אחרי הקנס - בקשה לייצוגית נגד הוט מובייל בגין סמארטפונים "חינם" - פואנטה

בקשה לייצוגית של לקוחת הוט מובייל: "מחייבים אותי על סמארטפונים שקיבלתי מתנה"

הלקוחה – שנפגעה ממש בחודשים האחרונים – הבינה שהיא לא מקרה בודד בעקבות הקנס שהטילה הרשות להגנת הצרכן על הוט מובייל בגין "מתנות" בתשלום

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

לאחרונה פרסמנו בפואנטה כי הוט מובייל תיקנס בכמעט מיליון שקל ע"י הרשות להגנת הצרכן, בגלל הונאת לקוחות. ללקוחות הובטחו מוצרים שונים במתנה, כמו טאבלטים ואוזניות, אך בפועל הוט מובייל גבתה עבורם תשלום מדי חודש בחודשו. החברה טענה בתגובה כי מדובר במקרים חריגים וישנים משנת 2014-2015, אבל מבקשה לייצוגית שהוגשה נגד הוט מובייל, מסתבר שגם בשנה האחרונה נפגעו צרכנים מחיובים על מוצרים שהובטחו להם חינם.

התובעת הייצוגית, שהגישה את הבקשה (3807-11-18) באמצעות משרד עו"ד קלעי, רוזן ושות' משרד עורכי דין, נפגעה פעמיים בשנה האחרונה באותה השיטה.



לפי הבקשה, כאשר התובעת פנתה לנציגי הוט מובייל פנים אל פנים לרכישת מכשיר סלולרי אחד, נציגי המכירות החתימו אותה על רכישה של שני מכשירים, לאחר שהתחייבו בפניה כי המכשיר השני הוא חינם ועלותו תקוזז מעלות השירותים הניתנים לה. בפעם השנייה, נציג שירות של החברה, מיוזמתו, התקשר לתובעת להציע לה מכשיר שלישי חינם, אך הוט מובייל חייבה אותה גם בגינו. הנציג אף לא טרח לקבל הסכמה בכתב, כנדרש על פי דין.

בסופו של דבר, התובעת מצאה את עצמה משלמת אלפי שקלים על אותם סמארטפונים שהובטחו לה חינם.

פעם טאבלטים "חינם", היום סמארטפונים "חינם"

כפי שאפשר לראות מסיפורה של התובעת, לא מדובר בהונאה שהתרחשה לפני שנים, אלא ממש לפני מספר חודשים ואפילו לפני חודש, לאחר שכל פרשות הטאבלטים במתנה בחברות הסלולר השונות כבר סוקרו בהרחבה ואף הוגשו בגינן תביעות שונות.

התובעת מספרת כי ביולי האחרון היא הגיעה לסניף של הוט מובייל בתל אביב כדי לקנות סמארטפון, ולאחר שבחרה מכשיר אמרו לה נציגי הוט מובייל שהיא זכאית לקבל באותו המחיר שני מכשירים. יותר מכך, נאמר לה שהיא זכאית לשדרוג של התוכנית במסגרתה פועלים הקווים שברשותה, כך שנפח הגלישה יגדל, בעוד שעלות התוכנית תופחת ב-10 ש"ח למשתמש. כל זאת, בתמורה להתחייבות שלא להתנתק מהנתבעת במשך 3 שנים.

היא התבקשה לחתום על חשבונית רכישה של שני המכשירים, תוך שהבהירו לה במפורש שהעלות של המכשיר השני תקוזז מהתשלום על חבילת הסלולר. זו הסיבה היחידה שבגללה חתמה הלקוחה על החשבונית, למרות שבכלל לא התכוונה לרכוש שני מכשירים.

הנציגים גם לא גילו לתובעת כי בגין שינוי התוכניות היא תידרש לשלם דמי מעבר בגובה של כ-91 ש"ח עבור כל אחד מהקווים, וסה"כ כ-364 ש"ח עבור חמשת הקווים שברשותה. הסכום נזנ הפך את ההטבה בגין החלפת התוכנית לזניחה.

עוד חויבה התובעת בגין ספק ביתי של אינטרנט מטעם הוט, הגם שלא הזמינה שירות זה ולא קיבלה אותו. בגין חיובים אלו הוגשה בקשה אחרת לאישור תובענה ייצוגית, ת"צ 27592-09-18.

בראשית אוקטובר יצר עימה ביוזמתו קשר נציג של הוט מובייל והציע לה שוב מכשיר חינם כהטבה על כך שהיא לקוחה ותיקה. הוא התחייב כי לא ייגבה על המכשיר תשלום וכשהלקוחה שאלה כיצד ניתן לדעת שההתחייבות היא למסירה ללא כל תמורה, אמר הנציג כי השיחה מוקלטת ומשכך יש תיעוד להתחייבות.

בפועל, היא גילתה שהיא מחויבת על המכשיר.

לתביעה צורף גרף המדגים את הקפיצה בתשלומים של הלקוחה להוט מובייל בעקבות קבלת ה"מתנה":


כעת דורשת הלקוחה בעבור עצמה ובעבור כלל הלקוחות שנפגעו  החזר כספי בעבור דמי המעבר והחזר כספי עבור המכשירים שלא התכוונה לרכוש, וכמובן, הפסקה לאלתר של ההתנהלות.


דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות