אין לכם זמן או חשק ללכת לבנק להפקיד צ'ק? צלמו אותו

אין לכם זמן או חשק ללכת לבנק להפקיד צ'ק? צלמו אותו

החל מהיום אפשר להפקיד צ'ק באפליקציה. איך זה עובד?

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

החל מהיום לא חייבים ללכת לבנק כדי להפקיד צ'ק, אפשר פשוט לצלם אותו ולהפקיד אותו באמצעות אפליקציית הבנק בסמארטפון. עד היום, הפקדה סלולרית הייתה אפשרית רק אם המשלם והמקבל היו לקוחות של אותו בנק, וכעת צ'קים "למוטב בלבד" עד 10,000 שקל יכולים להיות מופקדים באמצעות הסלולר גם בין בנקים שונים.

מדובר בשינוי ממשמעותי ביותר באופן השימוש בצ'קים, שחוסך את ההגעה לסניף וגם מפחית את עלויות הפקדת הצ'ק בשיעור של עד 75% (עלות הפקדת צ'ק בערוץ ישיר מול הפקדת צ'ק באמצעות פקיד). עבור לקוחות המנויים לשירות המסלולים, הפקדה סלולרית נחשבת במניין הפעולות המותר ללא תשלום בערוץ זה.

הצ'קים אמנם הפכו עם השנים לאמצעי תשלום פחות פופולרי, אך עדיין נעשה בהם שימוש רב. לפי נתוני בנק ישראל, בשנת 2015 הופקדו בישראל  138 מיליון צ'קים. אחת הסיבות להפחתת השימוש בצ'קים היא הרצון להימנע מללכת לבנק ולהפקידם, כך שהצעד שנעשה היום עשוי לחולל שינוי ולהביא להגדלת השימוש בצ'קים.

מה עוד צריך לדעת?

  • מה קורה כאשר צ'ק חוזר? אם אדם מפקיד צ'ק והוא חוזר, עומדות לפניו 3 אפשרויות:

 

1. לבקש מהבנק שלו להפקיד את השיק שוב, אם לא קיימת מניעה לכך.

2. לפנות לאדם שנתן לו את השיק לצורך קבלת תשלום חלופי.

3. לבקש מהבנק שלו מסמך הנקרא "פלט של שיק ממוחשב" לצורך המשך הליכי הגבייה בהוצאה לפועל. חשוב לדעת שכאשר מקבלים פלט של שיק ממוחשב, אי אפשר להפקיד שוב את השיק או להעבירו לצד שלישי.

 

  • האם הצ'ק קביל בהליך משפטי? כן. פלט של צ'ק ממוחשב ייחשב לצ'ק, לכל דבר ועניין, ויהווה ראיה קבילה להוכחת אמיתות תוכנו בכל הליך משפטי.
  • האם ניתן להפקיד באופן סלולרי צ'ק דחוי למשמורת? לא. צ'ק דחוי ניתן להפקיד רק בבנק.
  • האם המשמעות היא ביטולם של צ'קים מנייר? לא, הצ'קים עדיין יירשמו כהמחאה פיזית, רק ההפקדה יכול להיעשות באופן דיגיטלי.

 

 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות