טסים לחו"ל? חבילת הסלולר יקרה כמעט כמו כרטיס הטיסה. איפה רפורמת הסלולר?

טסים לחו"ל? חבילת הסלולר יקרה כמעט כמו כרטיס הטיסה. איפה רפורמת הסלולר?

חברות הסלולר הפכו את תעריפי השיחות והגלישה בחו"ל למסחטת כספים

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

אם אתם מתכננים טיסה בקרוב – אפילו ל-3 ימים, תתכוננו להיפרד ממאות שקלים עבור חבילת גלישה ושיחות מחו"ל. רפורמת הסלולר אמנם הפחיתה את התעריפים השערורייתיים ששילמנו על שיחות בארץ, אבל כשמדובר בשיחות או גלישה מחו"ל, חברות הסלולר חוגגות על חשבון הצרכנים ועושקות אותם.

לכאורה, החברות מציעות חבילות חו"ל שאמורות להוזיל את השימוש בהשוואה לגלישה או לשיחה בתעריף מזדמן ללא חבילה. בפועל, מדובר בתעריפי שחיטה שמייקרים את הנסיעה לחו"ל במאות ובאלפי שקלים – תלוי כמובן ביעד, במשך הנסיעה ובמספר הנוסעים. למעשה, חברות הסלולר הפכו את תעריפי השיחות והגלישה בחו"ל למסחטת כספים, והן במידה מסוימת מחזיקות את לקוחותיהן כבני ערובה. מעטים מאוד הם הישראלים שיוותרו כליל על אפשרות תקשורת עם הארץ כשהם שוהים בחו"ל.

הנה כמה דוגמאות הלקוחות מאתרי החברות: לקוח פלאפון שטס לנופשון של 4 ימים בברצלונה יגלה שהחברה מציעה לו חבילת "הכול כלול" ל-14 יום ב-300 שקל, הכוללת 250 דקות שיחה, 250 הודעות ו-3 ג'יגה גלישה. זה כמובן הרבה יותר ממה שהוא צריך, כי גם כאשר הוא בארץ הוא מן הסתם לא מדבר 250 דקות ושולח 250 הודעות בשלושה ימים, אבל פלאפון לא מציעה חבילה משולבת זולה וצרה יותר. כך יוצא שאם מדובר בזוג, ההוצאה שלהם על הנסיעה מתייקרת ב-600 שקל. אגב, אם אותו לקוח מעוניין להסתפק בגלישה בלבד, הוא ישלם 260 שקל ל-3 ג'יגה ל-30 יום. 3 ג'יגה ככל הנראה לא יספיקו לתקופה של חודש שאליה החבילה הזאת מתייחסת – כך שמי שבאמת נוסע לחודש כנראה ימצא את עצמו משלם יותר.

אותו לקוח יגלה שבסלקום כן מציעים חבילה זולה יותר ב-200 שקל, לטווח קצר יותר של שבועיים, אך כאן הגלישה היא בנפח של חצי ג'יגה בלבד, מה שכנראה יגרום לו לבחור בחבילה של חודש שמחירה כבר 250 שקל והיא תספק לו 2 ג'יגה. אגב, אפשר לבחור גם בחבילת גלישה בלבד ל-7 ימים, שמחירה 180 שקל והיא כוללת גלישה בנפח של 1 ג'יגה בלבד.

בפרטנר הופכים את רכישת החבילה לסוג של מבחן במתמטיקה – החברה מציעה חבילה שנקראת Passport All In ב-165 שקל, רק שהתחשיב מסובך ויש סיכוי שהלקוח לא יבין כמה הוא צורך ויחרוג ממנה. בחבילה הזאת כל MB גלישה צורך 60 אגורות מהתקציב. כל דקת שיחה/הודעת טקסט צורכת 1.2 שקלים מהתקציב. כשהחבילה מסתיימת עומד תעריף דקת שיחה/הודעה 1 MB גלישה על 2.50 שקלים.

בהוט מובייל – החברה הצעירה יותר שאמורה לחולל תחרות – המצב אינו הרבה יותר טוב: הוט מובייל נוקטת בשיטה של חיוב כפול – גם על עצם הזכות שהיא מעניקה ללקוח לרכוש חבילה וגם על השימוש עצמו. כך למשל, חבילת גלישה, שיחות ודקות ל-30 יום עולה כ-200 שקל + 89 אגורות לדקת שיחה / להודעה, כשהגלישה היא בנפח 2 ג'יגה. הגדלת נפח ל-5 גי'גה יקפיץ את מחיר החבילה ל-250-260 שקל + 89 אגורות לדקת שיחה / להודעה. חבילת גלישה בלבד תעלה 180 שקל ל-7 ימים אבל תעניק נפח של 1 ג'יגה בלבד.

chul talks2

באילו טריקים משתמשות חברות הסלולר כדי לוודא שהטסים לחו"ל יוציאו מאות שקלים?

1. הן מציעות חבילות גדולות מדי ויקרות שהלקוח אינו זקוק להן אך בוחר בהן משום שהחלופות לא מתאימות לו.
2. הן מציעות חבילות לזמן ממושך של כ-7 ימים עד חודש – למרות שיש לא מעט ישראלים שנוסעים ל-3-4 ימים בלבד, ואילו מעטים טסים לתקופה של שבועיים או חודש.
3. חלקן (למשל הוט מובייל) גובות גם דמי שימוש על עצם הזכות להשתמש בחבילה וגם תשלום על דקות השיחה / ההודעות. כך למשל, חבילה שמחירה 230 שקל תהיה כרוכה בעלות נוספת – בהתאם למשך הזמן או למספר ההודעות שמקבלים.
4. הן מציעות נפח גלישה נמוך יחסית שרבים חוששים להסתפק בו, במיוחד אם הם מתכננים להשתמש בחו"ל בשירותי גוגל maps או waze המצריכים הרבה מאוד נפח גלישה.

יש פתרונות?

  • לאור התעריפים בחברות הגדולות, שווה לבדוק את העלויות בחברות הקטנות יותר, כמו גולן טלקום ורמי לוי תקשורת. גולן טלקום מציעה חבילת הכול כלול ב-100 שקל לחודש, שכוללת שיחות וגלישה בארץ ובחו"ל (ב-23 מדינות נבחרות). ייתכן ששווה אפילו להתנייד במיוחד לחברה כדי להתחבר לחבילה הזאת, עם זאת, יש לקחת בחשבון שהתניידות מחברה אחרת כרוכה בתשלום על הסים. בנוסף, עתידה של החברה כרגע לוט בערפל. רמי לוי תקשורת השיקה לאחרונה אפליקציה שאמורה לאפשר שיחות ב-17 אגורות. עם זאת, מומלץ לבדוק את תעריפי הגלישה ואת נפח הגלישה שמציעים ברמי לוי תקשורת – משום שלא לכל אחד זה מתאים.
  • אפשר גם לקנות סים בינלאומי כאן בישראל או בארץ היעד, במחירים שהם לעתים מגוחכים. החיסרון הוא שלא תהנו מהנוחות שבשימוש במספר הטלפון האישי שלכם, אבל פערי המחיר עשויים להשאיר אתכם עם פה פעור: בזנזיבר למשל, תשלמו בסופרמרקט שליד המלון 7 דולר על סים + 50 דקות שיחה וגלישה בנפח 1.3 ג'יגה.

וובינג (webbing)- ראוטר נייד לגלישה באינטרנט מחו"ל

וובינג (webbing)- ראוטר נייד לגלישה באינטרנט מחו"ל

  • אפשר גם לטוס מבלי להתחבר לחבילת חו"ל מוזלת, במקרה כזה יש כמה אפשרויות:
    – 
    לרכוש רק חבילת גלישה ולהשתמש בשיחות וואטס אפ.
     להתקשר מחו"ל מעט מאוד, בשעת הצורך בלבד, בתעריפים הלא מוזלים.
     לשכור webbing – ראוטר נייד שעליו המלצתי כאן לאחרונה. מדובר למעשה בראוטר שהולך איתכם לכל מקום, נכנס לכל תיק ומאפשר לעד חמישה מכשירים במקביל לגלוש באינטרנט. המחיר הוא 230 שקל ל-2 ג'יגה. לקריאה על יתרונותיו וחסרונותיו לחצו כאן.
דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות