אורבן אאוטפיטרס בישראל, קסטרו עם קונספט חדש והוניגמן מחכה להצלה

חדשות אופנה: קסטרו, אורבן אאוטפיטרס ומה שביניהן

קסטרו מחדשת את הקונספט, אורבן אאוטפיטרס כבר כאן ומעל הוניגמן עדיין מרחפת עננה. כמה עדכונים מענף האופנה

קסטרו החדשה - רשת האופנה בתהליך התחדשות
רותם סלע ואביב אלוש בפרסומת לקולקציית הקיץ של קסטרו
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

אורבן אאוטפיטרס כבר כאן, קסטרו שומרת על יציבות וקבוצת הוניגמן עדיין בחוסר ודאות… תקופה לא רגועה עוברת על ענף האופנה בארץ.

בעוד שהרשתות הישראליות מתמודדות עם אתגרים לא פשוטים וקבוצת הוניגמן שרויה בהקפאת הליכים, סניף ראשון של המותג האמריקני אורבן אאוטפיטרס (Urban Outfitters) נפתח בישראל – כשהמיקום שנבחר עבור הסניף הזה הוא קניון ביג פאשן אשדוד.

הזיכיון למותג נמצא בידי הראל ויזל, בעליה של קבוצת פוקס – המחזיקה כזכור גם בזיכיון של רשת MANGO, נייקי, אמריקן איגל, FOOT LOCKER, ללין, The Children's Place ועוד.

באתר של קבוצת פוקס, טרמינל X (באנגלית Terminal X), אפשר כבר מזמן לרכוש את הבגדים של אורבן אאוטפיטרס, וכעת מגיעה גם הנוכחות הפיזית.

עד סוף 2018 ייפתחו 3 חנויות נוספות של אורבן אאוטפיטרס בישראל – בשדרות ממילא ירושלים, בקניון עיר ימים בנתניה ובדיזנגוף סנטר תל-אביב (חנות דגל).

בנוסף, ייפתחו חנויות של שני המותגים האחרים בקבוצה – Free People ואנתרופולוג'י (Anthropology).

קסטרו בקונספט חדש: "קסטרו החדשה"

רשת קסטרו, מצדה, לא קופאת על השמרים – ושם עסוקים כעת במתיחת פנים, עיצוב ושיפוץ של סניפים.

 

קסטרו החדשה בקניון רמת אביב
קסטרו החדשה בקניון רמת אביב. צילום: איימי נקדאי

הקונספט החדש של החנויות, תחת הכותרת "קסטרו החדשה", הושק בקניון רמת אביב ומיד אחר כך בחנות קסטרו בקניון רננים.

כל זה קורה כאשר בקסטרו פרסמו בימים האחרונים דוחות שמצביעים על יציבות – אשר בתקופה כזאת בהחלט יכולה להירשם כהישג.

הדוחות מצביעים על הכנסות של כמיליארד שקל ב-2017, בדומה לשנת 2016. בשורה התחתונה רשמה החברה יציבות ברווח הנקי, שעמד על כ-47.7 מיליון שקל.

אחת הסיבות לכך היא רכישה חכמה שביצעה קסטרו לפני כשנתיים – של חלק מרשת הודי'ס. הודי'ס עצמה מחזיקה גם ברשת המשקפיים קרולינה למקה ובשתי רשתות האקססוריז טופ טן ואקססורייז. עד סוף 2018 תגיע ההחזקה של קסטרו בהודי'ס ל-50%.

הוניגמן היא סנונית ראשונה?

כאמור, כל זה קורה בארץ דווקא כאשר רשתות האופנה הישראליות מתלוננות על ירידה במכירות, ירידה שנובעת הן מהגידול החד בהזמנות באינטרנט והן ממזג האוויר החם שהשאיר אותן עם מלאי גדול של בגדי חורף.

קבוצת הוניגמן – שנתפסה כאחת מהקבוצות החזקות בענף האופנה ומחזיקה גם ב-TNT, היא הדוגמה האחרונה והבולטת לקושי של רשתות האופנה הישראליות, אך גורמים בכירים בענף רומזים שהוניגמן לא תהיה האחרונה, ושיש רשתות נוספות שכבר עתה מצויות בקשיים.

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות