כך תחסכו בשירותי מיזוג אוויר לרכב

כך תחסכו בשירותי מיזוג אוויר לרכב

אי אפשר לעבור את הקיץ הישראלי בלי מזגן תקין ברכב. לא תמיד התקלה היא מחסור בגז. רגע לפני שתיתקעו, קבלו טיפים על מיזוג אוויר ברכב שיעזרו לכם לצאת מזה בזול

תהיו חברים, שתפו את הכתבה




(תוכן מקודם)

מזגן לא תקין ברכב בחום הישראלי הבלתי נסבל הופך את השהייה ברכב לסיוט. הגורם לכך יכול להשתנות – אם זה עקב בעיה של חוסר גז במזגן, בעיה במדחס, בעיה חשמלית ועוד. למעשה, הפתרון והטיפול המתאים משתנה בהתאם לבעיה הספציפית ולכן חשוב לפנות למוסך אמין התמחה במיזוג אוויר, לשם קבלת טיפול נכון ויעיל. במקרים רבים ניתן אף למנוע את הבעיות הללו באמצעות תחזוקה וטיפול בזמן.

ריכזנו עבורכם מספר טיפים אשר עשויים לחסוך לכם לא מעט כסף על שירותי מיזוג אוויר ברכב:

טפלו בתקלה בזמן – והימנעו מהוצאות טיפול גדולות יותר

במידה והבחנתם כי המזגן ברכב החל לקרטע והוא אינו מקרר בעוצמה מלאה חשוב כי תפנו למוסך על מנת שיבדוק את הבעיה. ייתכן כי הבעיה קשורה למחסור בגז. מחסור זה אינו מסתכם באי קירור של חלל הרכב, מכיוון שלגז יש גם תפקיד בהעברת השמן לשימון המדחס מחזור זה עלול גם לגרום לכשל במערכת. כמו כן, עלולה להצטבר לחות שתוביל לסתימת השסתום וגרימת נזק למדחס.

בנוסף, בעיה שמקורה במדחס הרכב, למשל מדחס תפוס – עלולה לגרום לקריעת הרצועה המחברת בין המנוע למדחס וכתוצאה מכך לפגיעה בראש מנוע – טיפול יקר שהיינו רוצים להימנע ממנו.

טפלו במזגן טרם עונת הקיץ ותחסכו כסף וגם זמן

כדאי לפנות למוסך בתחום מיזוג הרכב לצורך טיפול שנתי טרם עונת הקיץ משתי סיבות עיקריות:

  • לצורך קבלת טיפול בזמן המתאים – אחרי עונת החורף בה הצטבר לכלוך, בוץ ואבק ברכב (במסגרת הטיפול יוחלף גם הסנן. בעלות של עשרות שקלים ניתן למנוע נזק רב).
  • לקבלת שירות במחיר נמוך יותר. טרום עונת הקיץ המוסכים פנויים יותר לקבל עבודה, כך שתרוויחו פעמיים הן משירות מהיר יותר והן משירות במחירי טרום עונה.

במוסך מיזוג אוויר לרכב AcforCars למשל, תוכלו ליהנות כעת ממבצעים מיוחדים טרום עונת השיא של הקיץ.

טפלו אך ורק במוסך מיזוג אוויר לרכב – לאבחון נכון וטיפול יעיל

במקרים של תקלות במזגן ובמערכת מיזוג האוויר יש לפנות אך ורק למוסך המתמחה בנושא. לא הייתם רוצים לקבל טיפול לא מקצועי שעלול להוות רק "פלסטר", או טיפול לא מתאים שעלול לגרום לנזקים נוספים או עתידיים ברכב.

מוסך המתמחה בתחום של מיזוג אוויר לרכב יבצע דיאגנוסטיקה מקיפה טרם הטיפול וידאג לטיפול המתאים ביותר לאחר האבחון המדויק. לדוגמה, במקרה של מחסור בגז, תתבצע בדיקה מהו הגורם לכך – האם מדובר בדליפה, או באבדן גז באופן טבעי. על מנת לאתר דליפה תתבצע בדיקה במכשור ייעודי כמו חומר זרחני בשילוב פנס אולטרה סגול לאתר את כתמי הדליפה, מכשור לאיתור נזילות ועוד.

מיזוג אוויר לרכב – טיפול נכון בתקלות מדחס

אחת התקלות הנפוצות הקשורות למזגן הרכב אלו תקלות מדחסים.

ראשית, חשוב לדעת שבמקרים מסוימים אין צורך להחליף את כל המדחס וייתכן שהחלפת רכיב במדחס עצמו תפתור את הבעיה, לכן רצוי לבצע בדיקה במוסך מומחה אשר עשויה לחסוך לכם כסף.

בנוסף לכך, חשוב שהטיפול יבוצע באופן יסודי, במשך הזמן מצטבר במערכת לכלוך ושבבים שהם תוצרי שחיקה של המדחס. לכן יש לבצע ניקוי טרם החלפה של מדחס ישן וחדש – ודאו שזה מתבצע, אחרת המדחס החדש עלול להינזק ולהישחק תוך זמן קצר.

הכירו את סוגי המדחסים ואת עלויות הטיפול

במידה והתקלה מקורה במדחס ויש צורך לתקנו או להחליפו, עומדות בפניכם מספר אפשרויות:

  • שיפוץ מדחס
  • החלפה במדחס מפירוק
  • החלפה במדחס משומש אשר עבר שיפוץ
  • החלפה במדחס חדש חליפי או חדש מקורי

כמובן, החדשים יקרים יותר, המשומשים זולים יותר, כמו גם השיפוץ. יחד עם זאת, חשוב לוודא כי המדחס מגיע מספק אמין, כך שחלילה לא תקבלו מדחס חלופי שחוק שישרת אתכם לזמן קצר בלבד.

דגשים נוספים

טיפים נוספים שעשויים לחסוך לכם כסף במסגרת הטיפול ובעתיד –

  • בצעו בדיקה קצרה ברשת על נותן השירות – וודאו כי מדובר במוסך ותיק עם חוות דעת חיוביות.
  • קבלו הצעת מחיר טרם הטיפול והשוו אותה עם מספר נותני שירות נוספים על מנת לוודא שאכן מדובר במחיר הוגן.
  • ודאו מהו משך האחריות על הטיפול (לוודא שאכן יש אחריות ומה היא כוללת).






1
נגישות