לאחר רפורמת הקנאביס הרפואי: משרד הבריאות יקדם פיקוח מחירים ופיצול מרשם - פואנטה

לאחר רפורמת הקנאביס הרפואי: משרד הבריאות יקדם פיקוח מחירים ופיצול מרשם

לאחרונה נכנסה לתוקף רפורמת הקנאביס הרפואי שהוביל השר ליצמן – וגררה מחאה גדולה. כעת משרד הבריאות מבטיח הקלות

רפורמת הקנאביס הרפואי
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

חולים הזקוקים לקנאביס רפואי סובלים קשות מהביורוקרטיה וגם מהוצאות גבוהות. את האנרגיות המעטות שנותרות להם כשהם מתמודדים עם מחלה או כאבים עזים, הם לעתים נאלצים להוציא על השגת הקנאביס הרפואי. בסוף אפריל האחרון נכנסה במפתיע לתוקף רפורמת הקנאביס. לפי האסדרה הישנה, מגדלי הקנאביס מכרו ישירות לצרכנים, ולפי החדשה – המוצרים צריכים לעבור דרך מפעל ייצור תקני, ואחר כך דרך בית מרקחת מורשה למכירת קנאביס (יש כ-17 כאלה).

קיים הבדל גם בהיבט של המחיר. באסדרה הישנה המחיר קבוע על 360 שקל לכל כמות, ואילו באסדרה החדשה הוא נקבע על-ידי בית המרקחת ומחושב על פי גרמים. עבור מטופלים רבים, המשמעות היא התייקרות.

חולים שרישיון הקנאביס הרפואי שלהם פג, יכולים לחדשו רק בתנאי הרפורמה החדשה. מטופלים בעלי רישיון שטרם פג, עדיין יוכלו לקנות את המוצרים לפי הכללים הישנים.

בקרב המטופלים קמה מחאה עזה, והשבוע הודיע משרד הבריאות על שורת הקלות בתחום הקנאביס הרפואי. וכעת נצטרך להיות עם אצבע על הדפוק ולבדוק אם אכן תוכנית ההקלות בסוגיית הקנאביס הרפואי מתבצעת כמובטח, או שמדובר רק במילים יפות ללא כיסוי.




מה כוללות ההקלות בתחום הקנאביס הרפואי?

פיקוח מחירים על קנאביס רפואי ומחיר מירבי לחולים אונקולוגיים

משרד הבריאות יפעל להחלת פיקוח על מחירי הקנאביס הרפואי, וזאת מתוך הבנה שמדובר בתרופה כמו כל תרופה אחרת בישראל אשר יש עליה פיקוח. יש לציין כי פיקוח מחירים דורש אישור ועדת מחירים, הכוללת נציגי משרד האוצר והכלכלה.
מטופלים המחזיקים בין 30 עד 50 ג' כולל בחודש, ישלמו סכומים דומים לאלה ששילמו עד היום (על פי המוצע, עד כ-400-500 ש"ח בחודש). המחיר יהיה בהתאם לכמות הנצרכת וחלק ניכר מהמטופלים ישלמו פחות ממה שהם משלמים כיום. ייקבע מחיר מירבי לילדים ולחולים אונקולוגיים ללא קשר לכמות הנצרכת (סביב כ-500 ₪ בחודש).

הארכת הוראת שעה לגבי רישיונות לקנאביס רפואי

הוראת השעה לגבי רישיונות לקנאביס רפואי תוארך כך שחולים המחזיקים רישיונות לפני מועד החלת הרפורמה (29.4.2019) יוכלו להמשיך ולקבל את הקנאביס גם במתכונת החדשה דרך בית המרקחת ובמשך החודשיים הקרובים, גם במתכונת הישנה שהייתה נהוגה עד כה. ילדים וגם אנשים עם אוטיזם יוכלו לבחור אם לעבור למתכונת החדשה או להמשיך במתכונת הישנה או החדשה, לפי בחירתם, עד 1.7.2020.

פיצול מרשם בין בתי מרקחת

בקרוב יתאפשר בקרוב "פיצול מרשם", כלומר רכישת חלק מהכמות בבית מרקחת אחד וחלק בבית מרקחת אחר.

מחיר מירבי לביקור רופא

לפי הנחיה שממתינה לאישור ועדת הכספים של הכנסת, ייקבע מחיר מירבי לביקור רופא בקופת חולים לצורך ניפוק וחידושי רישיונות אצל רופאים שהוסמכו בתחום. עלות ביקור כזו לא תעלה על 279-283 ש"ח לביקור.

בחודשים האחרונים הגישה עמותת המטופלים בקנאביס רפואי עתיקה לבג"ץ נגד משרד הבריאות בדרישה שהרפורמה לא תיושם. ההקלות שעליהן הכריז המשרד אינן מספיקות מבחינת העמותה, אשר טוענת כי המשרד יצא בהכרזה על הקלות בשל החשש מהחלטת בג"ץ.





דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות