פרווה, אבל הכי לא - על עוגות פרווה מושלמות

פרווה, אבל הכי לא – על עוגות פרווה מושלמות

מי אמר שחייבים להתפשר? קבלו מתכונים לעוגות פרווה טעימות וקלות להכנה – החל מעוגת לוטוס, דרך עוגת בננות ועד בראוניז חמאת בוטנים

עוגות פרווה
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

(תוכן מקודם)

לעוגות פרווה יצא שם של עוגות שמתפשרים עליהן בלית ברירה, אבל זה ממש לא חייב להיות ככה. המטבח הטבעוני כבר הוכיח שאפשר להכין עוגות טעימות ומרשימות בלי אף מרכיב חלבי. אז אם אתם מכינים ארוחה בשרית ומחפשים קינוח שגם המקפידים על כשרות יוכלו ליהנות ממנו, הכנו עבורכם כמה מתכונים שלא צריכים מוצרי חלב כדי להיות מושלמים

בעבר, עוגות פרווה התבססו על מרגרינה וקצפת צמחית – מה שגרם להן להיתפס כתחליפים שאף פעם לא יצליחו להתעלות לרמה של המקור. אבל בשנים שחלפו מאז, צצו לא מעט קינוחי פרווה שווים במיוחד, שמתבססים על מרכיבים איכותיים שפשוט לא מכילים חלב. עוגות לוטוס קרמית ומפנקת, בראוניז חמאת בוטנים נימוחים או עוגת בננות מפנקת – המתכונים האלה הם סיום מתוק במיוחד לכל ארוחה בשרית.

עוגת לוטוס

קרמית, קרמלית, ועם עוגיות לוטוס פריכות – יש מצב שמצאנו את עוגת הפרווה המושלמת. מי היה מאמין שממרח לוטוס יכול להיות כל כך טעים בלי להכיל אף רכיב חלבי? אבל האמת היא שמדובר בממרח טבעוני לגמרי, כך שהוא מתאים במיוחד להכנת עוגות פרווה ועוגות טבעוניות.

עוגת לוטוס כוללת גם עוגיות לוטוס וגם ממרח לוטוס, והיא בעצם סוג של עוגת ביסקוויטים משודרגת. כדי להכין אותה תצטרכו חבילה של עוגיות לוטוס, ממרח לוטוס, מיכל של שמנת מתוקה צמחית, חצי כוס חלב סויה או שקדים, 4 כפות סוכר ושקית של פודינג וניל.

מקציפים את השמנת המתוקה עם הסוכר והפודינג עד שמקבלים קרם יציב. טובלים את העוגיות בחלב ומסדרים שכבה אחידה בתחתית התבנית. מורחים חלק מהקרם על העוגיות, ומסדרים שכבה נוספת של עוגיות מעל. בסך הכול עושים שלוש שכבות של עוגיות ושלוש שכבות קרם, כשהקרם נמצא בשכבה העליונה. מחממים במיקרו ממרח לוטוס למרקם נוזלי, ומצפים את העוגה בשכבה דקה.

בראוניז חמאת בוטנים

כשמחפשים מתכוני פרווה שווה להעיף מבט גם במתכונים טבעוניים – שבהגדרה לא יכילו מוצרי חלב, ובדרך כלל מוצאים פתרונות יצירתיים במקום תחליפי חלב. זה בדיוק מה שעושים עם הבראוניז האלה: חמאת בוטנים מעניקה להם רכות ונימוחות, לצד טעמים מלוחים שמשלימים את טעמי השוקולד.

כדי להכין את הבראוניז האלה תצטרכו שוקולד מריר קצוץ, סירופ מייפל, קצת יותר מכוס של חמאת בוטנים, אבקת קקאו, רסק תפוחים, כפית אבקת אפייה, כפית מלח ותמצית וניל.


ההכנה פשוטה במיוחד: שמים את השוקולד, המייפל, חמאת הבוטנים ורסק התפוחים בסיר קטן ומבשלים על אש קטנה עד שמקבלים תערובת חלקה. מוסיפים תמצית וניל ואת המצרכים היבשים ומערבבים היטב.
שופכים את הבלילה לתבנית משומנת ואופים בתנור שחומם מראש ל-170 מעלות במשך כחצי שעה. לפני האפייה אפשר לקשט בעוד חמאת בוטנים מלמעלה.

עוגת בננות

כל חובבי הבננות – זאת העוגה בשבילכם. יש בה טעמים מתוקים שמגיעים מהבננות לצד קראנצ'יות של שברי פקאן, וכמובן שהיא פרווה לחלוטין. את העוגה הזהובה מכינים עם בננות בשלות במיוחד, כאלה שכבר לא הייתם אוכלים כמו שהן, אבל הן מושלמות בשביל עוגת בננות.

מערבבים בקערה 2 בננות מעוכות עם סוכר, שליש כוס מיץ תפוזים, שליש כוס שמן קנולה, ביצה אחת, כוס קמח תופח, חצי כפית סודה לשתייה, וכפית תמצית וניל. משלבים גם פקאנים קצוצים דק.

את התערובת מעבירים לתבנית משומנת ואופים כ- 40 דקות בתנור שחומם מראש ל-170 מעלות. כדי לבדוק עם העוגה מוכנה נועצים קיסם במרכזה – אם הוא יוצא נקי, אפשר להוציא אותה מהתנור.

 

 

1
נגישות