בלנסטון או בלנדסטון? כמה עובדות על הנעליים הפופולריות בישראל

בלנסטון או בלנדסטון? כמה עובדות על הנעליים הפופולריות בישראל

נעלי בלנסטון מככבות כמעט בכל בית ישראלי. מהו הדגם הכי נמכר של Blundstone ומה הסיכוי למצוא בלנסטון במבצע? ראיון מיוחד לפואנטה

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

אם יש נעליים שהישראלים מזוהים איתם חוץ מסנדלי שורש, הרי שאלה הן נעלי בלנסטון (או בלנדסטון…). אם אין לכם בלנסטון, אז סביר להניח שיש לילדים שלכם או לחברים שלכם. המותג האוסטרלי Blundstone חוגג בימים אלה יום הולדת עגול וגדול של גיל 150 (!), והאורחים הכי מכובדים במסיבה, אחרי האוסטרלים והקנדים – הם הישראלים. למעשה, מבחינת חברת Blundstone, ישראל היא השוק השני בגודלו מחוץ לאוסטרליה – אחרי קנדה. את הפרט המעניין הזה סיפר השבוע אדם בלייק, מנהל המותג העולמי של בלנסטון, בראיון מיוחד לאתר פואנטה.

אז מה הסיבה להצלחת בלנסטון בישראל, מהו הדגם הנמכר ביותר בישראל, מדוע נעלי בלנסטון יקרות כל כך והאם אפשר למצוא בלנסטון זול? הנה הראיון המלא:

מחפשים מבצע על בלנסטון?

אין כמעט ישראלי שאין לו בלנסטון, במיוחד בני נוער וילדים. איך אתה מסביר את הצלחת המותג בישראל?

בלייק: "יש לזה הרבה קשר לעם שלכם, לגישה של הישראלים לחיים ולאופן שבו הם חיים. הישראלים אוהבים לטייל, בדומה לאוסטרלים. מחוץ לאוסטרליה, קנדה היא השוק השני בגודלו, שם רואים בלנסטון בכל מקום, ואחריה ישראל. במקום השלישי ממוקמת איטליה, שם אנחנו פעילים כבר 25 שנה ויש לנו שוק יחסית גדול. עכשיו רואים כבר לא מעט בלנסטון בניו יורק, בברוקלין ובכמה אזורים אחרים -אבל אין ספק שישראל מאוד בולטת ביחס לנפח האוכלוסייה".

ההצלחה האדירה הזאת מפתיעה גם לנוכח המחיר הגבוה. בסופו של דבר, בלנסטון היא נעל יקרה, ונדיר שאפשר למצוא מבצע על בלנסטון. למה בעצם?

בלייק: "אנחנו כמותג מקפידים לא להפוך למותג זול. כמותג בינ"ל אנחנו שומרים על תדמית ועל איכות. האיכות של בלנסטון מאוד גבוהה. תמיד עבדנו עם חומרים איכותיים, ואנחנו מקפידים על זה גם היום. אנחנו כמובן לא שולטים במיסוי שמוטל בכל מדינה על הנעליים, אבל מבחינת מדיניות – המדיניות שלנו אחידה, גם אם המחיר הסופי משתנה בהתאם למדינה. יש מקומות יקרים יותר מישראל. בכל מקרה, אנחנו עובדים עם המפיצים כדי שלא תהיה שונות גדולה במחירים".

בלנסטון
אדם בלייק, מנהל מותג בלנסטון העולמי. צילום: יח"צ

 

יש הסכמה חוצת גילים ומגדרים שבלנסטון היא נעל מאוד נוחה. האם היא אורתופדית?

"לא, נעלי בלנסטון הן לא נעליים אורתפודיות, אבל הצלחנו לפתח סוליות שמייצבות את הקרסול. אנחנו משקיעים הרבה מאמץ בזה. יש מותגים שלא משקיעים בזה. מבחינתנו, נעל Blundstone היא נעל שצריכה להיות נוחה כל היום בכל מצב".

בישראל, כולם נועלים בלנסטון לכל מקום. זה כך גם באוסטרליה?

בלייק: "נעלי בלנסטון נולדו באוסטרליה כנעלי עבודה, ואח"כ הפכו גם לנעלי שטח. היום כולם נועלים בלנסטון לכל מקום, אפילו לארוחת ערב. אנחנו נוהגים לומר שזה לא משנה אילו נעלי בלנדסטון תקנה, הן יתאימו לכל שימוש. אפשר לקנות בלנסטון בחנות של נעליים אופנתיות בדיוק כמו בחנות של ציוד מחנאות".

מהו הדגם הנמכר ביותר בישראל? הבסט סלר שלכם?

בלנסטון 561
בלנסטון 561: הדגם שכיכב בראש המכירות במשך שנים

בלייק: "הדגם שהיה הרבה זמן הנמכר ביותר הוא בלנסטון 561. כרגע דגם 585 הוא הבסט סלר בכל העולם ונראה שגם בישראל, וגם בלנסטון 587 הופך למאוד פופולרי. ההבדל הוא בצבעי העור".

בלנסטון על עקבים?

זה מאוד בולט שרוב הדגמים מאוד דומים זה לזה. האם אתם מתכוונים להתרחב גם לדגמים אחרים, לייצר גם סנדלים או נעליים בסגנון אחר?

בלייק: "אנחנו מחויבים לייצר קודם כל נעליים – ומרגישים שיש לנו עדיין לצמוח ולפתח את המגוון. אנחנו כן מייצרים לפעמים נעליים נמוכות יותר ומסתכלים על קטגוריות חדשות, כמו מגפונים לנשים עם עקבים קטנים או נעלי פרימיום – אבל עדיין נשארים באזור המגפונים. בשלב כלשהו נתפתח גם לכיוון שהוא יותר קז'ואל ולנעליים אחרות, אבל אנחנו לא רוצים לעשות הכל בבת אחת".

מה מניע את הצמיחה של המותג?

בלייק: "בלנסטון הוא מותג שצומח בצורה מואצת הרבה בזכות הצרכנים הצעירים שקונים אותו. זה בולט בקנדה ובארה"ב, שם רואים הרבה צעירים בקולג' נועלים בלנסטון ופוגשים אתה המותג בפסטיבלי מוזיקה למשל. פלח אחר בקרב הצרכנים והצרכניות הוא הפלח של נשים צעירות – וישראל אחת התורמות לצמיחת המותג בקרב נשים.

"בכלל, בלנסטון נהנה צמיחה מהירה בארה"ב. אמנם מכרנו בארה"ב גם בעבר, אבל אז לא נכנסנו לחנויות הנכונות. בזמן האחרון נכנסנו לכמה חנויות גדולות, וההשפעה מורגשת מאוד. התחלנו למשל לעבוד עם רשת REI – חנות למוצרי שטח בפריסה רחבה. הלקוח הכי גדול שלנו בארה"ב הוא אתר הנעליים המצליח ZAPPOS".

ומה עם חנות בלנסטון?

האם תיפתח חנות מותג של Blundstone?

בלייק: "זו החלטה של הזכיין (רשת WeShoes) בישראל. הזכיין יכול לבחור אם לפתוח חנות בלנסטון או להמשיך למכור את המותג כחלק משאר המותגים בחנות שלו. בבריטניה נפתחה חנות פופ-אפ לאחרונה, ויש גם קמעונאי שלנו שפתח חנות פופ אפ בברוקלין. הפופולריות של בלנסטון בישראל בהחלט מאפשרת פתיחת חנות, אבל זו החלטה של הזכיין".

כאשר צרכן ישראלי נכנס היום לחנות נעליים, הוא רואה הרבה נעליים שנראות כמו בלנסטון, ורבות מהן זולות יותר. אתם מוטרדים מהחיקויים הרבים לבלנסטון?

"אנחנו רואים בחיקויים מחמאה. ככל שאנחנו מצליחים יותר, כך מנסים יותר לחקות אותנו ואנחנו מתמקדים בלהיות הכי טובים".

אתם חוגגים יום הולדת 150, אבל נראה שלפחות כאן בישראל – העשור האחרון הוא העשור של הפריצה הגדולה. למה דווקא עכשיו?

"נכון, אנחנו פועלים בישראל כבר 21 שנה ובקנדה כבר 25 שנה. זה כמו יין טוב שמשתבח.  אני חושב שיש כאן שילוב של כמה גורמים. לפני 10 שנים הבאנו מעצב חדש שהפך אותן לנעליים שאינן רק נעלי עבודה. בנוסף, כאן בישראל, הפריצה הגדולה היא תוצאה של התשוקה שלו, וכן מכמה דגמים בגוני עור מסוימים שהיו אופנתיים. אנשים ראו שזה אופנתי והתלהבו. קרה משהו דומה בקנדה. בעשור האחרון יש גידול, גם שם, בגלל עיצוב ומגוון רחב יותר של דגמים.

"אנחנו השקענו יותר בהבנה של הצרכנים ובהבנה של ישראל ומה עובד כאן בשביל הצרכנים. בכלל, אנחנו משקיעים הרבה בפיתוח ובתמיכה במפיצים. זה שילוב של עבודת מותג ועיצוב".

לסיום, מה המסר שלך לצרכנים הישראלים?

"אנחנו חוגגים 150 שנה, וזה לא מובן מאליו. אנחנו חשים גאווה גדולה. לא קל להגיע להישג כזה כאשר הבסיס שלך הוא אי באוקיינוס. אנחנו רואים בישראלים שותפים להצלחה של בלנסטון".

היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 





דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות