AmazonGo - הסופרמרקט החדשני של אמזון - נפתח בסיאטל. בלי תורים ובלי קופות
צילום: מתוך סרטון AmazonGo

AmazonGo – הסופרמרקט החדשני של אמזון – נפתח בסיאטל. בלי תורים ובלי קופות

הסופרמרקט מעורר תהיות רבות באשר למקור התעסוקה של מאות אלפי קופאים וקופאיות בעתיד

לפנה כשנה נחשף הסופרמרקט הדיגיטלי של אמזון, AmzonGo, כפי שפורסם גם כאן בפואנטה.

אז זה נראה היה כמו פנטזיה. כעת הוא פועל ומממש את החזון של חברת הענק לאפשר ללקוחות לקנות בלי לעבור בקופה ובלי לעמוד בתור. 

איך זה עובד? הלקוחות צריכים להתקין את האפליקציה בסמארטפון, וכאשר הם נכנסים לחנות – הם מעבירים את הסמארטפון דרך סורק.

בתוך הסופרמרקט פזורים חיישנים שקולטים את בחירת הלקוחות, ומרגע זה, כל מוצר שהם בוחרים ומכניסים לסל שלהם – נסרק אוטומטית לחשבון שלהם באפליקציה. בסיום הקנייה הם פשוט יוצאים מהחנות והחשבון שלהם מחויב.

בחנות נמכרים מוצרי חלב, ארוחות מוכנות, משקאות וכו'.

אמזון הייתה אמורה לפתוח את הסופרמרקט כבר לפני שנה, אך בחודשים האחרונים הוא היה פתוח רק עבור עובדים, וכעת נפתח לקהל הרחב.

לצד הנוחות והחיסכון בזמן שהקונספט הזה מציג, הוא מעורר גם דאגה עמוקה לגבי תהליך ההתייתרות של עובדים אנושיים המוחלפים על-ידי פתרונות דיגיטליים, שהרי מרגע שנפתח סניף ראשון אשר מוכיח שהטכנולוגיה עובדת, רשתות נוספות יכולות לאמץ את הטכנולוגיה ולפטר מאות אלפי קופאים וקופאיות ברחבי העולם.

העובד היחיד של אמזון שנמצא בחנות הוא זה שמוצב באזור המשקאות האלכוהוליים, ותפקידו לוושא את גיל הלקוח.

בנוסף, יש פה כמובן היבט של תאגיד גדול אשר תופס נישה של עסק קטן, וקיים חשש שאם אמזון תפתח מאות חנויות כאלה ברחובות ארה"ב, ייסגרו המכולות השכונתיות וייפגעו העסקים הקטנים.

החנות אמנם דיגיטלית לחלוטין, אך אינה עובדת 7 ימים בשבוע אלא רק בימים שני עד שישי, בשעות 07:00-21:00.

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות