"אלקסה, תזמיני לי רום סרוויס"... אמזון נכנסת גם אל בתי המלון

"אלקסה, תזמיני לי רום סרוויס"… אמזון נכנסת גם אל בתי המלון

אמזון מעוניינת להיכנס לכל תחום שאפשר להעלות על הדעת, וחתמה לאחרונה על הסכם מעניין עם רשת המלונות Marriotte

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

אם אתם שרועים בנחת על המיטה בחדר המלון ופתאום מתחשק לכם לקבל ארוחה מפנקת לחדר, תצטרכו כנראה לשלוח יד אל הטלפון ולהזמין שירות חדרים.

זהו כמובן מאמץ בלתי רגיל, ובקרוב רשת בתי המלון מריוט (Marriott) תחסוך מאורחיה את המאמץ הזה. הרשת צפויה לשתף פעולה עם אמזון ולאפשר לאורחיה לתת הנחיות קוליות באמצעות העוזרת הקולית הווירטואלית אלקסה (Alexa) ורמקול Echo.

אורחי המלון יוכלו להשתמש בשירות החדרים באמצעות פקודות קולית, לתת הנחיות מיוחדות עבור ארוחת הערב שלהם וכולי.

לפי דיווחים שונים, רשת מריוט בחנה גם שיתוף פעולה עם סירי של אפל, אך נראה שהמו"מ הבשיל דווקא עם אמזון.

מבחינת אמזון, זו כמובן דרך מצוינת להיחשף לעוד ועוד צרכנים ולייצר מעורבות שלהם עם ענקית הקניות. בעלי אמזון Echo מוציאים בממוצע 1,700 דולר בשנה עבור מוצרים באמזון – יותר מהסכומים שמוציאים חברי מועדון אמזון PRIME.

מבחינת תעשיית התיירות, ייתכן שנראה פה עכשיו מירוץ של בתי מלון בכיוון ההולך ומתפתח של מתן הנחיות קוליות. בכל מקרה, מדובר במהלך מעניין הן מבחינה טכנולוגית והן מבחינת ענף התיירות.

אמזון, אגב, לא עוצרת וממשיכה לדהור לכיוון ענפים שונים. לאחרונה דווח כי היא גם הגיעה להסכם על חברת נדל"ן ענקית ותהפוך את הדירות לבתים חכמים שבהם אפשר יהיה לתת הנחיות קוליות בכל חדרי הבית.

האם חזונו של ג'ורג' אורוול בספרו המיתולוגי "האח הגדול" קרוב למימוש היום יותר מאי פעם? קשה שלא לחשוב על זה.


דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות