רכישת מזגן לבית - מה חשוב לדעת על מזגנים?

רכישת מזגן לבית – מה חשוב לדעת על מזגנים?

מזגן לבית הוא פריט חיוני לא פחות ממקרר או מכונת כביסה. איך תדעו לבחור בין מזגן עילי לכל חדר לבין מערכת מיזוג מרכזית, ומהו מזגן אינוורטר?

מזגן לבית
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

(תוכן מקודם)

מזגנים הם מכשיר בסיסי והכרחי במרבית הבתים והדירות בישראל, במיוחד בחודשי הקיץ החמים והלחים אך גם כאמצעי חימום מרכזי לתקופת החורף. כפי שנוכל להיווכח בכל ביקור בחנות מזגנים מקצועית, מדובר כיום בענף שלם בו ניתן למצוא סוגים רבים ושונים של פתרונות. מה חשוב לדעת על מזגנים על מנת לוודא כי אנחנו רוכשים מזגן נכון, מתאים ומוצלח עבור הבית שלנו? להלן מספר נקודות שכדאי להכיר ולקחת בחשבון.

עוצמת המנוע כאינדיקטור מרכזי להספק המיזוג

קיימים כמה אינדיקטורים עיקריים לכוח ועוצמת המיזוג לה מסוגל מזגן נתון, ואחד החשובים שבהם הוא עוצמת המנוע. זו נמדדת בכוחות סוס, כך שאנו מקבלים אינדיקציה פשוטה ואינטואיטיבית לסוג ועוצמת המזגן המדובר. למשל – מזגן 1 כוח סוס נחשב קטן וחלש יחסית, ויכול להתאים בצורה מצוינת לחדרים קטנים יחסית ולהוות פתרון חסכוני ומספק. מזגן 2 כוח סוס כבר יהיה חזק יותר ויתאים גם לחללים גדולים יותר וכיוצ"ב. זו כאמור אינה האינדיקציה היחידה עליה יש להסתמך, אך בהחלט אחת חשובה שכדאי להכיר.

יש להתחשב גם במיקום הגיאוגרפי של הבית

גם המיקום של הבית שלנו משפיע ישירות על סוג וגודל המזגנים שנצטרך. היבט ראשון רלבנטי כאן הוא המיקום בארץ – בית הממוקם במדבר או במישור החוף הלח והחם יזדקק לכוח מיזוג גדול יותר מאשר בית הממוקם בהרי הגליל או בירושלים, שם קריר וממוזג יותר באופן טבעי.

היבט חשוב שני הוא הכיוון אליו פונה הבית, ואזורים מסוימים בו. למשל, חדר עם חלונות רבים אשר פונה דרומה יקבל יותר שמש מדי יום, ולכן עשוי להצריך מזגן 2 כוח סוס במקום מזגן 1 כוח סוס. חדר אשר פונה צפונה, לעומת זאת, יקבל הרבה פחות שמש ויזדקק לפחות כוח מיזוג.

טכנולוגיית אינוורטר לעבודה רציפה ויעילה יותר

כאשר רוכשים כיום מזגן מספקית/יצרנית נחשבת ואיכותית, כדאי לבחון את האפשרות של מזגן בטכנולוגיית אינוורטר, לפחות עבור החדרים בבית שאנחנו ממזגים לאורך חלקים גדולים של היום. טכנולוגיה זו בעצם מאפשרת למזגן לעבוד ללא הפסקה עם תרמוסטט (כלומר, המזגן מופעל או נכבה על פי הטמפרטורה הנוכחית בחדר), כך שהמדחס אינו נדלק ונכבה כל הזמן (מה שעלול להרוס אותו מהר יותר) ולא נוצרים יותר מדי הפרשי טמפרטורה הגורמים לתחושה אקלימית לא נעימה. טכנולוגיה זו מאפשרת גם חיסכון משמעותי בתצרוכת החשמל של המזגנים.

מזגן לכל חדר או מערכת מיזוג מרכזית (או מיני מרכזית)

בבתים מסוימים מתבקש יותר להציב מזגן נפרד בכל חדר, בעוד באחרים עדיף דווקא להתקין מערכת מיזוג מרכזית, אשר יכולה להיות יעילה וחסכונית יותר. כיצד להחליט איזה סוג מערכת מיזוג הוא המתאים יותר לבית שלכם? מומלץ להתייעץ עם אנשי המקצוע מטעם חנות מזגנים מובילה, בעדיפות אחת החברות הגדולות, המובילות והנחשבות בשוק המיזוג. חברה כזו המעניקה שירות מסור ללקוחותיה תספק מומחי מיזוג אשר יישבו אתכם בסבלנות ויבינו יחד אתכם מהם המאפיינים הרלבנטיים של הבית שלכם, מהם הצרכים והרצונות שלכם ובהתאם לכך – אילו מזגנים וסוגי מערכות מיזוג מתאימים לכם ספציפית.

רכישה נעימה ומוצלחת!


היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...

רוצים לפרסם אצלנו? יש לכם רעיון לשיתוף פעולה? פנו אלינו



 
1
נגישות