מזמן לא הייתה בישראל חברת תעופה מעניינת כל כך כמו אייר חיפה, שיוצרת תחרות לאל על, ארקיע וישראייר – בעיתוי שהוא קריטי. מחיר כרטיס טיסה לקפריסין באייר חיפה נחשב למחיר נגיש. כרגע טיסה ללרנקה באייר חיפה עולה 296 ש”ח וטיסה מלרנקה לתל אביב עולה 371 ש”ח, סה”כ כ-670 ש”ח לכרטיסים הלוך חזור. ישראלים רבים משתמשים בלרנקה כ”האב” שממנו הם ממשיכים ליעדים אחרים, לאור העובדה שחברות זרות כמעט לא טסות לישראל. לכן, הביקוש כמובן גבוה, ואייר חיפה הודיעה לאחרונה על הוצאת 6 טיסות יומיות לקפריסין. מאז ההשקה נמכרו כבר יותר מ-10,000 כרטיסי טיסה של אייר חיפה.
אלא שיש מגבלה של מקומות על הטיסה, לאור העובדה שזו חברה צעירה עם שני מטוסים, ולכן הבשורה של הבוקר משמחת. החברה, שהושקה בעיצומה של המלחמה ומספקת עוד מאות מקומות טיסה ביום לאילת ולקפריסין, תוכל בקרוב להציע אפילו יותר טיסות לקפריסין ולאילת. בדצמבר היא תקבל מטוס חדש, ותפעל כבר עם 3 מטוסים. מטוס רביעי יצטרף לצי ביוני 2025 – בדיוק בזמן לעונת הקיץ.
נזכיר כי אייר חיפה החלה לטוס רק בספטמבר 2024 כשבבעלותה מטוס אחד, וכעת היא כבר פועלת עם שני מטוסים. נכון לעכשיו, בשל במצב הבטחוני, טיסות אייר חיפה לא ממריאות או נוחתות בנמל התעופה בחיפה – כפי שהיה אמור להיות, אלא בנתב”ג.
>> רוצים לדעת ראשונים? עקבו אחרינו בטלגרם 🙂 לחצו כאן >
כזכור, המטרה העיקרית בהקמת החברה הייתה לספק פתרון של טיסות לקפריסין ולאילת במחיר נגיש ובמיקום נוח לתושבי הצפון, אך בשלב זה אין אישור לפעול מחיפה. עם זאת, הנמל שופץ והכול מוכן להמראה של אייר חיפה ברגע שיינתן האישור הבטחוני.
צי המטוסים של אייר חיפה גדל
לפי הודעת החברה, החברה רכשה בימים אלה מטוס נוסף שיסופק על ידי היצרן הצרפתי כבר בחודש הבא (דצמבר 2024), אשר יגדיל את צי המטוסים ל-3 עוד לפני סוף השנה. המטוס הרביעי, שהוזמן בעבר, צפוי להתקבל במהלך יוני 2025. בכך תבסס אייר חיפה את מעמדה כמפעילת צי המטוסים הצעיר והחדיש ביותר בישראל.
שני המטוסים החדשים הם מדגם ATR 72-600. ה-ATR 72-600 הוא מטוס נוסעים אזרחי, דו-מנועי, מבית היוצר של חברת ATR (Aerei da Trasporto Regionale), שהיא חברה צרפתית-איטלקית. המטוס הוא גרסה מעודכנת של ה-ATR 72, אשר זכה לפופולריות רבה בשירותים אזרחיים אזרחיים ולטיסות אזוריות.
>> הוספתם לנו כבר עוקב באינסטגרם? תהיו חברים, לחצו כאן 🙂
- קיבולת נוסעים: המטוס יכול לשאת בין 70 ל-78 נוסעים, תלוי בתצורת הישיבה ובדרישות חברת התעופה.
- טווח טיסה: הטווח המרבי של ה-ATR 72-600 הוא כ-1,500 קילומטרים (כ-800 מיילים), המאפשר טיסות קצרות ובינוניות.
עם הרחבת צי המטוסים ל-4 עד קיץ 2025, צפויה אייר חיפה להרחיב משמעותית את פעילותה עם עשרות טיסות שבועיות מחיפה למגוון יעדים בקפריסין, יוון ואילת, כשלוח הטיסות המלא יפורסם בהמשך.
מאייר חיפה נמסר: “הגדלת צי המטוסים תאפשר לחברה להרחיב משמעותית את היקף הטיסות ולהציע יעדים נוספים ללקוחותינו. מאז השקת המכירות באתר החברה נמכרו מעל 10,000 כרטיסי טיסה ואנו מודים על האמון שנותן בנו ציבור הנוסעים הישראלי. כחברת תעופה ישראלית, ישנה חשיבות רבה בהרחבת הפעילות שלנו דווקא בתקופה זו.”
כל כרטיסי הטיסה של החברה ניתנים לשינוי או ביטול (בתמורה לקרדיט לשימוש עתידי) עד 24 שעות לפני הטיסה באמצעות אתר החברה.