מזגן מיני מרכזי או מזגן רגיל, מה עדיף?

מזגן מיני מרכזי או מזגן רגיל, מה עדיף?

רבים מתלבטים בין מזגן מיני מרכזי למזגן עילי רגיל – כאשר לכל אחד מהשניים יש יתרונות, חסרונות ועלויות שונות. כל הפרטים – בכתבה המלאה

מזגן מיני מרכזי
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

(תוכן מקודם)

הקיץ הישראלי לא משאיר מקום להתלבטות, מזגן הוא אביזר חיוני בכדי לשרוד את ימי הקיץ החמים. אך רבים מתלבטים בין מזגן עילי רגיל למזגן מיני מרכזי. יהיו שיגידו שמזגן מרכזי הוא המזגן האידיאלי לדירת מגורים, וכאלו שיעדיפו דווקא מזגן עילי בכל חדר. אז מה בעצם עדיף? ננסה לעשות סדר ונסקור את סוגי המזגנים.

מזגן מיני מרכזי

מדובר במזגן המורכב מיחידות קירור פנימיות, הוא נמצא בפיר נסתר ומקרר את הבית דרך תעלות אוורור. לפני התקנת מזגן מסוג זה מבוצע תכנון מדוייק ומיפוי של כל חלל הדירה. התעלות של המזגן הן בלתי נראות לעין ומתוכננות בצורה שתאפשר אוורור אחיד ואופטימלי בכל החדרים. מזגן מיני מרכזי הוא בעל 6-8 כוחות סוס. לכן, הוא מתאים בעיקר לדירות קטנות בעלות 2-3 חדרים בכדי שהוא יצליח לקרר בעוצמה טובה את כל האזורים. בבתים פרטיים בהם יש 2 קומות מגורים ויותר ניתן להקצות מזגן מיני מרכזי לכל קומה.

היתרונות של מזגן מיני מרכזי

המזגן מאפשר לקרר את כל הבית באותה עוצמת קירור בו זמנית. התעלות שלו נסתרות והוא לא פוגע בנראות של הקירות. הקירור נעים ואין זרם ישיר של קור בעוצמה גבוהה כפי שניתן לחוש במזגן עילי. בנוסף, המזגן מתאים את תפוקת הקירור לעומס החום בחדר ובכך מאפשר לחסוך בחשמל, מדובר בפתרון אקולוגי יעיל.

החסרונות של מזגן מיני מרכזי

בשביל לקרר חדר אחד, צריך להדליק מזגן בכל הבית. הוא מוגבל בעוצמת הקירור שלו, בייחוד כשמדובר בשטח גדול. ההתקנה שלו מורכבת יותר ויקרה.

מזגן עילי רגיל

מזגן זה מותקן בכל חלל בנפרד. לחדר קטן יותאם מזגן בעוצמה נמוכה. לחדר גדול כדוגמת סלון הבית יותאם מזגן בעוצמה גבוהה. לכל מזגן יש מנוע משל עצמו שבדרך כלל מותקן בחלק החיצוני של חלון הבית. המזגן עצמו מותקן על הקיר בצורה גלויה וניתן להבחין בו בבירור.

היתרונות של מזגן רגיל הוא היכולת להחליט איזו טמפרטורה תהיה בכל אחד מחללי הבית. באזור כמו המטבח בו פועל גז או תנור ניתן להגדיר טמפרטורה נמוכה ובחדר ילדים טמפרטורה גבוהה יותר. ההתקנה של מזגן מסוג זה קלה יותר ולא דורשת תכנון מיוחד ושיפוץ.

החסרונות של מזגן עילי רגיל הוא בעיקר הנראות שלו. מדובר במזגן שנמצא על קיר החדר ויש לו נוכחות בחלל ולפעמים הוא יכול להיות מפגע עיצובי. בנוסף, המנוע שלו נמצא מחוץ לדירה ויש חשיבות לבחירה נבונה של המיקום שלו.

אז אם אתם צריכים מזגן, לבית או למשרד חשוב שתאפיינו קודם את האזור ותבינו את הצורך שלכם. רק כך תוכלו ליהנות מהיתרונות הרבים של מזגן מיני מרכזי או מזגן עילי רגיל. בכל מקרה לצורך ביצוע עבודה מקצועית מומלץ לבחור בחברה ותיקה, אמינה ומתקין מנוסה. לוודא שנעשה שימוש ברכיבים וחומרים איכותיים בלבד.

1
נגישות