אדידס או ג'אנספורט? הילקוטים המועדפים על-ידי בני הנוער

אדידס או ג'אנספורט? הילקוטים המועדפים על-ידי בני הנוער

בדקתי אילו ילקוטים אוהבים תלמידי החטיבות והתיכון, כמה הם עולים ואיך אפשר להוזיל את ההוצאה

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

אדידס, נייקי, ג'אנספורט, אקספלור, איסטפאק (Eastpak)… מגוון ילקוטים המיועדים לבני נוער מציפים את החנויות בימים אלה. אילו מותגים הם הכי אוהבים? כששאלתי כ-200 בני נוער – בנים ובנות, בכיתות ז' עד יב', כמעט מחציתם דירגו את אדידס במקום הראשון, ו-43% דירגו את ג'אנספורט במקום השני. שלישית בדירוג הגיעה נייקי, עם שליש מהתשובות, ואחריה בילבונג עם כ-30%. במילים אחרות, יש נוכחות בולטת למותגי הספורט החזקים שתחום ההתמחות שלהם הוא בכלל ספורט וריצה.

המחירים הנפוצים הם 150-250 שקל, אך אפשר למצוא גם בפחות, ולעתים גם בהרבה יותר. ילקוט של אדידס נמכר במחיר של כ-170-250 שקל, ג'אנספורט ב-150-350 שקל, אקספלור (ילקוט ניתק 2 ב-1) ב-200 שקל, אאוטדור של קל גב ב-150-230 שקל וריבוק ב-150 שקל. אפשר גם לרדת מתחת ל-100 שקל- באופיס דיפו נמכר ילקוט זרוק בכ-50 שקל, ובקרביץ נמכר ילקוט זרוק מדגם Bag pack (מותג הבית של קרביץ) ב-50 שקל אחרי הנחה (במקום 70).

bag2 bag3 bag4

האם אפשר להוזיל את הקנייה?

ראשית, כמו בכל פריט, חובה לבצע השוואת מחירים הן באינטרנט והן בחנויות הפיזיות, ולא להסתער על כל חנות או אתר שלכאורה מציעים מבצע. כך למשל, דגם ביג סטודנט של ג'אנספורט נמכר באתר תיק4U ב-275 שקל, כשלכאורה מדובר בהנחה ממחיר מחירון של 325 דקל. בקרביץ ובאתר ג'אנספורט מחירו כ-290 שקל ללא הנחה.

דוגמה נוספת: ילקוט של אדידס, דגם power3, נמכר בקרביץ ב-230 שקל, ובקומה מתחת בקניון מודיעין, בחנות אדידס, מחירו 200 שקל בלבד.

ומה קורה בחו"ל? השוואה שעשיתי מגלה שהילקוטים הממותגים, כמו אלה של ג'אנספורט או אדידס, יקרים יותר בארץ. לכן, אם אתם מתכוונים לטוס לאירופה או לארה"ב, שווה לבדוק מראש מה מחירו של התיק שאתם אוהבים, ואולי לרכוש אותו שם. כך למשל, אוץו ילקוט של אדידס power3 נמכר ברשת חנויות הספורט הבינלאומית sportdirect.com ב-26 דולר בלבד, שהם 100 שקל. חנויות הרשת פרוסות במדינות רבות באירופה ובארה"ב, כך שכדאי להיות עירניים אם אתם ממילא מתכננים קצת שופינג בחו"ל במהלך החופשה.

אפשרות אחרת היא להזמין את הילקוט מאתרים בחו"ל, אך כאן צריך לבדוק היטב את עלויות השילוח. כך למשל, ילקוט קלאסי של אדידס, שעולה בחנות אדידס בארץ 200 שקל, נמכר באתר ASOS רק 22 ליש"ט, שהם 111 שקל (לפי שער של 5.01 שקל לליש"ט).

דוגמה אחרת היא דגם ביג סטודנט של ג'אנספורט, שנמכר כעת באתר e-bags בכ-100 שקל פחות מאשר בארץ – 195.30 שקל. אלא שכדי לשלוח אותו לארץ, תצטרכו להוסיף את דמי המשלוח לעלות התיק.

מאחר שדמי המשלוח הופכים את העסקה לכמעט ולא משתלמת עבור פריט אחד, מומלץ במקרה כזה להזמין מספר פריטים. ככל שיותר פריטים נשלחים בחבילה, כך יורדת עלות השילוח פר פריט באופן משמעותי. כך למשל, באתר דילטס (dealtas.com), שילוח של שני תרמילים או תרמיל וזוג נעליים לילד בגילאי ביה״ס יעלה 28 דולר, בהנחה שמשקל החבילה לא עולה על 1 ק״ג. יניב קוטר, מנכ"ל חברת דילטס מוסיף: "כדי שההזמנה תצא משתלמת, אני ממליץ לשלב רכישת מספר פריטים, ביניהם תרמיל, בגדי קיץ שנמכרים עכשיו בהנחות של עד 70%, נעליים או ציוד משרדי לבית הספר".

לפי מה בוחרים?

העיצוב הוא שיקול מרכזי מבחינת הנוער, כש-77% דירגו אותו כמה שמכתיב את הבחירה בילקוט כלשהו. 35% אמרו שהם קונים מה שנוח להם על הגב ו-31% בוחרים לפי הגודל של הילקוט. רק 15% בוחרים לפי המחיר ורק 6% אמרו שהם קונים מה שהחברים שלהם קונים. ההורים, בכל מקרה, כמעט לא מעורבים – ורק 1.5% מבני הנוער משאירים את ההחלטה על הילקוט בידי ההורים שלהם.

המוטו המרכזי הוא "זרוק ואופנתי", אבל גם בתוך הקטגוריה הזאת יש ילקוטים יותר שימושיים ופחות שימושיים. כך למשל, לאדידס יש דגם קלאסי שיש בו רק תא גדול אחד ותא קטן אחד, ויש דגם שנקרא power 3 שעולה בדיוק אותו דבר (200 שקל), אבל מציע שני תאים גדולים ותא קטן עם ארגונית פנימית – הרבה יותר שימושי ועדיין אופנתי.

כך גם בדגמים של ג'אנספורט – בעוד שמאוד אופנתי ללכת עם התיקים שכוללים רק תא גדול אחד, החברה מציעה ילקוטים לא פחות יפים והרבה יותר שימושיים עם קצת יותר תאים. בעיני, התיק הכי שימושי הוא בכלל תיק מתפרק של אקספלור, שאפשר לפצל לשני תיקים ולהשתמש בו גם לטיולים או לחוגים.

כל כמה זמן מחליפים ילקוט?

מדובר בהוצאה כבדה על ההורים, משום שלפי המשאל, כמעט מחצית מתלמידי החטיבות והתיכונים מחליפים את הילקוט כל שנתיים, ועוד 23% מהם מחליפים אותו כל שנה. רק 20% מחליפים ילקוט רק כאשר הוא באמת מתבלה או נקרע, ו-8.5% מחליפים כל שלוש שנים. כששאלנו מי מחליף את הילקוט כל ארבע שנים, לא קיבלנו ולו תשובה אחת.

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות