מה חשוב לבדוק כשבוחרים לימודי תעודה - פואנטה

מה חשוב לבדוק כשבוחרים לימודי תעודה

כשמחליטים על לימודי תעודה, יש לקחת בחשבון שיקולים רבים – החל מהתחום (שחייב לעניין אותנו) ועד המוסד האקדמי שבו נעשה את התואר. איך מתמודדים עם כל הלבטים?

לימודי תעודה
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

(תוכן פרסומי)

מעוניינים להתחיל לימודי תעודה בקרוב? צעירים מתחילים בתהליך חיפוש עצמי רגע אחרי שירותם הצבאי. הם מבולבלים, לא יודעים באיזה תחום להתמקצע, ובעיקר, מהו התחום שמדבר אליהם יותר מכולם. ההחלטה להתחיל ללמוד לימודי תעודה מתבססת על כמה שיקולים ושאלות, כמו איך בוחרים מוסד לימוד מוכר ומקצועי או מה ההבדלים בין עלויות שכר הלימוד בין המכללות והאוניברסיטאות השונות?

בחירת תחום

כשמגיעים לשלב בו צריכים לבחור את תחום הלימודים, צריך קודם כל להקשיב לרצון הפנימי שלכם. הרבה אנשים מסביבכם לרוב ינסו לשכנע אתכם ללמוד מקצועות מסוימים שיכול להיות שאינם מתאימים לכם. רגע לפני שאתם נרשמים לתחום ספציפי קראו עליו יותר, התייעצו עם אנשים קרובים שלמדו את התחום ותנסו להבין תוך כדי, אם יש הקבלות לרצונות שלכם.

ההחלטה מה ללמוד מלווה בלבטים קשים. לא תמיד אתם בטוחים שבחרתם נכון, אבל כאשר זה כך – אתם תרגישו את זה.

לימודי תעודה מקנים לכם מקצוע לחיים. בשביל שתוכלו להשתלב ולהתברג בשוק התעסוקה היטב, עליכם להעמיק גם בבחירת מוסד לימודים.

בחירת מוסד אקדמאי

אחרי שבחרתם את התחום הרלוונטי לחייכם, כעת עליכם לברר על מוסד אקדמי מוכר ומקצועי. איך תעשו זאת נכון? בדיוק באותו ההליך שהתחלתם איתו כשחיפשתם אחר תחום לימודים. בדקו היכן רוב האנשים למדו את המקצוע הזה. אם אתם מבחינים בהעדפה למוסד לימודים מסוים, כדאי לברר למה – האם הוא טוב יותר מבין כל המוסדות? מה גובה שכר הלימוד שם? האם המרצים שמלמדים שם הם מהשורה הראשונה? הכיתות קטנות? מהי שיטת הלימוד?

ברוב המקרים, כשאנשים רבים מסיימים לימודי תעודה במקום מסוים, אותו מוסד אקדמי נחשב למקצועי ומוכר. עם זאת, אל תסתמכו על זה. בררו בעצמכם באותו מוסד אקדמי לגבי ההכרה של המקצוע על ידי משרדים נחשבים שונים. למשל, בסיום לימודי התעודה מקבלים תעודות גמר במגוון מסלולים. אם מדובר במסלול הנדסאי, חשוב מאוד לברר שהתעודה מוכרת על ידי משרד התמ"ת וכי המוסד מכין אתכם לבחינות החיצוניות של משרד העבודה, אותן תצטרכו לעבור לאחר סיום הלימודים.

יש מסלולים אחרים שבהם מקבלים תעודה מוכרת באיגודים או בארגונים, על מנת שתוכלו להשתלב כחברי איגוד לטובת המעמד שלכם כבעלי מקצוע. ככלל, קיימות מגוון תעודות שכדאי לברר עליהן בהתאם לבחירת המקצוע.

בחירת מוסד לימודים היא שלב לא פחות חשוב מבחירת תחום. ברגע שתבחרו מוסד לימודים נחשב, מוכר ומקצועי, כך תוכלו למצוא עבודה בקלות בסיום הלימודים. במידה ולא תשקיעו מאמץ בחיפוש אחר מוסד מקצועי, אתם עלולים להגיע לראיונות עבודה ורק שם להבין לראשונה שלמדתם במוסד לא מוכר או לא מוערך. אל תעשו את הטעות הזו.

תשלום שכר לימוד

עלויות שכר הלימוד משתנות ממוסד אקדמאי אחד לאחר. לפני שאתם נרשמים ללימודי תעודה במכללה או באוניברסיטה שבחרתם, כדאי שתבררו האם אתם מסוגלים לעמוד בתשלומים הכספיים. ערכו השוואה בין מקומות נוספים לגבי שכר הלימוד, כולל מע"מ כמובן, ובדקו איזו פריסת תשלומים מאפשר אותו מוסד ומה תהיה ההוצאה החודשית שלכם. אם העלות גובהה מדי עבורכם, בדקו אופציות מימון, הטבות או הנחות במוסדות הלימוד.

כדי לקבל החלטה, יש לשקלל את שכר הלימוד עם התמורה שתקבלו בכל מוסד אקדמי. כמו בכל ענף, מחיר נמוך לא יכול להיות שיקול מכריע. לא תמיד המסלול הכי זול הוא הטוב ביותר לכם, הן מבחינת ההכרה המקצועית והן מבחינת המרצים ואיכות הלימודים במקום. ייתכן שמכלול השיקולים יביא אתכם לבחור במוסד היקר מבין כולם – משום שהוא זה שמספק לכם את הידע המקצועי הטוב ביותר.

לסיכום, לפני שאתם מתחילים לימודי תעודה, הקפידו לעבור את השלבים הללו, הקבילו אותם לרצונות שלכם ובחרו את המוסד והתחום הרלוונטיים ביותר לכם. בהצלחה בלימודים!





נגישות