סמסונג החלה למכור בישראל טלוויזיות 8K - פואנטה

סמסונג החלה למכור בישראל טלוויזיות 8K

החידוש העיקרי: הטלוויזיה של סמסונג QLED 8K משדרגת גם תוכן שצולם באיכות נמוכה יותר לאיכות 8K. מה המחירים? פרטים בכתבה

טלוויזיית סמסונג QLED 8K דגם Q900R
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

סמסונג משיקה בארץ את הטלוויזיות החדשות שלה ומביאה איתה שתי בשורות – האחת היא שלראשונה אפשר לקנות בישראל טלוויזיות 8K, והשנייה היא שהן משדרגות לאיכות של 8K גם תוכן שצולם באיכות נמוכה יותר. במסגרת השקת דגמי סמסונג QLED 2019, כרגע נמכרים בישראל 4 מסכי טלוויזיה 8K QLED של סמסונג במסגרת סדרת Q900R, עם טכנולוגיית בינה מלאכותית (AI) ומעבד Quantum 8K. מדובר רק בטלוויזיות גדולות, בגדלים של 65, 75, 82 ו-98 אינץ'. המחירים נעים בין 18,000 שקל ל-35,000 שקל. כדי לקדם את המסכים למרות מחירם הגבוה, הרוכשים מקבלים מתנה גלקסי S10 פלוס.

כידוע, אין כמעט תוכן היום ברזולוציה של 8K, ולכן סמסונג מדגישה את היכולת של הטלוויזיה לשדרג כל תוכן ל-8K. השדרוג מתבצע באמצעות מעבד בינה מלאכותית Quantum 8K, שמשדרג אוטומטית את התוכן – בין הוא מגיע דרך שירות סטרימינג (למשל נטפליקס), ובין אם דרך ממיר, HDMI, USB או שיקוף מסך של סמארטפון.

מעבד Quantum 4K זמין בטלוויזיות QLED החל מסדרת Q60R QLED, ובטלוויזיה המתקדמת יותר QLED Q70R קיימת גם טכנולוגיית תאורה אחורית מלאה (Direct Full Array), המספקת תאורה נקודתית ומדויקת לכל נקודה בטלוויזיה, כדי להציג גווני שחור אמיתיים ועמוקים יותר מבעבר.

טלוויזיה או תמונה על הקיר?

בחלק העיצובי של הטלוויזיה, סדרת QLED של סמסונג כוללת דגמים עם כמה חידושים – כאשר הבשורה המעניינת ביותר היא טלוויזיית The Frame – טלוויזיה שנראית ממש כמו תמונה: היא מגיעה עם מסגרת מגנטית שאפשר להוסיף, ועל המסך מוצגת תמונה שהמשתמש בוחר – כך שהטלוויזיה משתלבת על הקיר כחלק אינטגרלי מהתמונות האחרות. דגם זה מגיע רק ב-4K. המסגרות אינן חלק מהערכה ויש לרכוש אותן בנפרד. הן מגיעות במגוון צבעים (עץ טבעי, עץ אגוז, לבן ושחור).

כדי להציג את הטלוויזיה כתמונה, יש לעבור ל"מצב אמנות" (Art Mode). בחנות האמנות זמינות יותר מ-1,000 יצירות (חלקן חינם וחלקן בתשלום). לאחר הבחירה, הטלוויזיה מציגה את היצירה ובאמצעות חיישני תאורה ותנועה התמונה מותאמת לסביבת החדר. החיישן מזהה כניסה לחדר ומדליק את הטלוויזיה כשהיא על "מצב אמנות".

בנוסף, שודרג "מצב האווירה" (Ambient Mode) המטמיע את הטלוויזיה כחלק מהקיר.

הדגמים מגיעים עם מתקן צמוד קיר No Gap Wall Mount לתלייה צמודה ללא מרווח מהקיר, כבל אופטי המעביר מידע וחשמל ישירות לקופסת חיבורים חיצונית לסביבת טלוויזיה נקייה מכבלים וקפסאות, תמיכה ב-בית חכם Smart Things ועוד.

אפליקציית APPLE TV ו- AirPlay 2

לאחרונה החלה סמסונג בשיתוף פעולה עם היריבה אפל – והיא מציגה את אפליקציית התוכן Apple TV, המתווספת למגוון האפליקציות הגלובליות והמקומיות בחנות האפליקציות של סמסונג. בנוסף לכך מתווספת תמיכה גם בשירות AirPlay2, לשיקוף מסך ממכשירי Apple בטלוויזיות החכמות של סמסונג.

במקרה הזה, מדובר בתכונה שרלבנטית לא רק לדגמים החדשים אלא גם לחלק מדגמי 2018.

את סדרת מסכי QLED של סמסונג משווקת בישראל חברת סמליין, היבואנית הרשמית, המעניקה שירות ואחריות יבואן רשמי ונהנית מבלעדיות בעדכוני תוכנה בישראל.




דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות