הקמעונאים דורשים מכחלון: הפחתת המע"מ ל-15%-16% וביטול הפטור ממס על קניות באינטרנט. צפויים לעתור לבג"צ

הקמעונאים דורשים מכחלון: הפחתת המע"מ ל-15%-16% וביטול הפטור ממס על קניות באינטרנט. צפויים לעתור לבג"צ

הקמעונאים ובעלי הקניונים החליטו לעתור לבג"צ בדרישה לבטל את הפטור ממע"מ על קניות אונליין עד 75 דולר. זאת, על רקע המשבר בענף האופנה, קריסת רשת הוניגמן וקשיים של רשתות אחרות

המע"מ יופחת? כך דורשים הקמעונאים
המע"מ יופחת? כך דורשים הקמעונאים
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

המאבק של הקמעונאים ובעלי הקניונים בפטור ממסים שיש על קניות באינטרנט עד סכום של 75$ הולך ומתגבר, ולאחר פגישה סוערת ביום חמישי האחרון – הם החליטו לעתור לבג"צ נגד אי השוויון במיסוי.

בנוסף, הם קוראים לשר האוצר להפחית את המע"מ על כלל המוצרים באחוז אחד או שניים.

היום שלח עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, מכתב לשר האוצר משה כחלון ובו הבקשה להפחית את המע"מ לכלל המוצרים והשירותים, תוך ביטול הפטור ביבוא האישי המקוון.

במכתב מסבירים את הרעיון מאחורי הפחתת המע"מ על כלל המוצרים: "אלה שהתאהבו בפטור ממע"מ בייבוא אישי ורואים רק את האינטרס המיידי שלהם, ייהנו כך מהנמכת המע"מ על כלל הוצאותיהם. הדבר ייצור תנאי תחרות שווים, בתחום המס, בין מכירות מקומיות וספקים מקומיים המייצרים מוצרי צריכה בשוק המקומי, לבין ספקים בחו"ל, וההפסד מהנמכת השיעור הכללי של מע"מ יוחזר בחלקו מביטול הפטור ממע"מ ביבוא אישי".

עוד נכתב במכתב כי "משקלו של החזר זה יגדל עם הזמן, שכן הייבוא האישי בתנופת התרחבות והפטור ממע"מ יפגע קשה בהכנסת המדינה".




כאמור, הפנייה נשלחה לשר כחלון היום, 11/03/18, בעקבות פגישה סוערת רבת משתתפים של נציגי הרשתות הקמעונאיות והקניונים שהתקיימה ביום חמישי האחרון בלשכת המסחר.

בלשכת המסחר שבקרב המשתתפים קיים זעם גדול כלפי שר האוצר כחלון "בגין אפליית העסקים בישראל משיקולים פוליטיים ולא ענייניים".

בפגישה הוחלט לפעול בשלושה מישורים:

  •  עתירה לבג"ץ נגד אי השוויון והאפליה במיסוי;
  •  ניסיונות שכנוע נוספים מול שר האוצר, לביטול האפליה כדי ליצור שוויון;
  •  פעולות ארגוניות נרחבות שתמחשנה את היקף הפגיעה במגזר העסקי.

בסיום המכתב מציין לין כי הוא מכבד את הרצון לדאוג ליוקר המחיה בישראל, אך יש לעשות זאת באופן ששומר על שוויוןן ולא מסכן את פרנסתם של 2.5 מיליון הישראלים שעוסקים בתחומים שונים שנפגעים מהיקף הקניות אונליין בשל הפטור ממסים.

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות