אחת ולתמיד: מטבח מודרני או כפרי?

אחת ולתמיד: מטבח מודרני או כפרי?

היכרות עם המאפיינים של מטבח מודרני וכפרי יכולה לסייע לכם בעיצוב החדר הכי חשוב בבית. במאמר הבא נלווה אתכם שלב אחרי שלב ונסביר לאילו שיקולים כדאי להתייחס על מנת לקבל את ההחלטה הנכונה

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

(תוכן פרסומי)

בחירת סגנון היא עניין קריטי בעיצוב המטבח. מעבר לעובדה שמדובר בחדר הכי חשוב בבית, סגנון העיצוב יקבע את הפונקציונאליות של המטבח ואת שביעות הרצון ממנו. בעזרת עיצוב נכון אפשר להבטיח התאמה של המטבח לצרכים שלכם ושל המשפחה בעתיד הקרוב, להשביח את ערך הנכס ולשפר את איכות החיים. מצד שני, הבחירה עצמה עלולה להיות קשה, משום שלא כולם בקיאים בהבדלים בין הסגנונות הקיימים.

כיום כבר אפשר לומר בפה מלא שהאפשרויות העיקריות לעיצוב מטבח נעות בין סגנון כפרי לבין סגנון מודרני. מטבע הדברים, לכל סגנון עיצוב כזה מאפיינים מעט שונים ולכן חשוב להכיר אותם. בהמשך, כל שנותר הוא להביא לידי ביטוי את ההעדפות האישיות וכך להגיע להכרעה נכונה.

מאפיינים של מטבח כפרי: הכול סביב העץ

סגנון עיצוב של מטבח כפרי נשען על השימוש בעץ. השאיפה העיקרית של מעצבי פנים היא להשתמש בעץ כמה שיותר טבעי, גולמי ומשובח, אך ישנם פערי מחירים שלעתים מטים את הכף לטובת העץ הסינתטי והתחליפים הקיימים.

שימוש בעץ מאפיין את הארונות במטבח ולעתים גם מתכתב עם חיפויי קיר ורצפת פרקט. זהו סגנון עיצוב שמשדר חמימות, משפחתיות ומסורתיות והוא מתאים לבתים גדולים וקטנים כאחד. מבחינה כלכלית, עיצוב של כל המטבח מעץ מלא יעלה יותר בהשוואה לאלטרנטיבות – אך הוא גם עמיד וחזק לשנים רבות.

מאפיינים של מטבח מודרני: פרקטיקה בראש סדר העדיפויות

במטבח מודרני משתמשים בחומרי גלם שונים, ביניהם זכוכית, אלומיניום, מתכת ולעתים גם בטון. ההבדל הוא שבמקום להציב את האסתטיקה בראש סדר העדיפויות, בסגנון עיצוב מודרני בוחנים את ההיבט הפרקטי. לפיכך, השאיפה היא שהמטבח יהיה כמה שיותר נגיש ומתקדם ושהוא גם ישתלב עם מכשירי ומוצרי חשמל.

סגנון עיצוב מודרני מתאים לבתים קטנים. בעזרתו ניתן לנצל היטב את המקום הפנוי והוא אידאלי למי שלא מבלה זמן רב במטבח.

מה מתאים לכם?

בסופו של דבר, כדי להחליט מה מתאים לכם מבחינת סגנון העיצוב של המטבח, תצטרכו להגדיר את מסגרת התקציב. לפי מסגרת התקציב תדעו האם יש לכם מספיק כסף להשקיע בעץ גולמי, או שמא עליכם לחפש אלטרנטיבות בעולם המתכת והאלומיניום. כמו כן, מסגרת התקציב תשמש כסוג של מצפן להכרעה בין האלמנטים הדקורטיביים שישולבו בתוך המטבח.

סגנון עיצוב כפרי מתאים בעיקר לבתי משפחות עם ילדים, בעוד שהסגנון המודרני מתכתב עם הדרישות של שוכרי דירות ומשקיעים בענף הנדל"ן.

כך או אחרת, את ההחלטה הסופית אתם מקבלים לפי הטעם האישי שלכם ורק כאשר כל הקלפים על השולחן.

נגישות