ביטוח לרכב - המושגים החשובים שיעזרו לכם להבין טוב יותר את ההצעה שקיבלתם

ביטוח לרכב – כל המושגים החשובים שיעזרו לכם להבין טוב יותר את ההצעה שקיבלתם

אם אתם מחזיקים רכב, יש לכם ודאי ביטוח רכב. אבל מה ההבדל בין ביטוח חובה, מקיף וצד ג' ואילו הרחבות יש? כל המושגים הבסיסיים שחשוב להכיר

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

(תוכן מקודם)

כבעלי רכב, אתם מן הסתם יודעים שמאוד לא מומלץ לעלות על הכביש ללא ביטוח לרכב. ישנם אנשים שיהיו מוכנים לשלם כל סכום עבור הביטוח שלהם, ובלבד שיהיו מסודרים ומבוטחים. חלקם לא בודקים את המחירים תחילה, ועל כן נאלצים לשלם סכומים גבוהים יותר מהדרוש. אז רגע לפני שאתם חוזרים אל הכביש עם רכב חדש, ישנם כמה דברים שכדאי להביא בחשבון.

להבחין בין סוגי הביטוחים

כשמדובר בביטוח לרכב, ביטוח חובה הוא היחיד שכל נהג חייב לרכוש, לפי החוק. עם זאת, לא מומלץ להסתפק רק בביטוח הזה, אלא גם לרכוש ביטוח מקיף או צד ג'. אם כן, בואו נבדיל בין ביטוח לרכב אחד לשני ונעשה קצת סדר:

ביטוח חובה

הביטוח מכסה את נזקי הגוף של כל מי שנפגע בתאונה בין אם נהג ובין אם לא. במקרה של פגיעה, חברת הביטוח מחויבת לשלם את הנזקים. במקרים שבהם לא יודעים מי הפוגע (לדוגמה, במצב של תאונת פגע וברח) או במצב בו אין ביטוח חובה, קיימת אפשרות לתבוע את "קרנית", החברה הממשלתית לביטוח. מחיר פוליסת ביטוח חובה משתנה בהתאם לנתוניו של הנהג. למשל, מחיר ביטוח לרכב של נהג צעיר ובלתי מנוסה מתחת לגיל 24 עשוי להיות יקר יותר מביטוח עבור נהג ותיק שאין לו עבר של תאונות דרכים

ביטוח צד ג'

נועד לכסות נזקים שנגרמו לאחרים על ידי הרכב של המבוטח, וכן על ידי גורמים חיצוניים כמו עמוד חשמל או גדר. ביטוח זה עולה המחירים נעים בין 900-300 ₪ בשנה עבור רכב משפחת בהתאם לעבר הביטוחי , סוג ברכב, נהגים ולכיסוים שנרכשו. לעתים קיים שיקול אם לרכוש ביטוח צד ג' מוזל, או ביטוח מקיף הכולל גם ביטוח צד ג'.

ביטוח מקיף

ביטוח זה מכסה על נזקי רכוש כמו שריפה או פגיעה מכוונת, והוא כולל למעשה גם ביטוח צד ג'. כאשר בוחרים ביטוח מסוג זה, מומלץ לבחון מה הוא מכסה, בייחוד במקרה של טוטל לוס. חברות ביטוח מתייחסות באופן שונה לרכב אשר לו נגרם נזק מעל 50%-60%.

מעבר לכך, הביטוח המקיף כולל הרחבות שונות שכדאי להכיר. לעתים נרצה לוותר על ההרחבות האלה, אך פעמים רבות יש כאלה שיעדיפו להוסיף אותן למען השקט הנפשי. אלה כמה מבין ההרחבות הנפוצות יותר:

תיקוני שמשות

הביטוח מכסה את עלות התיקון שנגרם לשמשות הרכב.

שירותי דרך

לעתים הנהג זקוק לעזרה בדרך, בין אם מדובר בשירותי גרירה בעקבות תאונת דרכים, הצורך להחליף גלגל או אפילו מצבר ששבק חיים.

רכב חלופי

לעתים האדם זקוק לרכב ויהי מה. כאשר הרכב הפרטי אינו זמין בעקבות פגיעה משמשעותית או גניבה, ניתן לקבל רכב חלופי. הביטוח מכסה על רכב זה בדרך כלל לתקופה שנעה בין 15 ל-27 ימים.

כיסוי מוגבל

חברות הביטוח אינן ששות להוזיל את פוליסת הביטוח לנהגים צעירים, אך ניתן לרכוש כיסוי מוגבל לכמה ימים. כיסוי זה יכול לסייע לצעירים שצריכים את הרכב מדי פעם. לדוגמה, חיילים אשר חוזרים מהבסיס לסוף השבוע ורוצים להשתמש ברכב כדי לנסוע לחברים.

משווים ביטוחים עם Wobi

מטבע הדברים, אנחנו מחפשים דרכים שונות שיעזרו לנו להוזיל את פוליסות הביטוח לרכב שלנו. אחרי הכול, הוצאות על הרכב לא חסרות לנו, והן כוללות טסט, טיפולים שנתיים, תשלום עבור רישיון לרכב ותיקונים שונים שיש לבצע לאורך השנה. דרך קלה ומהירה לבצע השוואות מחירים היא באמצעות Wobi, שהיא סוכנות ביטוח דיגיטלית הגדולה בישראל להשוואת ומכירת ביטוחים. כל מה שיש לעשות הוא להזין כמה פרטים ולקבל את כל המידע העדכני.

1
נגישות