הזמנת אוכל בימי קורונה: מי עובד והאם נשמרת ההיגיינה?

הזמנת אוכל וטייק אוויי בימי קורונה: מי עובד והאם נשמרת ההיגיינה?

מדומינו'ס ועד ארומה – מקומות הבילוי ובתי הקפה סגורים, אבל המסעדות עברו לנוהל הזמנת אוכל אונליין. אז מי פתוח ואיך נמנעים ממגע בימי קורונה? פואנטה עם הפרטים

טייק אווי
תהיו חברים, שתפו את הכתבה




מצד אחד מקומות הבילוי, המסעדות ובתי הקפה סגורים בשל הנחיות הקורונה החדשות. מצד שני, הצורך לאוכל בטייק אווי ולהזמנת אוכל אונליין מזנק משום שיש מאות אלפי אנשים בבית. רבים תוהים אם קורונה יכולה לעבור במשלוחי המזון שאתם מקבלים? ראשית, במשרד הבריאות אומרים כי הקורונה לא עוברת במזון. שנית, משרד הבריאות פרסם מסמך הנחיות למשלוחי מזון. מדובר במסמך ארוך שמסביר מהן ההנחיות לבתי עסק שמספקים משלוחי מזון. בין ההנחיות: דרישה לוודא שעובדי המסעדה אינם חולים בעצמם ולא מגיעים חולים לעבודה, שמירת המזון באריזה והקפדה על טמפרטורת המשלוח. בבתי הקפה וברשתות המזון המהיר מדגישים כי המשלוחים יועברו לבתים ללא מגע בין השליח ללקוחות.

אז אם מתחשק לכם כריך של ארומה, פיצה של דומינוס או כל מנה אחרת – הנה סקירה קצרה של המקומות שמאפשרים הזמנת אוכל הביתה.

פואנטה

הזמנת אוכל אונליין – מה פתוח ומה סגור?

תן ביס

חברת תן ביס ממשיכה להפעיל את מערכת המשלוחים כסדרה בפריסה ארצית, הן בשליחויות והן בפיק אפ מהמסעדה עצמה.

המסעדות הפעילות מוצגות באתר ובאפליקציה.

החברה עברה למתכונת "מסירה ללא מגע" כדי להגן על בריאות הלקוחות והשליחים. לאור ההנחיות העדכניות ממשרד הבריאות, השליחים יניחו את המשלוח ליד הדלת ויעדכנו את הלקוח.

בחברה אומרים כי מדיניות זו מצטרפת לאמצעי הזהירות אשר כבר ננקטו בשבועות האחרונים: אספקת אמצעי היגיינה וחיטוי לשליחי תן ביס ולכלל העובדים ותדרוכים בהתאם להוראות משרד הבריאות.

מקדונלד'ס

מקדונלד'ס מפעילה מעל 50 סניפים ברחבי הארץ, להזמנות מקדרייב, הזמנות טייק אווי באפליקציה ובאתר והזמנות משלוחים של מק דליברי, וולט ותן ביס. הרשת מציעה צבירה כפולה של מק קוינס למזמינים באפליקציה המזכים בהנחה/הטבה בקנייה הבאה, על כל הזמנה באפליקציה או באתר.

להלן פירוט הסניפים:

מק דרייב + טייק אווי באפליקציה ובאתר – אלונים, גן שמואל, כרמיאל תחנת דלק סונול, צומת תמרה, עפולה – תחנת דלק יוקלר, וולקן – חוצות המפרץ, צומת גולני, סטאר סנטר אשדוד, אח"י אילת קרית חיים, דלק אולגה, ביג ירכא, עמיעד, צומת מגידו, כפר יונה – תחנת דלק סונול, פארק הצפון, מרכז צים בית שאן, הר יונה נוף הגליל, דור מעלות, צים ערד, חריש, תל שוקת, הסיבים פ"ת, כפר נין, צומת פורדיס, עין יהב, דלית אל כרמל, צומת ראם קריית מלאכי.

טייק אווי באפליקציה ובאתר ו/או משלוחי מק דליברי – שרונה ת"א, מיקדו ת"א, רמת השרון, פינס פ"ת, קרית רבין חולון, קניון ערים כפר סבא, ביג פולג, גבעתיים, וולפסון חולון, שער ראשון ראשל"צ, כפר סבא הירוקה.

טייק אווי באפליקציה ובאתר ו/או משלוחי וולט/תן ביס – רוטשילד ת"א, חצרות יפו, הרצליה, אם המושבות פ"ת, כוכב הצפון, נוה סביון, דור ראשונים, סונול דנה, קניון הזהב, מגדלי ת"א, קניון ביאליק ר"ג, גבעת שמואל, ביזנס פארק חולון, קניון הבאר חולון.

טייק אווי באפליקציה ובאתר בלבד – נמל ת"א, הדר חיפה, מול הים אילת.

דומינו'ס פיצה

משלוח פיצה דומינוס ללא מגע
משלוח פיצה דומינוס ללא מגע. צילום: עמרי ברזילי

דומינו'ס פיצה מציעה מסירת פיצה ללא מגע: הזמנת מוצרים מהתפריט של דומינו'ס תוך הקפדה על "אפס מגע" בזמן מסירת המשלוח. השירות יושם החל מסוף השבוע שחלף, וזמין בכל חנויות הרשת ברחבי הארץ. יוסי אלבז, מנכ"ל דומינו'ס פיצה: "אנו מיישמים נהלים מחמירים בהם כל עובדי הרשת נדרשים לבצע מדידות חום גוף לפני כניסתם למשמרת, וכל שליחות, לרבות שירות מסירת פיצה ללא מגע, תתבצע על ידי שליחים מצוידים בכפפות חד פעמיות. בנוסף החלטנו על ביטול האפשרות לקניה במקום וזאת על מנת להבטיח שלא ישהו בסניף מעל 10 אנשים בו זמנית. אנו נעשה כל שביכולתנו על מנת לסייע במניעת התפשטות הנגיף".

שירות מסירת המשלוח ללא מגע מוצע בכל הזמנה. לקוחות המעוניינים בכך יעדכנו את הטלפן או באפליקציה וההזמנה תגיע לביתם ותתבצע ללא מגע פיזי בין השליח ללקוח. השירות יתאפשר למשלמים בכרטיסי אשראי או באמצעות אפליקציית התשלום BIT. לקוחות המזמינים שירות זה, יקבלו את המשלוח שלהם ע"פ הגדרות השירות הבאות:

  1. ברגע שהשליח יגיע לבית הלקוח, הוא יניח קופסת פיצה ריקה על מפתן דלת הכניסה. על גבי הקופסא הריקה שתשמש כבסיס, יונחו המוצרים שהוזמנו, זאת כמובן כדי להימנע מהנחת המוצרים ישירות על הרצפה.
  2. השליח יודיע ללקוח שהמשלוח הגיע על ידי צלצול בפעמון או בשיחת טלפון. השליח יתרחק מרחק של שני מטר לפחות ממפתן הדלת של הלקוח וימתין לאישור הלקוח.
  3. לאחר אישורו השליח ייצא חזרה לדרכו.

BBB 

רשת מסעדות ההמבורגרים BBB מציעה שירות משלוחים וטייק אוויי. כל המזמינים טייק אווי יקבלו 15% הנחה. אפשר להזמין במשלוח ארוחת חבר'ה (175 ש"ח) וארוחה זוגית (148 ש"ח).

בורגרים

הרשת מאפשרת הזמנה אונליין או בטלפון וכן איסוף בטייק אוויי.

נספרסו

הבוטיקים של נספרסו פועלים במתכונת מצומצמת בהתאם להנחיות משרד הבריאות. לא תינתן כניסה של למעלה מעשרה אנשים בזמן נתון, כולל עובדי החברה. שעות הפעילות יתעדכנו לנוחיות הלקוחות באתר נספרסו.

ניתן לבצע הזמנות קפה באתר ולמצוא גם מידע וסרטוני הסבר על תפעול ותחזוקת מכונת הקפה.

ניתן לקבל משלוח קפסולות חינם עד הבית בהזמנת חמישה שרוולים ומעלה. השליחים יגיעו עד הבית ובמידת הצורך ישאירו את השרוולים מחוץ לדלת ללא צורך במגע.

שירות טלפוני להזמנות קפה ימשיך לפעול כרגיל בכל שעות היממה ב 2500*.

קפה קפה

קבוצת קפה קפה כוללת כמה וכמה מסעדות ובתי קפה. הקבוצה, בבעלות רונן נמני ומיקי טיל, תפעיל את 15 רשתות ההסעדה שבאחזקתה במתכונת של "טייק אווי" ו/או משלוחים בלבד וכולן לא יקבלו קהל בסניפים עד להודעה חדשה.

הרשתות בקבוצת "קפה קפה" אשר יפעלו במתכונת "טייק אווי" ו/או משלוחים:

  • קפה קפה
  • לחם ארז
  • פרש קיטשן
  • פרש דה מרקט
  • כספי
  • רובן
  • נגיסה
  • פיאנו פיאנו
  • הסושיה
  • ווק קווי
  • לחם בשר
  • פיצה פורמן
  • סחבק
  • פרנג'ליקו
  • LELO

רולדין

רשת בתי הקפה מעדכנת כי סניפי הרשת פתוחים במתכונת טייק אווי בלבד, ללא ישיבה, למעט סניפי הקניונים שישארו סגורים.

בסניפים הפתוחים בכל זמן נתון יוכלו להיות עד 7 לקוחות בסניף כאשר ניתן לקצר את זמן ההמתנה באמצעות איסוף עצמי מהסניף. מוזמנים להתקשר והמוצרים ימתינו ארוזים בסניף.
בחלק מהסניפים יהיה גם שליחויות.

ארומה ישראל

רשת ארומה ישראל תפעיל החל ממחר בכל סניפיה ברחבי הארץ שירות טייק אווי ובנוסף בסניפים רבים ולאחר התאמות מיוחדות, יפעילו גם שירותי משלוחים.
ניתן להזמין מראש באפליקציה של הרשת בכדי לחסוך זמן ואף להינות מהנחה נוספת.

שמו

רשת קונדיטוריית שמו של השף-קונדיטור מיקי שמו משיקה שירות משלוחים. אפשר להזמין ללא סכום מינימלי להזמנה. חנויות הרשת ממשיכות לפעול במתכונת רגילה.
בשלב זה המשלוחים יהיו באזור חיפה והקריות, השרון (כפר-סבא, רעננה, רמת השרון, הרצליה וכפר שמריהו) וגוש דן (תל אביב, גבעתיים ורמת-גן). הזמנת המשלוח תיעשה טלפונית.

שעות פעילות המשלוחים:
ימי א'-ה' – בשעות 12:00-18:00
ימי ו' – בשעות 11:00-15:00

דמי המשלוח יקבעו בהתאם לאזור החלוקה.

ג'פניקה

רשת ג׳פניקה תמשיך ותפעיל את מערך המשלוחים שלה ובמקביל תקים מערך טייק אווי מיוחד על מנת לתת מענה לקהל הלקוחות ולעמוד בביקוש המסתמן.

מוזס

רשת מוזס מתגברת את שירותי המשלוחים ומציעה 15% הנחה למזמינים משלוחים או טייק אווי דרך מוקד המשלוחים הטלפוני, אתר ואפליקציית הרשת.

בורגראנץ'

שירות המשלוחים של רשת בורגראנץ' פועל מצפון לדרום. בנוסף סניפי הרשת שאינם בקניונים פועלים כרגיל ומאפשרים לציבור שירות טייק אווי במקום.

פיצה האט

רשת הפיצריות פיצה האט, המפעילה 92 סניפים בכל הארץ, מבצעת משלוחים וטייק אוויי ומבטיחה מסירה ללא מגע. בחודש מרץ ניתנת הנחה של 30%.

מהרשת נמסר כי בשבועות האחרונים חלה עלייה ניכרת בכמות המשלוחים (כ-40% בהזמנות). לאור העומס, מוציאה פיצה האט 'קול קורא' לגיוס שליחים: "אנו מזמינים שליחים מכל רחבי הארץ להיכנס למשפחת 'פיצה האט' ולהיות חלק מאיתנו", אומרת ענבל שטרן סמנכ"לית שיווק "פיצה האט" ישראל.

קנקון

סניפי קנקון במודיעין ואשדוד נערכים להחלטת משרד הבריאות עם התאמות נדרשות ביניהם סגירת אפשרות ההושבה במסעדה ומעבר למערך שליחויות. כמו כן, תשקל האפשרות להרחיב את שעות הפעילות של חנות המעדניה על מנת לעמוד בביקוש הרב מקרב הלקוחות.

האם צפוי מחסור של מזון בישראל?

בזמן שראש הממשלה, מנכ"ל משרד האוצר ומנכ"ל משרד הבריאות מדגישים כי לא צפוי להיות מחסור של מזון בישראל, הצרכנים מסרבים לקחת סיכון ומרוקנים את מדפי הסופרמרקטים.

באיגוד תעשיות המזון מבקשים להדגיש כי התעשייה פועלת באופן מתוגבר במטרה לספק אוכל בטוח ואיכותי ובהתאם לביקושי המשבר וערב חג הפסח. מהאיגוד נמסר כי יצרני ותעשיית המזון הישראלית עובדים מסביב לשעון במטרה להבטיח את הבטחון התזונתי של תושבי ישראל – תוך הקפדה על כללי היגיינה הדוקים, מבחני בקרת איכות בסטנדרטים הגבוהים בעולם, הקפדה על תקנים בינ"ל מחמירים ומילוי מוחלט אחר הנחיות משרד הבריאות והיצרנים. כמו כן אמצו המפעלים פרוטוקול מניעת הדבקות מחמיר למניעת אפשרות הדבקה בקרב עובדי תעשיית המזון, על מנת לשמור על בריאות עובדנו ומשפחותיהם.

"מפעלי המזון ערוכים לתקופת משבר הקורונה ועובדים במשמרות מתוגברות על מנת לייצר מזון בצורה שתספק באופן מלא את צורכי הציבור הישראלי בעת הזו ובערב חג הפסח הקרב ובא. הסיטואציה החריגה אותה אנו חווים בימים אלה – לא תשפיע", נמסר מהאיגוד.

גם תנובה שיגרה מסר מרגיע שלפיו לא צפוי מחסור במוצריה השונים, החל ממוצרי חלב ועד בשר (תחת המותג אדום אדום). בנוסף, תנובה החלה למכור את מוצריה ישירות לצרכנים בחלק מהערים בארץ. פרטים בכתבה על תנובה משלוחים.

היה לכם מעניין? עבדנו קשה, פרגנו לנו בלייק!

היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 





דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות