אוכלים את הטוב ביותר בתל אביב – הסיור הקולינרי המושלם בעיר שלא נרדמת לרגע

אוכלים את הטוב ביותר בתל אביב – הסיור הקולינרי המושלם בעיר שלא נרדמת לרגע

מהביס של הפיתה העסיסית ביותר, דרך מאפה הבריוש המשובח ביותר, מנת הבשר המושלמת ועד ללק של הגלידה הקרמית והטובה ביותר – תל אביב מספקת את המענה המגוון והטעים לאוהבי הקולינריה, יותר מכל עיר אחרת בעולם. הדרך לגלות את כל הפנינים הללו, עוברת דרך סיור מיוחד ביום קסום אחד

סיור אוכל בתל אביב
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

תל אביב היא עיר מרתקת, מגוונת ויצירתית שלא קופאת על שמריה אפילו לרגע אחד ולא בכדי היא נחשבת לבירת האוכל התוססת ביותר בארץ. רק בתל אביב תמצאו את השילוב הנדיר של כל קצוות האוכל, מכל הסוגים והמינים, מכל העדות ומכל הסגנונות, בקילומטר מרובע אחד, וכולם, מסעדות לצד פופ-אפים ודוכנים, חיים בהרמוניה גסטרונומית, זה לצד זה. לא פלא שלמבקרים בעיר נדמה כאילו הם מרחפים בין טעמים וסודות של מטבחים ויכולים לטעום מהכול, ועדיין להישאר רעבים לביס אחד נוסף שאי אפשר בלעדיו.

תרבות של אוכל שרק ראש תל אביבי יכול להמציא

תל אביב זו עיר שממציאה את עצמה מחדש, משתפרת ומתחדשת ללא הפסקה, יש בה קצב של חדשנות והיא היחידה שמאפשרת ליהנות מהשילוב הגדול ביותר של מאכלים ומקשת אינסופית של טעמים. הראש התל אביבי כל הזמן עובד והודות לכך התפתחה כאן תרבות קולינרית שלא רק מייצרת חדשנות אלא גם גורמת לכך שהשפע והקצב שמציעה העיר, יצרו ביקוש אדיר לאוכל איכותי וגם החך התל אביבי הפך למתוחכם יותר ואנין יותר – עובדה זו מניעה עוד יותר את היצירתיות ולכן בכל יום, בכל שבוע ובכל חודש מגלים משהו חדש בתל אביב, בין אם זו מסעדת שף, דוכן אוכל אוריינטלי, הברקה אסיאתית או פוד-טראק קייצי.

קיבוץ גלויות של טעמים

המגוון והעושר הקולינרי של תל אביב הוא קיבוץ גלויות של טעמים מכל העולם אך יחד עם זאת, הוא מתחדש והופך יצירתי יותר ויותר, כך שהאוכל, בין אם הוא במקורו צרפתי, איטלקי, ערבי, עדתי או יפני, מקבל שפה חדשה וזה מה שכל כך מיוחד בעיר הזו. אחת הדוגמאות לשינוי תרבותי שבא לידי ביטוי באוכל הוא הטבעונות, שאולי התחילה כנישה אידיאולוגית אך עד מהרה הפכה בתל אביב למרכז של מזון טבעוני עשיר מהחזקים ביותר בעולם.

עם זאת, אי אפשר שלא לציין את המוסדות הוותיקים בתחום, שנותרו איתנים במשך שנים, ומגישים מסורת של אוכל, כמו המסעדה הבוכארית המשובחת שנותנת פייט של ממש למסעדות מהטובות בארץ, מסעדות משפחתיות של אוכל טריפוליטאי, עיראקי, גיאורגי, תימני ופרסי, מאפיות וקונדיטוריות שמציעות חגיגה של טעמים וצבעים ויכולות להתחרות בקלות יתרה גם בבירות האוכל העולמיות וכמובן יצרנים שמביאים את חומרי הגלם הטריים והטובים ביותר אל כל שולחן. כל מה שצריך זה פשוט לפנות יום אחד, ולסייר במשך כמה שעות בנבכי העיר ולגלות את כל הטוב שבה.

סיור אוכל שיש בו הכל

מה שמייחד את העיר הוא החיבור בין ישן לחדש, בין ותיק למודרני ובין טעם מוכר או ביתי לאוכל עם ניחוח וסגנון עולמי וחדשני וזה בא לידי ביטוי במעבר החד בין השווקים האותנטיים של העיר לבין המרכז הסואן , כשביניהם פזורות הסמטאות הקסומות שבכל יום מחדש ניתן לגלות שם פלא קולינרי.

כך למשל, השווקים שמאפיינים את העיר, כגון שוק הכרמל האנרגטי המציע חוויה קולינרית שאין שני לה, החל מהתבלינים, דרך מיני המאפה, הדוכנים ועד למסעדות השוק הצבעוניות, שוק התקווה הוותיק המציג תוצרת משובחת וטרייה המשמשת גם את מסעדות השוק בעלות המוניטין המשפחתי, ושוק לוינסקי בדרום העיר שנחשב לאבן דרך בקולינריה המקומית וידוע בתבלינים וחומרי הגלם המצוינים וכמובן במטעמים האותנטיים שבעלי הדוכנים מציעים מזה שנים, משתלבים בשנים האחרונות עם סצינת הבילוי התל אביבית, והופכים למוקד עליה לרגל לכל הגילאים.

בדומה לכך, לצד מסעדות היוקרה במרכז העיר, צצו ללא הרף דוכני אוכל מהיר, שכיום מציבים רף גבוה במיוחד, ולא מעט שפים ידועים אמונים על מיטב מהדוכנים הללו. כמובן שלא ניתן להתעלם מטרנד השווקים המודרניים שתופס תאוצה, כגון שוק צפון, שוק הנמל ושרונה מרקט, שנחשבים היום למוקדים מרכזיים ביותר לכל אוהבי האוכל ומציעים תוצרת מרנינה וטעימה במיוחד, בסגנון חדשני ואירופאי.

תל-אביב בורכה בשפע, במגוון, בחדשנות וביצירתיות שלא נגמרת ובכל שבוע היא מתחדשת ונוספות לה כמה פנינים ייחודיות. מעבר לשווקים הותיקים, קמו ועלו שווקים מודרניים כגון שוק האיכרים בנמל ת"א, שרונה מרקט ושוק צפון, המספקים ערב רב של תרבויות אוכל וטעמים עולמיים. כמו כן, אי אפשר להתעלם משפע המעדניות המיוחדות ברחבי העיר, כגון אגתה ברמת החייל, המעניקה חוויית חושים טעימה ומיוחדת ובה אפשר ליהנות לצד הקניה גם מישיבה מענגת על פלטת נקניקים או גבינות משובחות מכל העולם, דליקטסים ומעדנים שלא ניתן לראות בכל מקום, או כדוגמת דליקטסן המצוינת. בתל אביב יש גם מגוון רחב של מאפיות מובחרות ברמה בינלאומית כגון לה מולן, בולנז'רי 96 ובייקרי, שמציגות לראווה עוגות, מאפים ויצירות מופת מתוקות ומלוחות ממש כמו בפריז. אין ספק כי למסייר ברחבי העיר צפויה חוויה קולינרית מרגשת, בין אם בין סירי המסעדה הבוכרית חנן מרגלן ובין אם בשכיות חמדה נוספות המגישות אוכל רחוב ססגוני וטעים בכרם התימנים, בסמטאות השווקים ועוד.

מדוע מומלץ לתאם סיור קולינרי בתל-אביב?

סיור אוכל בתל אביב מאפשר ליהנות מכל הטוב הזה , מבלי לפספס אף פנינה, וכל זאת בהתאמה אישית למשתתפים, הן מבחינת המיקום והן מבחינת הטעמים והסגנון. תל אביב היא עיר ללא הפסקה אבל כדאי לתכנן את ההגעה אליה , כדי לא להגיע בשעות העמוסות מדי , כגון בימי שישי, או בימים שבת וראשון בהם לא כל המקומות פעילים, לכן אנחנו ממליצים על ימי שני עד חמישי, שהם קלאסיים להנאה מלאה ממה שהעיר הנפלאה הזו מציעה.

מעוניינים בסיור אוכל הטוב ביותר בעיר? אוהבים את תל אביב ורוצים לבלות בה יום שלם וטעים במיוחד?

* הסיור מיועד לקבוצות פרטיות מאורגנות מראש

מוזמנים להתקשר ולתאם: 052-6617466

גיל להב, מומחה לסיורים קולינריים




1
נגישות