זה התחיל: מוכרים ישראלים החלו למכור באמזון ישראל - פואנטה

זה התחיל: מוכרים ישראלים החלו למכור באמזון ישראל

בין החנויות הישראליות באמזון – סטימצקי, רונלייט ואלקטרה, לצד עסקים קטנים ואמנים מקומיים. מה צריך לדעת?

הנחה באמזון
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

נפל דבר בעולם הצרכנות והמסחר בישראל. אחרי שמועות, הכנות וחבלי לידה די ארוכים – כעת אפשר להזמין מאמזון דרך מוכרים ישראלים ולקבל שילוח מישראל. בין הרשתות והחנויות שכבר החלו למכור אפשר למצוא רשתות כמו סטימצקי לצד יבואנים כמו רונלייט (יבואנית שואב האבק JIMMY) או אלקטרה וסוחרים עצמאיים. אמנם לא מדובר באתר אמזון ישראל במובן הפשוט של המילה, כלומר, אמזון לא פתחה עבור הישראלים אתר amazon.co.il – אבל אין בכלל ספק שכניסתה לפעילות בישראל היא אבן דרך שאת משמעויותיה מבחינת יחסי הכוחות בין החנויות לצרכנים הישראלים נראה רק בעוד כמה חודשים.



רק לפני מספר ימים דיווחנו כי המוכרים הישראלים קיבלו מאמזון הודעה להיות מוכנים בתאריך 12.9. ההנחיות שקיבלו היו לתת קדימות למוצרים שיכולים להימכר יפה לקראת ראש השנה, ולוודא מוכנות מוחלטת של הקטלוג, התמונות, המחירונים ויכולת השילוח.

אלא ששבוע לפני המועד – יש מוכרים ישראלים, חנויות ורשתות שמציעים סחורה לצרכנים בישראל – וכל שיש לעשות כדי להגיע אליהם הוא לסמן "שילוח מקומי". האפשרות לסמן את השילוח המקומי מוצגת לאחר שהצרכן מזין את המוצר שהוא מחפש.

 

לאחר שהגולש מסמן "שילוח מקומי", הוא יראה בתוצאות החיפוש מוצרים שמצוין לגביהם "Ships fast from Israel". אגב, חלק מהמוכרים מציעים שילוח חינם, כמו "אלקטרה סופר" – החנות של חברת אלקטרה באמזון.

אמזון ישראל או אמזון בישראל? טיפים לצרכנים

הצרכנים הישראלים מן הסתם קצת מבולבלים – ואנחנו כאן כדי לעשות סדר. הנה כמה נקודות:

  • למרות שמדובר בתחילת פעילות של אמזון בישראל, הצרכנים הישראלים עדיין נכנסים לאתר הגיל של אמזון, כלומר, amazon.com.
  • החיפוש מתבצע באנגלית.
  • כדי למצוא את המוכרים המקומיים – יש לסמן את הפילטר LOCAL DELIVERY.
  • אין אפשרות לשילוח תוך יום אחד. בבדיקות שעשינו המוכרים התחייבו למשלוח תוך 5-7 ימים.
  • אם רוצים להינות מפטור ממס על מוצרים מתחת ל-75 דולר, צריך להזמין ממוכרים בחו"ל.
  • המוכרים הישראלים מחויבים לתנאי החזר כספי זהים לאלה של כל המוכרים באמזון. כלומר, הקונספט של "הלקוח תמיד צודק" עולה מדרגה ביחס לנהוג בישראל. אפשר לקבל החזר כספי תוך 30 יום – בהתאם לכללי אמזון.

האם העסקים הישראלים מרוויחים מפעילות באמזון?

נזכיר כי עסק, חנות או רשת שפותחים חנות מאמזון, משלמים לענקית הסחר האמריקנית עמלה כלל לא נמוכה בגובה של 15% מהעסקה. בנוסף, המוכרים באמזון חייבים לעמוד בדרישות מאוד נוקשות של אמזון, הנוגעות לכל שלבי השיווק – החל מהתחייבות למלאי, דרך עמידה בזמני משלוח ועד מתן החזר כספי במקרים של מחלוקות מול הלקוח.

יש בישראל כיום לא מעט עסקים שאינם יכולים לעמוד בדרישות של אמזון, לא במישור הכלכלי ולא במישור הלוגיסטי.

אגב, הקושי של העסקים הישראלים גדול יותר משל עסקים בחו"ל, משום שאמזון בחרה שלא להקים בישראל מרכזים לוגיסטיים ומחסנים, כך שכל עניין השילוח מוטל על כתפיהם.

אחת החברות שנכנסה לוואקום הזה היא חברת אלקטרה (שגם פתחה באמזון חנות עצמאית שנקראת ELECTRA SUPER). אלקטרה היא מעצמה בישראל, שכן היא גם יבואנית של מותגים רבים (כמו פיליפס), גם מחזיקה ברשתות חשמל (כמו שקם אלקטריק ומחסני חשמל) וגם מחזיקה בחברת הסלולר גולן טלקום. לאחרונה השיקה אלקטרה את חברת WeForce – שמסייעת לעסקים ולחנויות להפוך למוכרים באמזון. עסקים שבוחרים להיעזר בשירותיה, משלמים עמלה של עשרות אחוזים המתווספים לעמלה המשולמת לאמזון – כך שבסופו של דבר עלויות פתיחת החנות באמזון מאוד גבוהות. מצד שני, הטענה הנגדית היא שגם עלויות של הקמת אתר איקומרס או חנות פיזית הן עלויות גבוהות, כך שבסופו של דבר כל מוכר צריך לעשות לעצמו את החישובים.

עוד כתבות מעניינות בפואנטה:

 



 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות