50 ג'יגה ב-15 שקל: חבילת הסלולר של סאני שוברת את השוק

50 ג'יגה ב-15 שקל: חבילת הסלולר של סאני שוברת את השוק

חבילת הסלולר של סאני, יבואנית סמסונג, היא חבילת ה-50 ג'יגה הזולה ביותר כרגע בשוק הסלולר. לכמה זמן המחיר בתוקף?

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

התחרות בענף הסלולר מתחוללת כבר שנים בין חברות הסלולר, אבל אתמול מי שהטילה פצצה עם חבילת סלולר משתלמת במיוחד היא דווקא לא חברת סלולר, אלא חברת סאני תקשורת – יבואנית סמסונג. החבילה כוללת 50 ג'יגה גלישה, ושיחות והודעות ללא הגבלה, בכ-15 שקל בחודש בשנה הראשונה. לאחר מכן, החבילה מתייקרת לכ-30 שקל בחודש.

חבילת הסלולר בסאני מתבססת על תשתית הסלולר של הוט מובייל. בכך הוט מובייל במידה מסוימת מבקיעה גול עצמי, משום שהיא עצמה לא מציעה חבילת סלולר 50 ג'יגה במחיר כזה.



עלות הסים היא כ-15 שקל.

האם מדובר במהלך אנטי תחרותי?

לחבילת הסלולר של סאני והוט מובייל יוכלו להצטרף כל הלקוחות, ללא התניה של רכישת מכשיר בסאני.

לא מדובר בחבילת סלולר מקרית. כאמור, הוט מובייל היא שעומדת מאחורי החבילה של סאני – וחברות הסלולר האחרות רואות בזה שבירה של הכלים.

אחת התגובות מגיעה מסלקום – שבתגובה למחיר שובר השוק של סאני בתחום הסלולר – מציעה מחיר שובר שוק על גלקסי נוט 10 שרק הושק, מחיר שמשקף הנחה של 700 שקל מהמחיר שבו מוכרת אותו סאני, יבואנית סמסונג.

תגובה אחרת היא בקשות שהוגשו למשרד התקשורת ולרשות התחרות מגורמים בשוק התקשורת לבדוק את ההתנהלות של קבוצת הוט, בטענה שגם הוט וגם סאני הן מונופולים הנוקטים בפרקטיקה אנטי-תחרותית שמטרתה לדחוק החוצה מתחרים מהשוק.

התחרות עזה ולא תימשך לנצח

כפי שפרסמנו כאן במדור הסלולר ב"פואנטה חדשות צרכנות", התחרות בין חברות הסלולר מחייבת את הצרכנים להיות עירניים כל הזמן ומי שמשלם יותר מכ-40 שקל בחודש על חבילת סלולר הוא פשוט פראייר. החברה שבשנה האחרונה חוללה את התחרות העיקרית היא חברת WE4G, אשר מציעה חבילת 80 ג'יגה ב-33 שקל בחודש לכל החיים. כתוצאה מההצעה האטרקטיבית הזאת, חברות הסלולר הצעירות (בעיקר רמי לוי, 019 וגולן טלקום) מציעות גם הן חבילות עם נפח גלישה גדול במחיר אטרקטיבי.

השקת חבילת סלולר בסאני תקשורת – שהיא כאמור חבילה של הוט מובייל בעצם – לא יכולה להשאיר את חברות הסלולר האחרות אדישות. זאת, למרות הניסיון של משרד התקשורת דווקא למתן את התחרות מתוך חשש לקריסתה של אחת מחברות הסלולר.

 


היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות