סקירה - גלקסי A50: מה מציע סמארטפון סמסונג מסדרת A? - פואנטה

סקירה – גלקסי A50: מה מציע הסמארטפון של סמסונג מסדרת A?

גלקסי A50 הוא האח הצעיר והזול יותר של גלקסי A80 וגלקסי A70. הוא מגיע עם 3 מצלמות אחוריות, מסך איכותי וסוללה חזקה. מהם החסרונות?

תהיו חברים, שתפו את הכתבה




דגם גלקסי A50 בסדרת גלקסי A החדשה של סמסונג מיועד לקהל שמחפש סמארטפון במחיר של פחות מ-1,500 שקל עם תכונות מתקדמות יחסית. המטרה של סמסונג בסדרת גלקסי A כולה היא לתת מענה לצרכנים שלא רוצים או לא יכולים לקנות את מכשירי הדגל של סמסונג, כמו גלקסי S10 או גלקסי NOTE 9 – אבל מחפשים חומרה טובה. בשנים האחרונות, מי שתופסת את נתח השוק של צרכנים אלה היא שויאומי, ובסדרת גלקסי A, סמסונג רוצה להחזיר אותם אליה.

גלקסי A50 מגיע עם מסך יחסית גדול ואיכותי וסוללה חזקה, ומציע למשתמשים מערך צילום משולש וזיהוי באמצעות טביעת אצבע מקדימה. איזו חוויית שימוש הוא מספק, ובמה הוא שונה מסקירת גלקסי A70 שפרסמנו כאן במדור הסלולר של פואנטה לאחרונה? הנה הפרטים.

גלקסי A50: מסך וזיהוי טביעת אצבע

המסך של גלקסי A50 הוא מסך בגודל 6.4 אינץ' (לעומת מסך 6.7 אינץ’ בגלקסי A70). מדובר במסך FullHD בתצורת Infinity U באיכות סופר AMOLED ביחס 19.5:9. כלומר, מדובר במסך כמעט מלא לחלוטין, כאשר בחלקו העליון אפשר לראות את המגרעת הקטנה השמורה למצלמה הקדמית.

מבחינת תצוגה, המסך חד, הצבעים עזים וכיף להתבונן בתמונות ובסרטונים.

סמסונג שילבה ב-A50 את זיהוי טביעת האצבע במסך, במטרה לאפשר למשתמש לפתוח את המכשיר בנגיעה. כמו בדגמים האחרים – גלקסי A7, גלקסי S10 וגלקסי S10 פלוס – התכונה הזאת לא עובדת טוב, ובמקרים רבים דרוש יותר מניסיון אחר על מנת לפתוח את הסמארטפון.

גלקסי A50: מצלמות

שלוש מצלמות אחוריות הפכו לסטנדרט גם במכשירי ביניים, וגם בגלקסי A50 שילבה סמסונג 3 מצלמות אחוריות: האחת היא מצלמת 25 מגה פיקסל עם מפתח צמצמם של F1.7, השנייה היא עדשה סופר רחבה עם 8 מגה פיקסל עם מפתח צמצמם של F2.2 והשלישית היא מצלמת עומק של 5 מגה פיקסל עם מפתח צמצם זהה.

במהלך הצילום עצמו, המשתמש יכול לבחור בין שתי אפשרויות – צילום רגיל וצילום בעדשה רחבה. המעבר מתבצע באמצעות לחיצה על האייקון המופיע על המסך.

מצלמות גלקסי A50
תמונה שצולמה בגלקסי A50 בעדשת 25 מגה פיקסל. צילום: דפנה הראל כפיר

 

מצלמו A50
תמונה שצולמה בגלקסי A50 בעדשה רחבה. צילום: דפנה הראל כפיר

הצבעים בתמונות שצילמנו יצאו עשירים ודומים למציאות, התמונות באור יום בהחלט מוצלחות והמעבר בין העדשות יחסית מהיר.

המצלמה הקדמית מגיעה עם 25 מגה פיקסל, וסמסונג מאפשרת כאן טשטוש של הרקע בדומה לצילום במצלמה אחורית.

סמסונג גם מציעה כאן את תכונת שיפור הסצנות שמתבססת על בינה מלאכותית, כך שהמצלמה מזהה את הסיטוציה (צילום נוף, צמחייה וכו') ומטייבת את תנאי הצילום בהתאם. לא חייבים להשתמש בתכונה הזאת, ומהניסיון שלנו לעתים קרובות לא רואים הבדלים גדולים.

A50: סוללה

סמסונג הבטיחה סוללה שאפשר להעביר איתה יום שלם בלי בעיה, והיא מקיימת. הסוללה של גלקסי A50 היא סוללת 4,000mAh בעלת טעינה מהירה.

המכשיר מגיע עם כבל USB TYPE C, כאשר היציאה של הכבל בצד אחד היא יציאת USB רגילה (בניגוד ל-A70, שם משני צידי כבל הטעינה יש יציאה שהיא TYPE C.

גלקסי A50: חומרה, נפח אחסון, מעבד ועמידות למים

כאמור גלקסי A50 הוא האח הפחות מאובזר של של ה-A70, כך שהוא מגיע גם עם זיכרון עבודה קטן יותר של 4GB (RA. עם זאת, נפח האחסון נדיב ועומד על 128G, כאשר יש אפשרות הרחבה באמצעות כרטיס עד 512 ג'יגה.

סמסונג בחרה שלא לצייד את המכשיר בתקן IP68 המפורסם, שקיים במכשירים יותר יקרים שלה ומבטיח עמידות למים ואבק. לכן, יש להקפיד לא להרטיב את המכשיר.

המעבד במכשיר הוא Exynos9610 (לעומת ה-A70 שמגיע עם מעבד Snapdragon 675).

מערכת ההפעלה היא Android 9 Pie.

המכשיר לעתים איטי ונתקע לכמה שברירי שנייה במעבר בין אפליקציות.

חיסרון אחר הוא שאין NFC (בניגוד לגלקסי A70).

גלקסי A50: בשורה התחתונה

מדובר במכשיר מוצלח ביחס למחיר שלו, בזכות סוללה חזקה, נפח אחסון גדול ומסך איכותי. אמנם הוא פחות מהיר וחזק מאחיו הגדול (A70), ואין לו NFC שחשוב לעתים לתלמידים הרוצים לטעון את הרב-קו שלהם, אבל בהחלט מדובר במכשיר שקל ליהנות ממנו – במחיר שהוא לחלוטין סביר.

גלקסי A50: מחיר

כ-1,350 בחנויות סמסונג (יבוא רשמי), כ-1,100 שקל ביבוא מקביל.

 

תהיו חברים, פרגנו לנו בלייק כאן למטה…

מעוניינים לפרסם בפואנטה?
השאירו פרטים וקבלו דרך קיצור ללקוחות שלכם!



    מעוניינים לפרסם בפואנטה?
    השאירו פרטים וקבלו דרך קיצור ללקוחות שלכם!



      דפנה הראל כפיר
      דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
      תגובות: 0

      נגישות