גבינת עמק על המדף עולה כפול מגבינת עמק במשקל - והיא לא לבד - פואנטה

גבינת עמק על המדף עולה כפול מגבינת עמק במשקל – והיא לא לבד

הצרכנים הישראלים טוענים שהם לא פראיירים ומתלוננים על יוקר המחיה – אבל קונים גבינות ארוזות במקום לקנות את אותן גבינות בדיוק במשקל במעדנייה, ומשלמים לפעמים פי שניים. שימו לב לפערי המחירים בבדיקת פואנטה

גבינה צהובה תנובה
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

כמדי שנה, כאן בפואנטה אנחנו בודקים את פערי המחירים בין הגבינות במשקל לגבינות הארוזות – והשנה עשתה זאת גם המועצה לצרכנות. למרות שבשנים האחרונות חזרנו שוב ושוב באוזני הצרכנים כי יש פערי מחיר עצומים, נראה שחוסר הידיעה עדיין רחב. כך למשל, למרות שגבינת עמק במשקל עולה חצי מחיר מגבינת עמק במעדנייה – עדיין גבינת עמק ארוזה היא אחד המוצרים הנמכרים במקרר הגבינות. נזכיר כי גבינה צהובה 22% ו-28% נמצאות תחת פיקוח מחירים – אבל רק כשהן במשקל. אותן גבינות בדיוק כאשר הן ארוזות – לא נמצאות בפיקוח, והמחלבות יכולות למכור אותן בכל מחיר שמתחשק להן. שימו לב לבקשה לייצוגית נגד תנובה שאושרה בדיוק בנושא זה, ולפיה תנובה גרפה 235 מיליון שקל ב-7 שנים (עד 2014) רק בזכות הפער בין גבינה צהובה במשקל לגבינה צהובה באריזה.

כדאי גם לזכור שלא רק גבינות קשות, גם גבינות שמנת אפשר לקנות במשקל וגם במקרה הזה הן הרבה יותר זולות.

בדיקת פואנטה מגלה שאין צדיקות בסדום – כל המחלבות גובות על הגבינות הארוזות שלהן עשרות אחוזים יותר מאשר על אותן גבינות בדיוק כשהן נמכרות במשקל במעדנייה. לעתים מדובר על מחיר כפול ולעתים אפילו יותר – למשל גבינה בולגרית מעודנת 5% של מחלבות שומרון, שמשקלה ל-100 גרם הוא 3.50 שקלים בלבד, לעומת כ-8 שקלים ל-100 גרם באריזה.

הנה עוד כמה דוגמאות:

גבינה צהובה

ארוזה, 200 גרם במשקל, 200 גרם פער
תנובה – גלבוע 12.60 7.86 60%
תנובה – עמק 16.40 8.26 99%

גבינה בולגרית

ארוזה, 250 גרם במשקל, 250 גרם פער
צוריאל – בולגרית מעודנת 5% 21.40 11.25 90%
תנובה – פיראוס 24% 19.90 13.75 44%
השומרון – מעודנת 5% 19.90 8.75 127%

גבינה צפתית

ארוזה במשקל פער
גד – צפתית 5% 21 ל-350 גרם 15.75 ל-350 גרם 33%
תנובה – פיראוס 15.30 ל-200 גרם 11.80 ל-200 גרם 30%

גבינת שמנת

ארוזה במשקל פער
גד – טעם טבעי 30% 12.90 ל-200 גרם 7 ל-200 גרם 84%
תנובה – נפוליאון עם זיתים 25% 13.90 ל-225 גרם 9.22 ל-225 גרם 51%

הפתרון: לעמוד 5 דקות בתור

מדוע הצרכנים הישראלים ממשיכים לשלם על גבינות ארוזות כל כך הרבה כסף, בעוד שבמרחק 10 שניות מהמדף אותה גבינה נמכרת בהרבה פחות? יש כנראה יותר מסיבה אחת. ראשית, הם פשוט לא יודעים שיש פערים כה גבוהים. שנית, הם לא אוהבים לחכות בתור. שלישית, אולי הם חושבים שהגבינות במעדנייה פחות טריות. רביעית, ייתכן שהם לא יודעים שאלה בדיוק אבל בדיוק אותן גבינות. חמישית, אולי האריזות יותר נוחות להם.

כך או כך, שימו לב מהו החיסכון השבועי בקניית מספר גבינות למשפחה בשבוע, ואולי בפעם הבאה שתבקרו בסופר – לא תעברו ליד מדף הגבינות אלא תצעדו ישירות למעדניה.

גבינות ארוזות גבינות במשקל
תנובה עמק 28% 200 גרם 16.40 8.26
בולגרית מעודנת 5% , משק צוריאל, 250 גרם 21.40 11.25
צפתית פיראוס 5%, 200 גרם 15.30 11.80
שמנת בטעם טבעי גד 30%, 200 גרם 12.90 7
סה"כ 66 38.40

מדובר בפער של 72%, לא חבל על הכסף? כדאי גם לזכור כי בקרוב יתייקרו מוצרי החלב בפיקוח, וביניהם הגבינה הצהובה, לפחות ב-3.4% – כפי שפרסמנו כאן באתר "פואנטה חדשות צרכנות".

פואנטה





דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 1

  1. ברגע שהולכים על מעדנייה, אתה יכול לחסוך אפילו יותר:
    אתה נחשף למותג פרטי של הרשת (בולט למשל בתחום הגבינה צהובה), וכך להגדיל את החיסכון הכספי עוד יותר (למשל בהשוואה ל"עמק") או להיחשף למותגים אחרים שלא זמינים על המדף (מחלב המושבה) או פחות זוכים למקום על המדף בגלל משאבי שיווק מוגבלים (יעקבס) עם אותו אפקט (הגדלת החיסכון).

נגישות