דוח הדיגיטל של בזק: מאמצים את נטפליקס ואינסטגרם, גולשים פחות בפייסבוק - פואנטה

דוח הדיגיטל של בזק: מאמצים את נטפליקס ואינסטגרם, גולשים פחות בפייסבוק

איפה הצעירים אוהבים לצפות בתוכן? באיזה אמצעי הם מאזינים למוזיקה? ובאיזה גיל המילים "סטורי" ו"האשטאג" נשמעים כמו סינית עתיקה?

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

אם נדמה לכם שכולם מסביב על הסדר שראו בנטפליקס ועל הסטורי שהם מעלים לאינסטגרם, אתם צודקים. הסקר השנתי של בזק, שבוחן את השימוש באינטרנט בקרב הישראלים, שם את האצבע על השינויים שחלים בהרגלי הצפייה, בהרגלי הגלישה ובהרגלי ההאזנה למוזיקה בקרב הישראלים. מה שמיוחד בסקר, שבוצע ע"י חברת TNS, הוא העובדה שהוא נערך בקרב מדגם גדול של 1300 נשאלים בני 13 ומעלה מכל המגזרים, כך שהוא מאפשר ללמוד על הרגליהם של בני הנוער בהשוואה לאנשים מבוגרים למשל. בנוסף, הוא מתבסס על הנתונים התשתיתיים של בזק עצמה.

צופים בנטפליקס מהמיטה דרך הסמארטפון


יצרניות הטלוויזיה עסוקות בלייצר מסכים יותר ויותר גדולים, אבל הצופים הצעירים כלל לא מטריחים את עצמם לשבת על ספה ולצפות בטלוויזיה. שירות הטלוויזיה נטפליקס, שהחל לפעול רשמית בישראל רק לפני כשנה, נהנה משיעור חדירה הולך וגדל.

18% ציינו שהם צופים בתכנים דרך נטפליקס. בני הנוער גם מאוד אוהבים את ההמלצות של נטפליקס ו-62% מהם משתמשים בהם. כנ"ל לגבי הנשים עם 64% לעומת 27% מהגברים.


ואיפה הם צופים בתוכן אינטרנטי? 46% צופים בדרך כלל בתכני וידיאו דרך הסמארטפון שלהם, לעומת 30% במחשב. 71% מעדיפים לצפות בתוכן במיטה שלהם, לעומת 49% מהמבוגרים. ומה עם "הפסקת פיפי"? אין דבר כזה, לפחות אצל 25% מבני הנוער, שלא מתנתקים מהמסך אפילו בחדר האמבטיה או בשירותים (לעומת 13% מהמבוגרים).

ספוטיפיי או יוטיוב?

בשנה החולפת החלה לפעול בישראל אפליקציות מוזיקה בסטרימינג כמו דיזר וספוטיפיי. 21% מהמשתמשים כבר מאזינים למוזיקה באמצעות אפליקציות ואתרי מוסיקה (45% בקרב הנוער), כאשר ספוטיפיי נהנית מנתוני חדירה מרשימים של 14%. עם זאת, יוטיוב הוא עדיין האמצעי העיקרי להאזנה למוזיקה, עם 43% מהנשאלים.

אינסטגרם IN, פייסבוק OUT, בעיקר אצל צעירים

הסקר של בזק מתקיים זו השנה החמישית ברציפות, כך שהוא בהחלט מאפשר להצביע על מגמות. בין המגמות שעולות מהסקר, בולטת השתלטות האינסטגרם על הפעילות ברשתות החברתיות, בעיקר על חשבון פייסבוק.
התופעה הזאת מתרחשת בעיקר אצל הצעירים, אשר 88% מהם ציינו שהם פעילים בעיקר באינסטגרם, לעומת 61% בפייסבוק. רק לפני שנתיים פייסבוק הייתה הרשת החברתית העיקרית של בני הנוער, כך שיהיה מעניין לראות אם בשנה הקרובה נראה שוב תנודה מעניינת. מה שחשוב לזכור הוא שאינסטגרם שייכת לפייסבוק, כך שמבחינת מארק צוקרברג אין סיבה לדאגה.


1 מכל 5 ישראליים מרגיש שהפוסטים בפייסבוק שהוא נחשף אליהם לא רלוונטי לגביו. 56% אף ציינו שזה מפריע להם ושליש הפסיקו לכתוב פוסטים בשנה האחרונה. מספר דומה הפסיקו להעלות תמונות.

מצד שני, פייסבוק משרתת את הגולשים למטרות אחרות, בעיקר לחיפוש המלצות ולהיות חלק מקהילות. 89% מהנשאלים חושבים שהקהילות בפייסבוק שימושיות. 31% ציינו שהשימוש העיקרי שלהם בפייסבוק הוא פנייה לחברות מסחריות.

חיים בסטורי


61% מבני הנוער ציינו שהם מעלים סטורי (Story) מדי שבוע ו-21% ציינו שהם מעלים כל יום. המבוגרים לעומת זאת, לא מדברים את שפת הרשתות ו-75% מהם בגילאי 35 ומעלה לא יודעים בכלל מה זה סטורי. 72% לא יודעים מה זה האשטאג.

מהדוח עולה כי בסוף שנת 2018 מספר המשתמשים באינטרנט בישראל עומד על כ-6.6 מיליון. הגולש הממוצע מוריד כיום קבצים בנפח של כ-8 גיגה בממוצע ביום, עלייה של 30% תוך שנה אחת בלבד. 36% מבני הנוער משלמים על מוסיקה. תחום הענן ממשיך לצבור תאוצה, כאשר 71% מגבים תמונות וסרטונים ושומרים מידע על גבי הענן.



דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות