סקירה: Ecovacs Deebot 900 – שואב רובוטי מתקדם, בלי קירות וירטואליים - פואנטה

סקירה: Ecovacs Deebot 900 – שואב רובוטי מתקדם, בלי קירות וירטואליים

השואב הרובוטי Ecovacs Deebot 900 מציע טכנולוגיית מיפוי לייזר ואפליקציה שימושית. מה החסרונות, והאם הוא מצליח לנקות את כל הבית?

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

מאת: צחי הופמן

דגם Ecovacs Deebot 900 הוא שואב אבק רובוטי שמביא תכונות מתקדמות במחיר שנחשב יחסית סביר לענף שואבי האבק, במיוחד מאז שחברת שיאומי נכנסה לעניינים והחלה להוריד את המחירים למטה.

מדובר בשואב נמוך במיוחד: גובהו 9.5 ס"מ, הפועל בטכנולוגיית מיפוי לייזר, שמאפשרת לו לבנות בקלות את מפת הבית ולהבין את המיקום שלו.

הפעלה ומיפוי הבית

ל-Deebot 900 יש משטח טעינה וכפתור בודד להפעלה/כיבוי. כאשר החזרת הטעינה למשטח הטעינה מתבצעת עצמאית, יש להניח את הרובוט באופן מדויק על משטח הטעינה. כאשר הרובוט מגיע לתחנת העגינה בצורה עצמאית, הוא מתמקם לבד בצורה מדויקת.

אפליקציה

כמו רובוטים אחרים, גם דגם Deebot 900 מסתמך על אפליקציה. באמצעות האפליקציה, הוא מתחבר ל-wifi בבית. אפשר להפעיל את הרובוט גם ללא האפליקציה, אבל ללא היכולות החכמות שלו.

האפליקציה משחקת תפקיד משמעותי בכל מה שנוגע לתפעול Deebot 900. היא כוללת את כל היכולות המתקדמות של הרובוט.
הממשק של האפליקציה מופיע בעברית. העמוד הראשי כולל חיווי על מצב הרובוט: מקוון/לא מקוון, ולחיצה עליו מובילה לעמוד המרכזי, המציג תצוגת מיפוי של הבית (לאחר שהתבצעה סריקה מלאה שלו), חיווי על מצב טעינה/עבודה, כמה שטח נוקה וכמה זמן הרובוט כבר עובד.

Deebot 900 לא מגיע עם קירות וירטואליים שבדרך כלל מגיעים עם שואבי אבק כדי להגביל ולכוון את תנועת השואב. במקום זאת, השואב ממפה את הבית ולכן לאפליקציה יש תפקיד חשוב. את הקירות הווירטואליים על-גבי המפה, וניתן לבטלם או ליצור אותן בקלות באמצעות פס אדום.

עקרונית, זה פתרון יעיל מאוד. החיסרון הוא שהזנת קירות וירטואליים על המפה תהיה רלבנטית רק בפעולת השאיבה הבאה.

עוד פרט חשוב הוא שכאשר מפעליים את הרובוט ידנית באמצעות לחיצה על הכפתור הפיזי, השואב לא זוכר היכן הקירות הווירטואליים קיימים.

המיפוי של הבית מאפשר לחלק את הבית באופן אוטומטי למספר אזורים. כך ניתן לשלוח את השואב במהירות למטבח או לחדר השינה. אפשר גם ליצור באופן חד פעמי אזור אותו רוצים לנקות.

שואב רובוטי DEEBOT 900: מיפוי בטכנולוגיית לייזר

שאיבה

דגםDeebot 900 שואב באמצעות נסיעה בקווים ישרים הלוך ושוב בכל אזור שהוא נמצא בו, בשונה מחלק מהשואבים הרובוטיים המתחרים שנעים לכל מיני כיוונים.
הרובוט כולל מברשת בפתח השאיבה, שאפשר להחליף בפתח יניקה ישיר עבור בתים עם שיערות רבות של בעלי חיים. דבר זה אמור למנוע את השערות הנתפסות בגלגלת. מלבד זה, הרובוט כולל שתי מברשות צד לאיסוף אבק מהצדדים.

טכנולוגיית מיפוי הלייזר הוכיחה את עצמה בזמן העבודה. הרובוט הסתובב בבית בלי (כמעט) לפגוע בחפצים וחזר לתחנת העגינה ללא עיכובים מיותרים.הרובוט שואב בקלות את כל הלכלוך והאבק מרחבי הבית.



הרעש במצב שאיבה רגיל סביר ולא מפריע יותר מדי בבית, ניתן להגדיר את עוצמת השאיבה לחזקה יותר, אבל אז הרעש מתגבר בצורה משמעותית.

סוללה

במצב שאיבה רגיל (לא עוצמה חזקה), Deebot 900 מספק קצת יותר משעה עבודה. יש גם מצב "ניקוי מתמשך", שבו הרובוט ממשיך בפעולת הניקוי לאחר שהטעינה הושלמה. המצב הזה מתאים לבתים גדולים.

בשורה התחתונה

Deebot 900 עושה עבודה מוצלחת ביחס למחיר. היתרון הבולט שלו הוא בשילוב בין טכנולוגיית לייזר לבין האפליקציה, שבזכותם אין צורך בקירות וירטואליים ואפשר לשלוח את הרובוט במהירות לאזורים אשר דורשים ניקוי.

גם הרעש של עוצמת השאיבה יחסית חלש, מה שמאפשר לנקות מבלי להפריע יותר מדי לשאר בני המשפחה.

מחיר

1,990 שקל, אחריות לשנתיים (יבואן רשמי אלקטרו גל).

הכתבה פורסמה לראשונה בבלוג הגאדג'טים של צחי הופמן The Gadget Reviews 

כתבות נוספות של צחי הופמן:



דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות