הרכבת לירושלים לא תחל לפעול באפריל כמתוכנן. הפעלת הקו נדחתה בחצי שנה

הרכבת לירושלים לא תחל לפעול באפריל כמתוכנן. הפעלת הקו נדחתה בחצי שנה

קו הרכבת הנכסף שאמור לחבר את ירושלים לתל אביב בחצי שעה מתעכב

צילום: אתר Pikiwiki
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

לא ייאמן. ימים ספורים אחרי הבטחתו של שר התחבורה ישראל כץ שקו הרכבת לירושלים יחל לפעול בסוף מרץ – תחילת אפריל, ושהנסיעה בשלושת החודשים אפילו תהיה חינם – היום מודיעה הרכבת לבורסה הודעה מפתיעה ומאכזבת: מועד השקת הקו נדחה בחצי שנה תמימה!

הסיבה, כך אומרים ברכבת, היא שלא הסתיימו כל ההכנות הבטיחותיות ולא ניתנו האישורים הדרושים.

לפי ההודעה, נסיעות המבחן של רכבת ישראל בקטעי הקו המחושמלים כבר החלו, הסמכת הנהגים נמצאת בעיצומה וצוותי תחנת ירושלים-נבון משלימים את ההכנות לפתיחת התחנה.

אולם, כך נכתב בהודעה,  בדיון שערך אתמול מפכ"ל המשטרה בדבר הפעלת הקו המהיר לירושלים, בו השתתפו אנשי רכבת ישראל וגם נציגי שאר כוחות ההצלה, הוגדרו האמצעים הבטיחותיים הנדרשים והאימונים ההכרחיים לשם הפעלתו המסחרית המלאה – וכל אלה מצריכים עוד שישה חודשים: "הנסיעות המסחריות בקו עתידות להיפתח רק עם השלמת כל האמצעים שדרשה משטרת ישראל".

לפי הודעת הרכבת, "החל מהשבועות הקרובים יתקיימו נסיעות מבחן, אימונים והדגמות לאורך הקו, בכלל זה עם נוסעים, באישור מיוחד של המשטרה וכוחות הבטיחות".

יצוין כי קו הרכבת בין תל אביב לירושלים הוא הקו הראשון שיפעל על חשמל, כשברכבת מתגאים בכך שהוא ייצר כמעט אפס זיהום.


היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות