שופרסל פתחה סופרמרקט סיטונאי, cash&carry, וכל עוסק מורשה יכול לקנות במחירי נמוכים - פואנטה
צילום: סיון פרג'

שופרסל פתחה סופרמרקט סיטונאי, cash&carry, וכל עוסק מורשה יכול לקנות במחירי נמוכים

שופרסל cash&carry מיועד בעיקר לבעלי מכולות, בתי קפה ועסקים מתחום המזון, אבל אם אתם עצמאים – למה שגם אתם לא תקנו קפה או חומרי ניקוי במחיר סיטונאי?

אם אתם עונים להגדרה “עוסק מורשה” ואתם גרים באזור המרכז או השפלה, השבוע נפתחה עבורכם אפשרות זולה במיוחד לעשות את הקניות שלכם: רשת שופרסל פתחה סופרמקט סיטונאי תחת השם cash&carry, שבו היא מוכרת כמעט הכול – במחירים שהיא עצמה מקבלת מהיצרנים. 

מדובר במהלך משמעותי מאוד מבחינת יחסי הכוחות שבין רשתות המזון הגדולות, היצרנים, הספקים ובעלי המכולות בארץ. 

החנות היא חלק מיחידת שופרסל לעסקים החדשה, הפונה לעסקים קטנים מעולם קמעונאות המזון (מכולות, מינימרקטים, קיוסקים וכיו”ב) ולשוק המוסדי הקטן (עסקים בתחום המזון המהיר, כגון מסעדה, מזנון ועוד), אלא שמי שמרוויח מזה, על הדרך, הם העצמאים הקטנים כולם – בלי קשר לעיסוק שלהם. כלומר, גם קוסמטיקאית, מאמן כושר או וטרינר יכולים לקנות שם, כל עוד יש להם תעודת עוסק מורשה.

גם חברה בע”מ, או עמותה יכולים ליהנות מהמחירים הללו.

הנה כמה דוגמאות לפערי המחירים בין המחיר שמוצאים במכולת ממוצעת לבין המחיר שמוצאים ב-cash&carry של שופרסל:

המחיר בסניף הסיטונאי של שופרסל – ללא מע”מ

מחיר נפוץ שמשלם צרכן במכולת – כולל מע”מ

קפה טורקי שחור עלית

6.12 ש”ח

20 ש”ח

קפה נמס טייסטר’ס צ’ויס

25 ש”ח

38-40 ש”ח

שוקולד פרה

3.10 ש”ח

6 ש”ח

קורנפלקס תלמה

12.60 ₪

20 ש”ח

טחינה גולמית בארכה

8.80 ₪

15 ש”ח

קליק של יוניליוור

3 ₪

7 ש”ח

מה שעוד משמעותי במהלך הזה הוא ששופרסל משווקת במתחם גם את המותג הפרטי שלה, מה שיהפוך אותו לזמין גם ללקוחות שבדרך כלל אינם קונים בשופרסל.

כלומר, אם עד עכשיו תחליף החלב של שופרסל, החיתולים של שפורסל או החלב של שופרסל היו זמינים רק ללקוחות שופרסל, כעת ייתכן שצרכנים ימצאו אותם גם במכולת הסמוכה לביתם.

ומאחר שהמותג הפרטי של שופרסל בדרך כלל זול יותר מהמותג המוביל בקטגוריה (החל מקולה שופרסל ועד תחליף חלב שופרסל בייבי), סוף סוף תיכנס תחרות למותגים המובילים גם מחוץ לסניפי רשתות השיווק והצרכנים יוכלו להרוויח מכך.

ככלל, בדרך כלל בעלי מכולות וקיוסקים נאלצים לשלם הרבה יותר מאשר רשת שיווק כמו שופרסל כאשר הם קונים סחורה מיצרנים כמו אסם, יוניליוור, שטראוס וכו’. 

מה ששופרסל עושה כאן היא למכור לאותם ספקים במחירים שהיא עצמה מקבלת בזכות היותה לקוח ענק עם כושר מיקוח רב.

מה אפשר לקנות? מוצרי מזון (יבש, מצונן וקפוא), פירות וירקות, מוצרי פארם וניקיון סיגריות, אלכוהול ועוד.

לטענת הרשת, העסקים יוכלו לרכוש את המוצרים במחירים נמוכים ב-10%-15% בממוצע מהמחירים שהם משלמים עבורם כיום.

הסניף הראשון של Cash & Carry, המתפרש על פני 5,000 מ”ר, נפתח ברחוב היוצר 2 באר יעקב. בשופרסל מתכוונים לפתוח 7 סניפים כאלה.

איציק אברכהן, מנכ”ל שופרסל, אמר כי בישראל אמנם מדובר בפורמט חדש, אך הוא מיושם בקרב הקמעונאיות הגדולות בעולם: “שוופרסל רואה בפורמט חדשני וייחודי זה, מנוע צמיחה נוסף בהפיכתה לקבוצה קמעונאית”.

 בקרוב גם יהיה כרטיס אשראי לעסקים המיועד לרכישות ברשת.

קראו עוד כתבות מעניינות בפואנטה:

תגובות: 0
נגישות