רמי לוי קונה חלק מקופיקס ויפתח סניפי "רמי לוי בשכונה" במקום סופר קופיקס. בקרוב עוף בשקל מתחת לבית? - פואנטה
צילומים: דפנה הראל כפיר

רמי לוי קונה חלק מקופיקס ויפתח סניפי “רמי לוי בשכונה” במקום סופר קופיקס. בקרוב עוף בשקל מתחת לבית?

שני מותגי הלואו קוסט של עולם הקמעונאות – רמי לוי ואבי כ”ץ – הודיעו על עסקה שצפויה להדליק שוב את התחרות על כיסי הצרכנים

התחרות בין רשתות השיווק תתחזק בקרוב, לאחר שרמי לוי יממש את תוכניתו ויפתח שורה של סניפי “רמי לוי בשכונה” בתוך ערים שונות בארץ.

זאת, לאחר שהלילה נחתמה עסקה בינו לבין אבי כ”ץ, מייסד רשת קופיקס, שבמסגרתה לוי ירכוש חלק מקופיקס.

התהליך ייקח זמן מה, וסניפי סופר קופיקס עובדים במתכונת הרגילה שלהם כרגע, אך בראיון לפואנטה לפני כשבועיים אמר לוי כי בכוונתו להשתמש בפריסה הרחבה של סניפי סופר קופיקס כדי לממש את חזונו ולפתוח חנויות תחת המותג “רמי לוי בשכונה”.

סופר קופיקס היא רשת הסופרמרקטים של קופיקס, אשר החלה את דרכה במוצרים במחיר אחיד של 5 שקלים ובהמשך הרחיבה את המגוון גם למוצרים יקרים יותר שנמכרים סביב 25 שקל לפריט. 

כיום היא מונה 30 סניפים בערים שונות, ומבחינת לוי מדובר בנכס משמעותי. 

כך למשל, יש לסופר קופיקס סניף ברח’ בן גוריון בהרצליה, ממש בסמוך לסניף של מגה בעיר. במידה שייפתח שם סניף של רמי לוי, התחרות ללא ספק תעשה את שלה והצרכנים ייהנו ממחירים נמוכים יותר בהשוואה להיום.

הסניף הראשון של “רמי לוי בשכונה” נפתח כבר לפני מספר חודשים בשכונת רמות שבירושלים – כפי שגם פרסמתי כאן.

הרעיון הוא למעשה חנות קטנה יותר מסופר רגיל של הרשת, שיש בה הרבה דגש למותג הפרטי של רמי לוי.

כבר אז, עם פתיחת הסניף הראשון, לוי התראיין ל”פואנטה” ואמר שבכוונתו להרחיב את הקונספט הזה של פתיחת חנויות “רמי לוי בשכונה”, המתפרסות על שטח קטן מזה של הסופרמרקטים הגדולים שלו.

מה שמיוחד במודל של לוי הוא שהוא מבטיח בסניפים השכונתיים תמחור זהה לזה של הסניפים הגדולים. זה כמובן שונה מאוד מהמודל של שופרסל – אשר גובה בחנויות העירוניות שלה (שופרסל שלי) מחירים גבוהים יותר מאשר בסניפי המוזלים של שופרסל דיל. 

התוכנית הזאת של לוי אינה חדשה, כאשר כבר כאשר ניסה לרכוש את סניפי רשת מגה שקרסה, הוא קיווה לקדם אותה.

לאחר שרשות ההגבלים העסקיים לא אשרה לו לרכוש את מגה, לוי חיפש אפיק אחר שבאמצעותו יוכל לממש את החזון, וזה בעיקר מה שעומד מאחורי העסקה הנוכחית.

בנוסף, לוי אמר ל”פואנטה” כי הסניפים הרבים של בתי הקפה של קופיקס יכולים לשמש עבור רשת רמי לוי נקודת ממשק נוחה על הלקוחות, בין היתר עבור שירותי התקשורת שהוא מספק.

פרטי העסקה בין רמי לוי לקופיקס

לפי ההסכם שעליו דיווחה הלילה רשת רמי לוי שיווק השקמה לבורסה, היא תרכוש 20% מקופיקס לפי שווי של 105 מיליון שקל. 

ללוי תהיה האופציה לרכוש מניות נוספות בקופיקס, עד לשליטה של  50.01% מהחברה, החל ממועד השלמת העסקה ועד 24 חודשים לאחר מכן.

לוי יוכל לבחור אם לשלם 21 מיליון שקל על 20% מקופיקס, או להקצות לקופיקס מניות של רמי לוי שיווק השקמה בשווי זהה.

לרשת רמי לוי ניתנה האופציה לרכוש את 50% המניות של קרן ההשקעות גרין לנטרן בסופר קופיקס, מרגע השלמת העסקה ולמשך שנה וחצי. מרגע שתעשה זאת, כך היא תחזיק בבעלות מלאה בסופר קופיקס – בתמורה ל-50 מיליון שקל בתוספת של 12% ריבית בשנה.

חשוב לזכור כי גם הפעם נדרש אישור של רשות ההגבלים העסקיים.

בנוסף, נדרש אישור של האסיפה הכללית של קופיקס לעסקה ולפעולות הנלוות לה.

קראו עוד כתבות מעניינות בפואנטה:

תגובות: 0

נגישות