נערכים לשביתת שבת: האם הלחץ יעזור וקצבאות הנכות יועלו מ-2,342 שקל לשכר המינימום?

נערכים לשביתת שבת: האם הלחץ יעזור וקצבאות הנכות יועלו מ-2,342 שקל לשכר המינימום?

הנכים, ששובתים כבר כמעט שבועיים ואוכלים רק לחם ומים, יפגינו וישבתו החל ממחר בתל אביב

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

איך אפשר להתקיים מקצבה של 2,342 שקל בחודש? מדובר בפחות ממחצית שכר המינימום, העומד היום על 5,000 שקל.

התשובה היא שאי אפשר, אך זה מה שמדינת ישראל מתקצבת כשמדובר בקצבת נכות.

הנכים נאבקים על העלאת הקצבה כבר תקופה ארוכה, וברקע יש הצעות חוק בשלבים ראשוניים שונים, אך השורה התחתונה היא שהחודשים חולפים והקצבה נותרת זעומה ומגוחכת.

"קצבת הנכות עלתה ב-2016 ב-4% בלבד, בעוד ששכר המינימום, השכר החציוני והשכר הממוצע במשק עלו בשיעורים הרבה יותר גבוהים", אומר אחד ממובילי המאבק, קובי כהן. "הקמת הוועדה בראשותו של ירון זליכה היא סתם הסחת דעת כדי למסמס את הטיפול בנושא. אנחנו לא נניח למאבק".

-פרופ' זליכה אומר שלא ניתן יהיה להצמיד את הקצבאות לגובה שכר המינימום. האם תסכימו לפשרה?

כהן: "בשום פנים ואופן לא".

היום הודיע מטה הפעולה של הנכים מודיע כי הוא מחריף את המאבק מול ממשלת ישראל ומשרד האוצר בדרישה להעלאת קצבאות הנכות לגובה שכר מינימום לאלתר.

"שר האוצר "החברתי" בוחר פעם אחר פעם לדחות את החקיקה בנושא", נכתב בהודעה. "לכן, ביום חמישי הקרוב , 30.03.17, בשעה 17:00, נצא כולנו יחד עם העובדים הסוציאליים וארגוני נכים נוספים, ח"כים, אנשי תקשורת, אישי ציבור ואזרחי ישראל,להפגנת מחאה בכיכר רבין מול עיריית תל אביב. שם נקים גם אוהל מחאה,עד להסרת האטימות בחלונות לשכת השר החברתי שיודע חמלה מהי, אך זעקת הנכים אינה מצליחה לחדור ללבו הערל. אנו קוראים לכם אזרחי ישראל, בואו והצטרפו גם אתם למחאה לשיפור תנאי מחייתם של מאות אלפי נכים בישראל".

 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות