סכנה בדרך לצלחת - ביצים לא מפוקחות ובשר מסוכן למאכל כמעט הגיעו לחנויות

סכנה בדרך לצלחת – ביצים לא מפוקחות ובשר מסוכן למאכל כמעט הגיעו לחנויות

זו רק טעימה קטנה (תרתי משמע) מכמות המזון הלא מפוקח שכמעט והגיע לצלחות שלנו בימים האחרונים

קרדיט צילום: המועצה לענף הלול
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

40,000 ביצים מוברחות ו-1.5 טון בשר משחיטה שחורה – זו רק טעימה קטנה (תרתי משמע) מכמות המזון הלא מפוקח שכמעט והגיע לצלחות שלנו בימים האחרונים. בשני המקרים, העבריינים נתפסו והמוצרים לא הגיעו למדפים, אך השאלה היא כמה כאלה לא נתפסים.למעשה, תופעה של מזון לא מפוקח היא תופעה מדאיגה, ולמרבה הצער גם לא חריגה. בעוד הצרכנים הישראלים מוטרדים מזיהוי של סלמונלה בפס ייצור ספציפי במפעל כזה או אחר – סכנות בריאותיות וזיהומים מסוכנים אורבים להם במקומות אחרים.

בשנה האחרונה נתפסו למעלה ממיליון ביצים שהוברחו לתחומי ישראל, בדרך כלל מהשטחים, כשלעתים קרובות הצרכנים כלל אינם יכולים להבחין בכך שהן ללא פיקוח וטרינרי משום שיש עליהם חותמת מזויפת של משווק מורשה.במקרה של הבוקר, כ-40,000 ביצים מזויפות נתפסו בבית חנינא שבמזרח ירושלים. מועצת הלול והמשטרה תפסו כ-10 עגלות ביצים חתומות בחותמת מזויפת של משווק מורשה. ביצים אלה, אשר הוברחו משטחי הרשות הפלסטינית, אינן מפוקחות בפיקוח ווטרינרי או כל פיקוח אחר. הביצים אסורות להכנסה לשטחי מדינת ישראל, מהוות סכנה ממשית לבריאות הציבור ועל כן יושמדו באתר המיועד לכך. בנוסף, שיווקן הפיראטי פוגע כלכלית במשווקי הביצים המפוקחות.כפי שדיווחתי כאן לאחרונה, לפני כחודש נתפסו בשוק מחנה יהודה 5,000 ביצים מוברחות שכן הצליחו להגיע אל המדפים. בתחילת אותו שבוע נתפסו כ-14,000 ביצים מוברחות במחסן בית בטמרה. במקרה הזה החשוד נעצר בפעם השנייה, לאחר שבחודש יוני נתפסו בביתו כ-40,000 ביצים מוברחות. הן הוחזקו במחסן, בתנאים שבמשרד הבריאות הגדירו כ"מחפירים" וללא קירור.

בנושא הבשר, המצב מדאיג לא פחות: בשר משחיטה שחורה אינו מפוקח תברואתית ועלול לסכן את בריאות הציבור. כמו כן, שיווקו פוגע במשווקי הבשר המפוקח.במקרה הנוכחי, במסגרת פעילות משולבת של שוטרי משטרת ישראל ומשרד החקלאות, בוצע חיפוש ברפת ואטליז בכפר עראבה. במקום נמצאו כ-1.5 טון בשר משחיטה שחורה ובשר שהוחזק בתנאים תברואתיים לא מתאימים. הבשר הועבר להשמדה עפ"י צו רופא. שני בעלי המקום, תושבי עראבה, עוכבו לחקירה, ובנוסף נעצר שוהה בלתי חוקי מג'נין, שככל הנראה הועסק במקום.פעילויות נוספות יבוצעו בימים הקרובים בערים וביישובים נוספים בצפון.

בשורה התחתונה, בזמן שהצרכנים הישראלים חוששים מסלמונלה בקורנפלקס או בטחינה – שם הסבירות להימצאותה קלושה מאוד – הם עלולים להיחשף לסלמונלה ולזיהומים קשים אחרים בקלות רבה מאוד, לאור פעילותם הענפה של עברייני מזון.

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות