המיץ הירוק מגיע מהדוכנים למדפים

המיץ הירוק מגיע מהדוכנים למדפים

מיץ ירוק, מיץ נבטים ומיץ עשב חיטה של פריניב: האם הוא טעים וכמה תהיו מוכנים לשלם על בקבוק 330 מ"ל?

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

מיץ ירוק הפך לפופולרי מאוד בקרב שוחרי הבריאות, אלא שלא לכולם יש סבלנות וחומרי גלם להכין אותו בבית ולא כולם מזדמנים לדוכני מיצים. למעשה, כשמדובר במיץ ירוק, לא מדובר במיץ אחד אלא במגוון משקאות המבוססים בין היתר על ירקות, נבטים, אצות וצמחי תבלין שלא בהכרח היינו מעלים על דעתנו לסחוט ולהפוך למיץ, כמו בזיליקום, קייל, ספירולינה או תרד. לאחרונה השיקה חברת המיצים הטבעיים פריניב סדרה חדשה של שלושה מיצים ירוקים סחוטים:
מיץ ירוק קלאסי: מכיל מיץ תפוחי עץ, כרוב קייל, עלי תרד, עלי בייבי, בזיליקום, מיץ לימון ו-1,000 מ"ג ספירולינה.

מיץ נבטים: מכיל תפוח עץ (79%), עלי תרד (8%), נבטי ברוקולי (3%), נבטי חמניה (3%), נבטי אלפלפא (3%), מיץ לימון סחוט (2%) ו-1,000 מ"ג ספירולינה (0.3%).
מיץ עשב חיטה: מכיל מיץ תפוח עץ (82%), עשב חיטה (16%), מיץ לימון סחוט (2%) ו-1,000 מ"ג ספירולינה (0.3%).

המיצים אינם מכילים תוספת סוכר, צבעי מאכל או חומרים משמרים. מבחינת ערכים תזונתיים, ב-100 מ"ל מיץ נבטים יש 43 קלוריות; 0.62 גרם חלבונים; 8.9 גרם פחמימות; 0.5 גרם שומנים ו-28 מ"ג נתרן. במיץ עשב חיטה יש 34 קלוריות; 0.85 גרם חלבונים; 5.9 גרם פחמימות; 0.7 גרם שומנים ו-26 מ"ג נתרן.

על טעם ועל ריח 

אומר בכנות שלפני שפתחתי את בקבוקי המיץ, חששתי לטעום אותם. הרעיון לשתות מיץ המבוסס על בזיליקום או על ברוקולי נשמע לי מרתיע. לשמחתי, הופתעתי לטובה מכל אחד ואחד משלושת המיצים. פריניב הצליחה, כנראה בזכות ההתבססות על הרבה מיץ תפוחים שממתן את טעם המרכיבים האחרים, לייצר משקה טעים מאוד ועשיר מאוד. מה שכן עלול להרתיע חלק מהצרכנים הוא הריח, שכן מן הסתם לא מדובר בארומה מוכרת של מיץ פירות. לא לכולם הוא מפריע, אבל ילדים, למשל, נרתעו.

כמה זה עולה לנו?

החיסרון של המוצר הזה הוא מחירו – 15.50-17 שקל לבקבוק של 330 מ"ל. מן הסתם, מדובר במחיר גבוה ביחס למיצים אחרים שנמצאים על המדפים. כך למשל, בקבוק של ליטר מיץ רימונים עולה מחיר דומה מצד שני, פריניב חלוצה בקטגוריה הזאת ואין לה מתחרים. על מדף המיצים אין אף מיץ כזה, משום שמדובר במוצר חדש וייחודי, כך שמן הסתם הנחת היסוד של החברה היא שיהיה קהל אדוק שיבחר לקנות מיץ ירוק טבעי בבקבוק, גם אם מחירו יהיה גבוה – זאת לאור העובדה שהחלופה היא או להכין אותו בבית או לקנות כוס מיץ בדוכן.
בפריניב מספרים שתהליך העבודה על המוצר נמשך למעלה משנתיים, אשר במסגרתן נעשו בדיקות על שילובים שונים של פירות וירקות, עד ליצירת השילוב הרצוי בין טעם טוב שידבר לקהל הרחב, ולא רק לחובבי הטרנד.

כמה מילים על המרכיבים

כרוב קייל: עשיר בפיטוכימיקלים, סיבים תזונתיים, ויטמינים, מינרלים ונוגדי חמצון.
עלי תרד: מכילים חומצה פולית, נוגדי חמצון, פיטוכימיקלים, כמות גבוהה של סידן, ברזל ואשלגן, ויטמין K וברזל.
נבטים: במהלך ההנבטה כמות הוויטמינים מכפילה את עצמה במאות אחוזים.
נבטי ברוקולי: עשירים בנוגדי חמצון. צריכת כמות קטנה שלהן שווה בערכיה התזונתיים לצריכת כמויות גדולות של הצמח הבוגר עד פי 30.
עשב חיטה: מכיל כ-70% כלורופיל טהור. כשסוחטים אותו למיץ, הופכים המרכיבים שבו לזמינים ויכולת הספיגה שלהם גבוהה ומהירה.
ספירולינה: אצת הספירולינה נחשבת למזון על ולאחד המזונות המזינים בטבע. היא מכילה כ-65% חלבון, ברזל, ויטמינים, מינרלים, נוגדי חמצון ועוד.

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות