טסים באל על? תתכוננו לעיכובים בטיסה. ביוני איחרו 2 מכל 3 טיסות

טסים באל על? תתכוננו לעיכובים בטיסה. ביוני איחרו 2 מכל 3 טיסות

זמן האיחור הממוצע עמד על 48 דקות

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

רק אחת מכל שלוש טיסות של אל על המריאה בזמן בחודש יוני, והיא מדורגת אחרונה מבין 40 חברות שנבדקו על ידי מכון flightstat.com, שעוקב אחר פעילותן של חברות תעופה גלובליות. ההשוואה התבססה על 2,667 טיסות של אל על, שהיו 87% מכלל הטיסות שלה ביוני. זמן האיחור הממוצע עמד על 48 דקות, שבהן יש להניח שהנוסעים חוו אי נוחות רבה. למרבה הצער, החוק מחייב את החברה לפצות אותם רק אם האיחור עולה על שעתיים, כך שלמרות עוגמת הנפש, הם אינם מפוצים.

לא רק שאל על מדורגת אחרונה, שיעור הטיסות שבהן הגיעה בזמן נמוך משמעותית מהחברה שלפניה ברשימה – צ'יינה איסטרן ליינס. בעוד שרק 36% מטיסותיה של אל על המריאו בזמן, בצ'יינה איסטרן ליינס מדובר בכ-59%. מאחר שהבדיקה מתייחסת רק לאיחורים של מעל 15 דקות, ייתכן ששיעור האיחורים אף גבוה יותר.
שתי החברות הדייקניות ביותר הן חברות תעופה יפניות ג'פאן איירליינס ואל ניפון (ANA). הראשונה עמדה בלוח הזמנים שלה ב-91% מטיסותיה ביוני, והשנייה ב-88%. במקום השלישי, הרביעי והחמישי קטאר איירליינס, איבריה ואמירייטס – שדייקו בכ-87% מהטיסות.

אל על הייתה אולי יכולה להתנחם בעובדה שגם בריטיש איירווייס מדורגת בחמישייה האחרונה (מקום 37), אלא שבמקרה שלה 61% טיסות דייקו.

כידוע, כבר למעלה משנה מתחולל מאבק בין טייסי אל על לבין החברה, והדבר מתבטא, בין היתר, בהיעדרות של טייסים מטיסות. לכן, אל על חוכרת מטוסים זרים, ולא פעם מגלים נוסעי אל על שהם עולים על מטוס של חברת תעופה זרה עם צוות זר.

בין הטייסים לבין הנהלת אל על יש חילופי האשמות קשים, אך בשורה התחתונה, הנוסעים הם אלה שנפגעים, ונשאלת השאלה כמה סבלנות תהיה להם לפני שיבחרו לטוס בחברה אחרת.

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות