זהירות - מתנול בכמות גדולה באלכוהול מזויף. הפעם - וודקה וברנדי. היכנסו לפואנטה

זהירות – מתנול באלכוהול מזויף. הפעם – וודקה וברנדי

מתנול הוא חומר מסוכן, אבל זה לא מונע מהנוכלים לשווק אלכוהול מזויף שעלול לסכן את בריאות הצרכנים. היכן נמצא מתנול? כל הפרטים בכתבה

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

שוב נמצא מתנול באלכוהול מזויף.
משרד הכלכלה מדווח על סכנה בשורה של משקאות אלכוהוליים שהתגלו בבדיקות. מדובר במשקאות וודקה וברנדי, המכילים כמות מתנול עד פי 402 מהמותר על פי התקן.

מתנול – למה הוא מסוכן?

מתנול הוא חומר רעיל שעלול לגרום לעיוורון, לפגיעה במערכת העצבים המרכזית ואף למוות, והכמויות המאוד גדולות הללו התגלו בבקבוקי משקה אלכוהוליים הנמכרים בחנויות ובפיצוציות, שנדגמו בביקורת שערך מינהל התקינה.

באילו משקאות אותר מתנול?

באילו משקאות מדובר? בכמה סוגים של וודקה, ביניהם וודקה פשינצ'ניה ו-וודקה וינר, ברנדי FLYAJKA , ארק הנסיך ועוד. מאחר שמדובר בביקורות נקודתיות ואקראיות, סביר להניח שכמות גדולה מאוד של בקבוקים כאלה ואחרים עדיין מסתובבים בחנויות.

לכן, משרד הכלכלה לא רק ממליץ לפקוח עין, הוא אף קורא לצרכנים לדווח על מקומות המוכרים משקאות אלה ולהימנע מקנייתם וצריכתם.

איך מזהים אלכוהול מזויף?

אז איך מזהים משקאות אלכוהוליים מזויפים או מסוכנים? ראשית, באמצעות המחיר. צרכנים אוהבים אמנם לחסוך, אבל מחיר נמוך מדי חייב להדליק נורה אדומה, וזה רק אחד הסימנים.

  • לא מודבקות עליהם שתי מדבקות – בחזית ובגב האריזה
  • התווית בחזית האריזה חייבת להיות מסומנת בשם המשקה בעברית, תכולה (מ"ל או ליטר) ובחוזק המשקה באחוזי נפח
  • התווית בגב המשקה חייבת לכלול מידע מלא על יצרן או יבואן של המשקה בעברית
  • צריך להופיע תאריך היצור או מנת היצור של המשקה הכוהלי או תאריך שימוש אחרון של המשקה וערך קלורי

הנה כמה דוגמאות למשקאות שנמצאו והוזכרו בהודעת מינהל התקינה של משרד הכלכלה:

 וודקה פשניצ'ניה 40%: מתנול פי-378 מהמותר בתקן. נמכרת בקבוק זכוכית 1 ליטר, ברקוד 7880055885899, המדבקה הקדמית נושאת כיתוב ברוסית, בתווית אחורית רשום "מיוצר ע"י ייצרן GS עבור ייקב החצר".

brandy

ברנדי FLYAJKA 40%: מתנול פי 302 מהמותר בתקן. נמכר בבקבוק זכוכית 200 מ"ל, ברקוד 729006888549, בתווית אחרית רשום: "מיוצר ע"י יצרן  IA עבור אלקומפני (מ.ס.) בע"מ  052-7585888".

וודקה וינר 40%: מתנול פי 365 מהמותר בתקן. נמכרת בבקבוק זכוכית 200 מ"ל, ברקוד 7290001598917, מסומן: "הייצרן: יקב לוי ישראל  א.ת. אופקים".

נסיך הארק אסלי 40%: מתנול פי 122 מהמותר בתקן. נמכר בבקבוק זכוכית 750 מ"ל ללא סימון של ברקוד, ללא סימון של יצרן, מסומן: "ממולא עבור א.א. יקבי מילר", 057-7888111".


היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות