הישראלים לא מפסיקים להמר. איזה משחק זכה להכי הרבה הימורים בווינר ב-2018? - פואנטה

הישראלים לא מפסיקים להמר. איזה משחק זכה להכי הרבה הימורים בווינר ב-2018?

מרוצי הסוסים אמנם בוטלו, אבל מדובר בטיפה בים של כסף שהישראלים שופכים על הימורים בחסות המדינה. שנת 2018 הייתה שנת שיא, בין היתר בזכות המונדיאל

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

כ-19 מיליון שקל – זה הסכום שהוציאו הישראלים על הימורים לגבי תוצאת גמר המונדיאל, מה שהפך אותו למשחק הכי רווחי בטוטו בשנת 2018. בכלל, לידיעת הקורא משה כחלון: למרות ביטול ההימורים על מרוצי סוסים בינואר 2018, הטוטו מדווח על הכנסות שיא מספורט בשנת 2018: 2.9 מיליארד שקל. מדובר בגידול של 16.1% בהכנסות מהספורט, לעומת שנת 2017. זה אולי לא כל כך מפתיע, אם לוקחים בחשבון את הפרסומות הרבות שרומזות למי שלא מילא טופס שהוא פראייר. תקציב הפרסום הנדיב של הטוטו עומד על 52 מיליון שקל.

זה גם לא מפתיע אם לוקחים בחשבון את משחקי המונדיאל – אשר הישראלים הוציאו על ההימורים לגביהם כמעט חצי מיליארד שקל!

בנוסף, הקלות והזמינות של ההימורים הולכת ועולה, ומהמרים רבים יותר כבר לא מטריחים את עצמם לתחנות אלא ממלאים את הטפסים הווירטואליים באתר ווינר. יותר מחצי מיליארד שקל מכלל הכנסות הטוטו הגיעו מהימורים אונליין, כאשר 73% מהן הושגו דרך הסלולר, והשאר באמצעות האתר.

כאן יש להזכיר את הייצוגית המעניינת שאושרה לאחרונה נגד הטוטו בעניין הווינר, ופורסמה בפואנטה לאחרונה. לפי הייצוגית נגד הטוטו (ת”צ: 68518-01-18), ממלאי הווינר באינטרנט הוטעו ובמקרים רבים סכום הזכייה הצפוי שהוצג להם היה שגוי. התובע, ששלח טופסי ווינר באינטרנט, גילה שסכום הצפייה שמוצג לו בלתי אפשרי. סכום התביעה נגד המועצה להסדר ההימורים בספורט עומד על 150 מיליון שקל.

על אילו משחקים הישראלים הימרו הכי הרבה ב-2018?

כאמור, קרוב ל-20 מיליון שקל הוציאו הישראל על הימורים מי ינצח בגמר המונדיאל בין צרפת לקרואטיה. על חצי הגמר בין צרפת לבלגיה הם הוציאו כמחצית מהסכום (כ-10 מיליון שקל), ועל חצי הגמר בין קרואטיה לאנגליה כ-9 מיליון שקל. המשחק הרביעי מבחינת הכנסות הטוטו היה גמר ליגת האלופות בין ריאל מדריד לליברפול – והישראלים הוציאו על הימורים לגביו 8.7 מיליון שקל.

בשורה התחתונה, תשעה מבין עשרת המשחקים שהימרו עליהם הכי הרבה השנה היו משחקי המונדיאל.

מהמרים הכי הרבה על כדורגל. על מה הכי מעט?

כדורגל הוא כמובן הענף המכניס ביותר לטוטו, כשההכנסות ממנו בשנת 2018 היוו כ-70% מהכנסות הטוטו בכלל, ועמדו על 1.64 מיליארד ₪. הכדורסל הרחק מאחוריו, עם הכנסות של 618 מיליון ₪  (26% מההכנסות) – וזאת למרות שמבחינת ליגות, ליגת ה-NBA היא הליגה המכניסה ביותר, עם 245 מיליון שקל. מבחינת ענפי הספורט, הימורים על טניס תופסים את המקום השלישי (כ-94 מיליון שקל), הכדוריד במקום הרביעי – עם 17.6 מיליון שקל, הבייסבול במקום החמישי 5.8 מיליון שקל) והפוטבול במקום השישי (2.9 מיליון שקל).

הליגות הכי מכניסות: NBA לפני ליגת האלופות

נתונים מעניינים מתגלים מרשימת הליגות המכניסות, כאשר כאמור, הליגה המכניסה ביותר בשנת 2018 היא דווקא ליגה של כדורסל. מדובר בליגת ה-NBA, שהישראלים הימרו עליה בסכום מצטבר של 245 מיליון ₪. הכדורגל הישראלי נמצא רק במקום הרביעי.

  • NBA: סכום של 245 מיליון שקל
  • ליגת האלופות: 174 מיליון שקל
  • היורוליג – 161 מיליון שקל
  • ליגת העל בכדורגל – 159 מיליון שקל
  • ליגת ווינר-סל – 157 מיליון שקל
  • הליגה הספרדית – 153 מיליון שקל
  • הליגה האיטלקית – 127 מיליון שקל
  • הליגה האנגלית – 122 מיליון שקל
  • הליגה הצרפתית – 91 מיליון שקל

מנין בא הכסף ולאן הוא הולך?

לפי נתוני המועצה להסדר ההימורים בספורט, הטוטו חילק 2 מיליארד ₪ כפרסים לזוכים, ו-656 מיליון שקל הועברו לטובת קידום הספורט בישראל (בנייה של אולמות ספורט, מגרשי כדורגל, שיפוץ ושדרוג של  מתקנים לאימון נוער, רכישת ציוד תחרותי, תאורה במגרשים ואירוח אליפויות אירופה ועולם)

כאמור, 52 מיליון שקל מוקדשים לפרסום, והכסף הזה בהחלט מחזיר את עצמו לטוטו… היתרה הולכת למנגנון, לתפעול, לעמלות ועוד.

אך מנין הוא מגיע? מדובר בסכומי כסף עצומים, היוצאים מכיסי האזרחים הישראלים, חלקם הגדול אזרחים מוחלשים שפונים להימורים חוקיים בתקווה להיחלץ ממצבם הכלכלי.

ישראל הפכה למעצמה של הימורים בחסות המדינה. דוח שפרסם בשנת 2017 ה-EL – ארגון הגג של ההימורים וההגרלות באירופה (European Lotteries), גילה שממוצע ההימורים לאדם שם הוא 44 אירו, ואילו בישראל הוא עומד על 100 אירו.

הכרזותיו של משה כחלון, כאשר התמנה לשר האוצר, שהבטיח לצמצם את החלשת האוכלוסייה המוחלשת – לא ממש התממשו. הימורי הסוסים אמנם כבר לא כאן, אבל זו רק טיפה בים של כסף שיוצא מכיסם של האזרחים. אמנם בטוטו מתגאים בהעברת 656 מיליון שקל לטובת קידום הספורט – אבל אם מדינת ישראל רוצה לקדם את הספורט, הרי שהיא צריכה לעשות זאת מתקציבה ולא מכספי האזרחים.

 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות