יש לכם חוב לתאגיד המים? יש הקלות לחייבים למשך זמן מוגבל

יש לכם חוב לתאגיד המים? יש הקלות לחייבים למשך זמן מוגבל

למשך זמן מוגבל, יוכל מי שיש לו חוב לתאגיד המים לשלם אך ורק את החוב, ללא ריביות והצמדה. כל הפרטים – בכתבה

חוב לתאגיד המים
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

רשות המים פתחה במבצע מחיקת ריביות והצמדות לצרכנים אשר צברו חוב לתאגיד המים באזור מגוריהם, כך שכעת למשך זמן מוגבל כל מי שיש לו חוב לתאגיד המים יכול להסדיר את חובו ללא התוספות המכבידות הללו. המבצע יוצא לדרך בהמשך לסיכומים בין רשות המים לבין עם הוועדה המשותפת לוועדת הכלכלה ולוועדת הפנים והגנת הסביבה של הכנסת, כאשר הוא למעשה כבר החל ב-1 בינואר 2020 ויימשך שלושה חודשים בלבד, עד 31.3.2020.

כאמור, במהלך תקופת המבצע יוכל כל צרכן ביתי אשר צבר חוב בגין חיובי מים וביוב שוטפים להסדיר את חובו ללא תוספת הריביות וההצמדות שחלו עליו.

התנאים להסדרת חוב לתאגיד המים

הצרכן יתחייב לפרוע את החוב שנצבר והתאגיד יכול לאפשר לצרכן לפרוס את החוב שנצבר לעד 36 תשלומים חודשיים.

במסגרת המבצע יימחק כאמור סכום החוב הנובע מריבית והצמדה בתנאים הבאים:

1. עמידה בהסדר התשלומים שנקבע.

2. תשלום חיובי המים והביוב השוטפים.

אפי דביר, הממונה על התאגידים ברשות המים, ממליץ לצרכנים לנצל את המבצע: "זו הזדמנות לצרכנים לסגור חובות ישנים ללא כל תשלום נוסף. מבצע מחיקת הריביות הוא צעד שנוקטת רשות המים עם התאגידים. תשלומים אלו קריטיים עבור משק המים הארצי ונועדו לאפשר את המשך ההשקעות הנדרשות עבורו, בהן הקמת מתקני טיהור שפכים מתקדמים ויישום תכניות הפיתוח של חברת מקורות".

תעריפי המים עולים שוב ושוב

לדברי דביר, למרות שלמעלה מ-50% מהמים המשמשים את מדינת ישראל הם מים שמיוצרים ע"י אדם (מחזור והשבה והתפלה), תעריף המים והביוב בישראל הוא עדיין מהנמוכים ביותר בעולם.

את הדברים האלה יש כמובן לבדוק, אבל חשוב לזכור כי הם לא נאמרים בחלל ריק, אלא על רקע עליית מחירי המים אשר עליה דיווחנו כאן במדור "תקציב אישי ומשפחתי" בפואנטה. התייקרות תעריפי המים, שנכנסה לתוקף ב-1.1.2020, היא התייקרות שלישית ברציפות.

נזכיר עוד כי מדינת ישראל בוחרת לגבות על המים מע"מ – כאילו מדובר במוצר צריכה רגיל דוגמת סמארטפון או בגד.

פואנטה
פואנטה





דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות