איכשהו, כמעט כל בילוי מסתיים בדוח חניה בתל אביב. והפעם - נמל תל אביב

איכשהו, כמעט כל בילוי מסתיים עם דוח חניה בתל אביב. והפעם – נמל תל אביב

ביליתם בתל אביב? סיכוי גבוה שחטפתם קנס. דוח חניה בתל אביב נפוץ יותר מחניה בתל אביב. כך נראה אמבוש של פקחי חנייה על מבקרים שנענים להזמנת העירייה וחונים "ללא תשלום"

דוח חניה בתל אביב
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

את הסיטואציה הבאה אין דרך אחרת לתאר מלבד "אמבוש" שעושה עיריית תל אביב לנהגים תמימים. אמבוש שהפך בילוי משפחתי נחמד בחג לתסכול גדול – בגלל עוד דוח חניה בתל אביב.

אלפים כמוני הגיעו בימי חג והשבת לבקר בנמל תל אביב, חלקם הגיעו מחוץ עיר.

את פניהם בכניסה לחניון רידינג קיבל שלט שהחניה ללא תשלום. בחניון אין שום הפרדה בין חלק המיועד לרכבים פרטיים לבין חלק המיועד לאוטובוסים, ובשבת וחג הוא כמובן ריק מאוטובוסים.

ואכן, לא במקרה, כל מי שמגיע חונה לאורך ולרוחב המגרש, מתוך הנחה שכולו פנוי לחניות פרטיות בשעות שהן שעות השבת. בכל זאת, הרי עיריית תל אביב היא זו שכותבת בכניסה לחניון כי החניה בו ללא תשלום.

החונים, שיוצאים מהנחה שעיריית תל אביב בנדיבותה פתחה עבורם את המגרש כולו, מסירים מעליהם את כל המנגנונים שפיתחו לעצמם בימי החול – היינו, לחפש את השלטים, התמרורים ואבני השפה. לכן, הן אינם שמים לב כי בחלק מאזורי החניון יש שלטים קטנים שמציינים כי החניה בחניון האוטובוסים מוגבלת עד 18:00. למעשה, מרביתם כלל לא מבחינים בכך שהם גלשו לאזור האוטובוסים – משום שהחניה כולה נראית כמקשה אחת.

חלק גדול מהחונים במקום הם כלל אינם תושבי העיר ואינם מודעים להתנהלות העירייה הפוגענית שאינה יודעת מנוח – גם לא בעיצומם של השבת והחג. הנחת היסוד שלהם היא שהחניה חופשית עד צאת השבת.

אי אפשר שלא להניח שהדבר נעשה במכוון – שכן מיד כשחולפת השעה 18:00 שולחת העירייה צי של פקחים – לא אחד ולא שניים אלא כעשרה – והם רושמים בחדווה עשרות דוחות תוך דקות ספורות, כל דוח עומד על לא פחות מ-250 שקל!

וכך, מאות אנשים שיוצאים שמחים וטובי לב מבילוי נעים ומעורר השראה בנמל תל אביב, זוכים לסטירת לחי מצלצלת כאשר הם מגיעים אל הרכב.

בזה אחר זה הם ניגשים לפקחים ושואלים מה לא בסדר בחניה שלהם, והפקחים בחיוך מזלזל שולחים אותם אל השלטים שהם לא ראו קודם. למען הסר ספק, גם בשעה 18:00, המקום ריק מאוטובוסים. וגם בשעה 19:00.

לכולם ברור שהפקחים יודעים בדיוק מה ימצאו במגרש החניה, משום שמדובר בתרחיש קבוע, כל חג וכל שבת.

לצערי, גם אני נפלתי למלכודת הזאת של עיריית תל אביב ופקחיה החרוצים בימי החג.

דוח חניה בתל אביב? מאות אנשים בחניון

המחזה שראיתי – שורה של פקחים, שורה של מכוניות, שורה של דוחות ושורה של אנשים שמצאו על השמשה קנסות של 250 שקל – קומם אותי.

שיגרתי לעיריית תל אביב בקשה לתגובה – וראו זה פלא, לא קיבלתי מענה לאורך החג. העירייה הייתה בחופשה. הדוברות הייתה בחופשה. אין עם מי לדבר. הדממה.

כן, ככה זה, העירייה כולה בחופשה, אך מחלקת פקחי העירייה עובדת שעות נוספות בלחלוב מבקרים תמימים שחשבו לתומם שקיבלו מתנה מהעירייה – חניה חופשית עד צאת החג.

הנה השאלות שהפניתי לעירייה:

  • מדוע בוחרת עיריית תל אביב שלא לחסום את החניה שהיא מייעדת לאוטובוסים ובכך מציבה "מכשול בפני עיוור"? 
  • מדוע העירייה בוחרת שלא להציב שלטים מאירי עיניים באזור המיועד האוטובוסים, אלא מסתפקת בשלטים קטנים שברור כי לא כולם רואים אותם?
  • מדוע העירייה בוחרת לתת קנסות של 250(!) שקל ולא למשל 100 שקל?

עד כה לא נמסרה תגובה.

תעשיית החניה מניבה לעיריית ת"א מאות מיליוני שקלים בשנה

בזמן שהמתנתי לקבלת תגובה, עניין אותי להציץ בתקציב עיריית תל אביב. המספרים פשוט מדהימים – ולא רק אלה שמהווים את הכנסת העירייה ממקומות חניה מוסדרים (כחול-לבן), אלא אלה שהיא יודעת שהיא תגבה בעבור חניה שהיא לכאורה לא חוקית. למה לכאורה? כי הרי זו בחירה של עירייה היכן לסמן חניות, היכן לאפשר אותן , להיכן לשלוח את הפקחים וכו'.

 

המספרים מדברים בעד עצמם. הכנסותיה של עיריית תל אביב מקנסות חניה, לפי התקציב שהיא עצמה פרסמה, צפויות היו לעמוד ב-2016 על 135.56 מיליון שקל – כמעט 20% יותר מ-2015 וכמעט 40% יותר לעומת לפני עשור.

32 מיליון שקל מכל הסכום הזה נגבה בגין חניה שלא שולמה באזורים שמסומנים בכחול לבן, ועוד 35 מיליון שקל הם תוצר רווחי מאוד של מה שמוגדר "קנסות חניה – אכיפת חובות עירוניים".

אגב, גרירת מכוניות היא גם תעשייה בפני עצמה – העירייה מכניסה ממנה יותר מ-10 מיליון שקל בשנה.

הבוננזה החדשה: מצלמות בנת"צים

השנה יגלו הנהגים בתל אביב שלא רק חניה כחוק היא משימה כמעט בלתי אפשרית, אלא גם נהיגה בכבישי העיר – העירייה סימנה קילומטרים ארוכים של כבישים כנתיבי תחבורה ציבורית, רכשה מצלמות אכיפה, והבוננזה החדשה שלה תהיה הכנסה של 1,000,000 שקל מצילום נהגים שנוסעים בנת"צ (לפרטים על מיקומי המצלמות, לחצו כאן). זאת, כמובן, בשעה שגם כאן היא דואגת לבלבל את הנהגים היטב כך שהם לא תמיד מודעים לכך שנכנסו בטעות לנתיב תחבורה ציבורית.

מסחטה של כסף, כבר אמרנו?

 




היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 
דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 1

  1. חייבים להוריד את רון חולדאי.. עיר של דוחות ללא הפסקה, כל מי שמפליץ מקבל דוח. הפך להיות ממש בלתי נסבל. אני קורא לציבור להצטרף לקבוצה בפייסבוק "חניה ותחבורה לתל אביבים"

נגישות