תרופות ללא מרשם: כך אתם משלמים יותר עבור תרופות זהות כמו טבליות לכאב גרון

תרופות ללא מרשם: כך אתם משלמים יותר עבור תרופות זהות כמו טבליות לכאב גרון

לקוחת סופר-פארם תובעת: "החברה מטעה את הצרכנים באמצעות תמחור שונה וכיתוב שונה לתרופות זהות"

צילום: דפנה הראל כפיר
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

תחום התרופות הוא אחד התחומים הכי מעורפלים מבחינת הצרכנים, ובמיוחד כשזה מגיע לתרופות ללא מרשם.

למעשה, על המדף מונחות מגוון תרופות במחירים שונים, שלעתים קרובות עושות בדיוק את אותה פעולה.

כך התגלה לאחרונה ללקוחת סופר פארם, אשר רכשה ב-30.36 שקל את התרופה למוסין, המיועדת להקלה בכאבי גרון, וגילתה שהיא יקרה מתרופה זהה לחלוטין ששמה קלירוצין, הנמכרת לצדה על המדף ב-26.28 שקל.

לכאורה, אין מניעה שגוף מסחרי ימכור שני מוצרים במחירים שונים, אלא שלטענת הלקוח, מדובר כאן בהטעיה צרכנית, משום ששתי התרופות זהות לחלוטין, אך נמכרות במסווה של שני מוצרים שונים זה מזה.

הלקוחה הגישה נגד סופר-פארם בקשה לייצוגית (ת"צ 46957-01-18) באמצעות עו"ד אוהד תלרז.

לפי הבקשה שתי התרופות זהות: בחזותן, בצבע הטבליות, בתוכן האריזות, בפעילותן הרפואית, במרכיביהן הפעילים והלא פעילים (לרבות חומרי טעם), בזהות היצרן שלהן, במיקומו של מפעל הייצור ועוד.

למוסין מרכיבים

למוסין קלירוצין – אותה הגברת בשינוי אדרת? ייצוגית נגד סופר-פארם

חומרים פעילים בלמוסיןהחומרים הפעילים בשתי התרופות

למרות זאת, למוסין יקרה מקלירוצין ביותר מ-15%.

לטענת התובעת, מטרת ההטעיה לטשטש את הזהות בין התרופות ולייצר בידול פיקטיבי ביניהן, וזאת כדי לגבות מחיר גבוה יותר עבור תרופת הלמוסין.

וכך נכתב בתביעה: "בעוד שעל גבי חזית אריזת הקלירוצין מצוין באופן חסר ומטעה כי התרופה פועלת להקלה בכאבי גרון בלבד – על גבי חזית אריזת הלמוסין מצוין כי זו פועלת להקלה על "כאבי גרון חזקים וכאבים המלווים זיהומים בחלל הפה"

עוד נכתב כי "מחזית אריזת תרופת הקלירוצין הושמט שמה וסימן המסחר של היצרנית NOVARTIS, המשותפת לשתי התרופות (בדומה לאתר הייצור), אשר מצוינים דווקא באותיות בולטות על גבי אריזת הלמוסין. הדבר נועד לצרכי הבידול הפיקטיבי ושמא לצורך עידוד רכישת הלמוסין במחשבה שמדובר במוצר אחר".

סכום הייצוגית עומד על 12,080,880 שקל.

מבחינת הצרכנים, הבקשה הזאת מביאה תמונת מצב שלא כולם מודעים לה: לעתים קרובות התרופות על המדף זהות לחלוטין ומיוצרות על-ידי אותו יצרן עבור מותגים שונים (כן, בדיוק כמו שבסופרמרקט אתם יכולים למצוא מוצרים זהים באריזה שונה ובמחיר שונה).

לכן, אל תסתפקו בשליפת המוצר מהמדף רק לפי האריזה היפה שלו. הביטו באותיות הקטנות, השוו בין הרכיבים והחומרים הפעילים וקראו מי היצרן. אין סיבה לשלם יותר על מוצר זהה.

סופר-פארם בתגובה: "פועלת לפי חוק"

תגובת סופר פארם: ״סופר-פארם מקפידה להציע ללקוחותיה אלטרנטיבה אטרקטיבית למגוון תרופות ללא מרשם של המותגים המובילים, תחת המותג הפרטי לייף, במחיר הנמוך בכ 20%. כרשת בתי המרקחת המובילה בישראל, סופר-פארם פועלת על פי חוק, ובכפוף להנחיות משרד הבריאות״


היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות