אושרה ייצוגית נגד שופרסל: לא סימנה את מחירי הסיגריות. מה טענה שופרסל להגנתה?

אושרה ייצוגית נגד שופרסל: לא סימנה את מחירי הסיגריות. מה טענה שופרסל להגנתה?

כמו כל מוצר – גם על סיגריות צריך להיות מחיר מסומן. האם שופרסל תשלם כעת 3 מיליון שקל?

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

האם ידעתם שמחירי הסיגריות בשופרסל אינם זהים? כך למשל, בעוד שחפיסת מרלבורו עולה 35 שקל בסניף של שופרסל שלי, היא עולה 34.50 בשופרסל דיל ו-34 שקל בשופרסל אקספרס.

אמנם לא מדובר בפערי ענק – אבל לא זה העניין. העניין הוא ששופרסל לא מסמנת את מחירי הסיגריות כחוק – ולכן לצרכנים אין שום יכולת לדעת מראש כמה עולה החפיסה.

חוק סימון מחירים מחייב לסמן את מחיריהם של כל המוצרים בחנות – ויש לכך סיבה. רק כך יכול צרכן לקבל את ההחלטה הנכונה עבורו בזמן אמת.

בקשה לייצוגית (51741-09-16) שהוגשה נגד שופרסל בנושא זה אושרה השבוע, וזאת למרות הנימוקים שהציגה שופרסל כדי להצדיק את התנהלותה.

התובע, המיוצג על-ידי עו"ד אורלי בן עמי, טען בבקשה כי לאחר ששם לב כי מחיר הסיגריות אינו מסומן בסניף שבו הוא נוהג לקנות, החליט לשלוח צלמת לסניפים רבים של שופרסל כדי לבדוק אם מדובר במדיניות או במקרה בודד.

הצלמת תיעדה ב-15 סניפים התנהלות זהה – כלומר, אי סימון מחירים.

לטענת התובע, העובדה ששופרסל אינה מסמנת מחירים גורמת לו ולצרכנים האחרים נזק כספי, משום שהם אינם מסוגלים להשוות בזמן אמת בין מחירי הסיגריות ולקבל החלטה מושכלת אם ואילו סיגריות לקנות.

עוד הוא טוען שנגד שופרסל כבר הוגשה בקשה לייצוגית בנושא זה בשנת 2013, והבקשה סולקה בשל התחייבות שופרסל לסמן את המחירים.

לעומת זאת, שופרסל טענה שהיא מסמנת את המחירים כחוק ושמספר הסניפים שנבדק אין בו כדי להעיד על כלל הסניפים.

עוד היא טענה שציבור המעשנים אינו מושפע ממחירי הסיגריות ולכן למעשה הסימון לא חיוני משום שהוא לא יגרום למעשנים לבחור מותג מסוים על פני רעהו.

כאמור, הבקשה נגד שופרסל אושרה. סכום התביעה עומד על 3 מיליון שקל.


היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות