שליחת חבילה לחו"ל: הנוהל החדש של דואר ישראל ושירות "דואר בקליק"

שליחת חבילה לחו"ל: הנוהל החדש של דואר ישראל ושירות "דואר בקליק"

מעכשיו תצטרכו למסור לא מעט מידע בעת שליחת חבילה לחו"ל. כל הפרטים על הנהלים החדשים ועל השירות שחוסך עמידה בתור בדואר – אם תרצו להדפיס בבית

תהיו חברים, שתפו את הכתבה




אם אתם מתכננים שליחת חבילה לחו"ל בדואר ישראל, תצטרכו להכיר מעתה נוהל חדש שנכנס לתוקף בכל העולם: חובת דיווח מראש על תכולת החבילה, יעדה, משקלה ועוד. הרעיון הוא שלכל חבילה מוצמדת תעודת משלוח שבה מפורט כל המידע הזה, כאשר בדואר אומרים שמדובר בדרישה של איגוד הדואר העולמי, רשויות המכס ומינהלי הדואר בעולם. לכאורה, המטרה היא לפשוט ולייעל את המשלוחים. בפועל, מן הסתם המטרה היא לצמצם את העמימות לגבי תוכן החבילות. בכל מקרה, בדואר ישראל משיקים במקביל לנוהל החדש את שירות "דואר בקליק" – שבו בעצם הלקוח כל יכול בבית או במשרד להכניס את כל המידע ולהדפיס את תעודת המשלוח.

שליחת חבילה לחו"ל – שירות דואר בקליק

כעיקרון, מי שאינו רוצה או אינו יכול למלא את כל הפרטים באתר הדואר באינטרנט, יכול (ואף חייב) לבצע את כל התהליך הזה בסניף הדואר עצמו.

מבצעים

מי שלא מעוניין להמתין בתור, יכול לעשות זאת בבית או במשרד. כאמור, שירות "דואר בקליק" מיועד לביצוע עצמאי לפני שליחת חבילה לחו"ל.

חשוב לדעת שכדי ליהנות מהשירות הלקוח צריך להירשם לאתר הדואר. כך זה עובד:

  • הלקוח נכנס לאזור האישי באתר הדואר.
  • הלקוח ממלא את כל הפרטים: שם, כתובת, טלפון שלו (לצורך מעקב), משקל החבילה וגם… תכולת החבילה.
  • הלקוח בוחר את שיטת השילוח הרצויה.
  • הלקוח מדפיס בעצמו את מדבקת המשלוח ומדביק אותה על החבילה.
  • הלקוח מזמין תור בדואר למסירת החבילה ללא המתנה.

יש לנו עוד חדשות מעניינות בשבילכם. לחצו כאן והצטרפו לטלגרם שלנו >

בעוד מספר שבועות ניתן יהיה להזמין בתשלום נוסף גם שליח עד בית הלקוח לאיסוף החבילות ולמשלוח שלהן, ללא צורך בהגעה לסניפי הדואר.

ומה עם הפרטיות שלנו?

כפי שניתן להבין, איגוד הדואר העולמי בעצם מחייב את הצרכנים בכל העולם לוותר על פרטיותם ולחלוק מידע פרטי לגבי תכולת החבילה. מן הסתם, רבים מהאנשים שמעוניינים בשליחת חבילה לחו"ל, לא מעוניינים לפרט מה יש בחבילה. יש להניח שרבים ישקרו או יכתבו מידע חלקי.

מתי הדואר פתוח
סניף דואר ישראל במודיעין. צילום: דפנה הראל כפיר

בדואר מדגישים כי לחברת דואר ישראל אין שיקול דעת בנושא, והיא צריכה לעמוד בדרישות איגוד הדואר העולמי (UPU), רשויות המכס ומינהלי הדואר בעולם להעברת מידע מקדים בעת משלוח טובין לחו"ל.

הטענה היא שהנוהל החדש נועד לשיפור השירות הכלל עולמי ויצירת סטנדרטיזציה ואחידות בעולם השילוח הבינלאומי, תוך שיפור תהליכי השחרור מהמכס.

חשוב לדעת שהמידע יועבר למינהל הדואר הרלוונטי בעולם, עוד לפני משלוח הפריט לחו"ל.

לקוחות פרטיים ועסקיים יוכלו כאמור לבחור בין מסירת המידע המקדים בסניפי הדואר בעת ביצוע המשלוח, או לעדכן מראש את המידע מרחוק באחד מפורטלי המשלוחים שמעמידה החברה ללקוחותיה באתר הדואר.

הנוהל החדש נכנס לתוקף ב-1 בינואר 2021.

חובת הדיווח חלה על לקוחות פרטיים ועסקיים, על כלל מוצרי היצוא, לרבות החזרות חבילות, חבילות, צרורות ומוצרי ECO POST ו-EMS ולכלל היעדים.

כל לקוח שישלח טובין לחו"ל מינואר באמצעות דואר ישראל, יידרש לדווח טרם המשלוח על פרטי התכולה וערכה, ולציין פרטי שולח ונמען, לרבות שמות, כתובות ומספרי טלפון.

תזכורת: בקרוב תהיה חובת הזמנת תור בדואר

כפי שפרסמנו כאן באתר פואנטה, בדואר ישראל שואפים לעבור למצב שאי אפשר יהיה לקבל שירות ללא הזמנת תור לדואר מראש (בדומה לשירות בקופת חולים, למשל).

לאחר שבוצע פיילוט מוצלח בתשע יחידות דואר ברחבי הארץ, כעת חברת הדואר מרחיבה את מערך זימון התורים מראש במאות סניפים החל מינואר 2021. המשמעות היא שלא תוכלו לקפוץ לדואר בספונטניות. מדובר במאות סניפים שבהם יינתן שירות רק למי שהזמין תור באתר החברה, באפליקציה בנייד או במוקד 171.

 

שתפו את הכתבה עם חברים – זה חשוב…
ואל תשכחו לפרגן לנו בלייק כאן למטה, זה קל!

היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

קראו עוד כתבות באתר חדשות הצרכנות פואנטה

מעוניינים לפרסם בפואנטה?
השאירו פרטים וקבלו דרך קיצור ללקוחות שלכם!





    דפנה הראל כפיר
    דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
    תגובות: 0

    נגישות