הכן ביתך לחורף – איטום גגות מבנה עבור חורף יבש ונעים

הכן ביתך לחורף – איטום גגות מבנה עבור חורף יבש ונעים

מי מאיתנו לא מכיר את זה… החורף מתחיל והקירות מתחילים לדלוף. אז למה לא להקדים תרופה למכה? קבלו מידע שימושי על איטום גגות

איטום גגות
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

(תוכן מקודם)

עונת החורף אמנם כבר החלה, אך עדיין לא מאוחר מדי לבצע פעולות אשר יבטיחו לנו לעבור חורף יבש, נעים וחמים בביתנו. בין אם אנו מתגוררים בבית פרטי וצמוד קרקע ובין אם בדירה בבניין מגורים, אחת ה"סכנות" לביתנו היא חדירה של מי גשמים מהגג לתוך המבנה, וחלחולם עד לקירות הפנימיים של הבית/דירה. כך עשויים להופיע כתמי רטיבות במקרה הטוב ונזילות וטפטופים של ממש בפנים הבית במקרה החמור יותר. תשתיות הבית עלולות לספוג נזקים משמעותיים. בדיקה מקדימה ועבודת איטום גגות מקצועית היא הפתרון המתבקש והיעיל ביותר למניעת מצב מסוג זה.

לא לחכות להופעת סימנים – כיצד נדע אם אנחנו זקוקים לעבודת איטום גגות?

חשוב להבין כי עבודת איטום גגות ו/או קירות חיצוניים אינה דבר חריג אשר רלבנטי אך ורק למבנים מיושנים ומתפוררים. מדובר בפעולת תחזוקה שגרתית לה נדרש כל מבנה אחת לכמה שנים. כל גג של מבנה מגורים כולל כיום מערכת איטום אשר תפקידה למנוע חדירה של מים למבנה עצמו. מערכות איטום אלו, גם הטובות והאיכותיות ביותר שביניהן, אינן נשארות באותו מצב לאורך שנים רבות – הן נשחקות בעקבות חשיפה לשמש, לגשם ולפגעי מזג אוויר נוספים, ומצריכות כאמור שיפוץ וחידוש אחת לתקופה.

כיצד נוכל לדעת האם הגיע זמנו של גג הבית או הבניין שלנו לעבור עבודת איטום גגות וחידוש של מערכת האיטום המקורית? ובכן, דרך אחת, בלתי מומלצת בעליל, היא לחכות עד להופעתם של סימנים מחשידים. אלו יכולים להיות כתמי רטיבות בקירות הפנימיים של הבית, למשל, כמו גם חדירת מים של ממש. הסיבה לכך שמומלץ ביותר שלא לחכות להופעתם של סימנים מסוג אלו היא מפני שאלו עשויים להופיע רק לאחר כמה שנים בהן מערכת האיטום כבר אינה אוטמת בצורה טובה, ובמהלך חורפים אלו מחלחלים מים לקירות המבנה ומתחילים לשחוק ולהרוס אותם ואת התשתיות השונות במהירות רבה יחסית.

במקרים רבים, כשנראה את הסימנים הללו בעיניים סביר להניח שכבר נוצר נזק רב שאינו בהכרח גלוי ונראה לעין.

לכן, מומלץ לנקוט בדרך שונה וטובה יותר להבטחת תקינות מערכת האיטום של הגג ושלמות המבנה. בפרט, מומלץ לערוך אחת לכמה שנים בדיקה מקצועית של מערכת האיטום, על מנת לקבוע את מצבה בצורה מדויקת.

לשם כך יש לפנות לחברת איטום מקצועית, בפרט חברה המתמחה באיטום גגות. מומלץ להיזהר שכן בישראל אנשי מקצוע ו"שיפוצניקים" רבים מציגים עצמם כמומחים לתחום, אך בפועל אינם באמת מתמחים בעולם האיטום אלא רק יודעים כיצד לעשות עבודות איטום ברמה בינונית ומטה.

על מנת להבטיח כי הבית או הבניין שלכם נמצאים בידיים טובות פנו לחברת איטום מקצועית עם ניסון רב שנים ספציפית באיטום גגות ואיטום קירות חיצוניים. רק כך תוכלו להיות בטוחים במצב מערכת האיטום של המבנה שלכם, וגם לקבל על כך אחריות לכמה שנים טובות.

1
נגישות