ביקורת - מברשת שיניים ToothWave עם הפטנט להלבנת שיניים

זו מברשת השיניים שמבטיחה שיניים לבנות ללא מאמץ

מברשת שיניים ToothWave מבטיחה לתת מענה למה שמפריע לרוב האנשים: הלבנת שיניים, וזאת באמצעות טכנולוגיה ייחודית. כך זה עובד

מברשת שיניים ToothWave
תהיו חברים, שתפו את הכתבה




השיניים שלכם צהובות? יש לא מעט פתרונות – החל מהלבנת שיניים ועד משחת שיניים מלבינה, אבל שימו לב לפטנט הישראלי הזה: מברשת השיניים ToothWave של החברה הישראלית סילקן (Silk'n). מדובר במברשת שיניים חשמלית שהיצרנית מבטיחה כי היא מפחיתה את האבנית וכך מלבינה את השיניים – וזאת באמצעות טכנולוגיה שאין שום מברשת שיניים אחרת שמשתמשת בה. בחברה אומרים כי המברשת קיבלה את אישור ה-FDA (מינהל המזון והתרופות האמריקני).

 


כאן באתר פואנטה קיבלנו את ToothWave לסקירה ובקרוב נוכל לדווח לכם אם אכן אפשר להרגיש שהשיניים לבנות יותר. בינתיים, הנה כמה מילים על האופן שבו מברשת השיניים הישראלית עובדת ועל האופן שבו היא רוצה לעשות בית ספר למותגים החזקים בענף, כמו אורל בי (ORAL B) וקולגייט.

מברשת שיניים ToothWave – איך היא עובדת?

אז איך מברשת השיניים ToothWave אמורה להלבין את השיניים? בסילקן אומרים שהסוד הוא שימוש בתדר רדיו RF (radio frequency). תדר RF מפרק משקעים קשים ועקשניים המצויים על פני השן באמצעות פירוק המולקולות של משחת השיניים – מבלי להיעזר בפעולת צחצוח מכאנית, שעלולה לגרום לנזקים.

 

בחברה אומרים שזה ההבדל בין ToothWave לבין מברשות חשמליות אחרות, שמתבססות על פעולת צחצוח מכני ומסוגלות להתגבר על מזהמים רכים בלבד, כמו פלאק ושאריות מזון: "פעולת הניקוי של ToothWave איננה מכאנית ולכן לא תלויה במגע ישיר בין סיבי המברשת לבין המזהמים", אומרים בסילקן.

בחברה אומרים כי מחקר פיילוט וארבעה מחקרים קליניים מבוקרים נערכו בקרב כ-350 משתתפים ובדקו מדדי פלאק (רובד חידקים), אבנית, דלקות ודימומי חניכיים, כתמים וגוון שיניים לאחר 6 שבועות של שימוש ב ToothWave בהשוואה למברשות שיניים חשמליות רגילות.

ההבטחה היא כי שימוש יומיומי במברשת זו מפחית אבנית קיימת ועוצר או לפחות מאט באופן משמעותי הצטברות של אבנית חדשה, וכן מפחית דלקות ודימומי חניכיים. בנוסף, המברשת מפחיתה כתמי שיניים ומבהירה את גוון השיניים על ידי חשיפת הגוון הלבן המקורי שלהן.

מברשת שיניים ToothWave – מבחן השימוש של פואנטה

כאמור, מברשת שיניים ToothWave נמסרה לנו לבדיקה לפני מספר שבועות, כך שמוקדם עדיין לקבוע אם מורגש שינוי בצבע השיניים.

עם זאת, בהחלט אפשר כבר לספר על חוויית השימוש.

כבר בשימוש הראשון במברשת השיניים, מורגש ההבדל בינה לבין מברשת חשמלית אחרת (למשל, של אורל בי).

הסיבים במברשת הזאת רכים בצורה מפתיעה. הסיבה היא ש-ToothWave לא דורשת מהמשתמש לשפשף את השן, כך שהסיבים לא צריכים להיות נוקשים.

ניתן לבחור בין שלוש עוצמות לבין צחצוח בלי עוצמה בכלל. הבחירה מתבצעת באמצעות לחיצה על כפתור ההפעלה, וניתן לראות באמצעות הסמל המואר מה עוצמת הצחצוח. הרעש של המברשת חלש יותר משל מברשת אחרות, כאשר ככל שהעוצמה נמוכה יותר הוא כמעט ולא קיים.

בחירת עוצמה - מברשת שיניים ToothWave
בחירת עוצמה – מברשת שיניים ToothWave. צילום: דפנה הראל כפיר

 

ההמלצה היא להניח משחת שיניים בכמות נדיבה על כל הסיבים (ולא רק במרכז), ולמרוח את משחת השיניים על כל השיניים לפני תחילת הצחצוח.

כידוע, ההמלצה תמיד היא לצחצח שיניים במשך שתי דקות – ובזמן הזה לעבור בין כל חלקי הפה. בחברה ממליצים לצחצח בכל 30 שניות רבע אחר של הפה, ומברשת השיניים ToothWave מתריעה בתום כל מקטע שצריך לעבור הלאה.

לאחר שתי דקות של צחצוח, המברשת נכבית לבד.

בסיום יש לשטוף היטב את המברשת ולבחור אם להחזיר אותה לטעינה או לא.

המברשת עמידה למים ואפשר להשתמש בה גם במקלחת.

מה בערכה?

המברשת מגיע עם שני ראשים בגדלים שונים, כך שגם מי שיש לו פה קטן יכול להשתמש בה. בנוסף היא מגיעה עם מטען ועמדה לא מגושמת מדי לטעינה.

מברשת שיניים ToothWave
מברשת שיניים TOOTHWAVE – שני ראשים בערכה. צילום: דפנה הראל כפיר

 

כל הטענה מאפשרת צחצוח פעמיים ביום במשך שבועיים.

מאחורי הפיתוח והמותג של Toothwave

אנרגיית RF היא לא חדשה בתחום הרפואה, ועושים בה שימוש גם בניתוחים ובטיפולים אסתטיים – אך בעבר לא היה ידוע כי היא יכולה להפחית אבנית. בחברת סילקן, המתמחה בפיתוח מוצרים רפואיים, אומרים כי לפני כחמש שנים הם נתקלו ממש במקרה באפקט שיש לאנרגיית RF על היגיינת הפה, ונדהמו לגלות שניתן להפחית באמצעותה אבנית מהשיניים – באופן ששום טיפול ביתי לא מסוגל לעשות. בנוסף, בניסויים שביצעה החברה התגלה שאנרגיית RF מסירה גם כתמים אחרים מהשיניים.

בחברה ביצעו ניסויי מעבדה שאיששו את הרושם הראשוני, ולאחר מכן פיתחו מכשיר מבוסס RF דמוי מברשת שיניים. בשלב הזה בוצעו ניסויים קליניים בדגם של סילקן בהשוואה למברשת שיניים חשמלית רגילה המאושרת על ידי איגוד רופאי השיניים האמריקאי. הניסויים הראו שהמברשת של סילקן יעילה יותר בכל המדדים שנבדקו. לאור זאת, החברה החליטה לייצר את המוצר, להעמיד אותו לבדיקת ה FDA ולהביא אותו לשוק הבינלאומי עם האישורים הנדרשים.

אוהבים עדכוני טכנולוגיה? לחצו להצטרפות לקבוצת הפייסבוק שלנו >> 

אישור ה-FDA ל-ToothWave ניתן למברשת תחת הסיווג De Novo – סיווג המיועד למוצרים חדשניים, שכן ToothWave היא מברשת השיניים הראשונה בעולם המיישמת את טכנולוגיית DentalRF™.

בראש המברשת של ToothWave™ מוטמעות שתי אלקטרודות וביניהן מחסום סיליקון. עם הפעלת RF במברשת, זרם חליפין בתדר הרדיו עובר בין שתי האלקטרודות ומדלג מעל מחסום הסיליקון. כך הוא מגיע אל פני השן ומסיע איתו מולקולות טעונות המצויות בכל משחת שיניים. זרם ה-RF נע על פני השטח של השן ולמעשה מגיע לכל מקום שמשחת השיניים נמצאת בו. כך מתאפשר ניקוי יעיל גם בין ומאחורי גשרים או מתקנים דנטליים אחרים שמפריעים לצחצוח יעיל. הזרם מערער את יציבות הקשרים האלקטרוסטטיים שמחזיקים את האבנית, הכתמים ושאר המזהמים העיקשים, והם מתפרקים בהדרגה.

פואנטה בטלגרם

 

בפיתוח מברשת השיניים וייצורה הושקעו מיליוני דולרים, מחקרים קליניים רבים ורגולציה. לדברי יורם שדה, מנכ"ל משותף, סילק'ן, שוק מברשות השיניים בישראל בשנת 2020 הסתכם בכ-163 מיליון ש"ח, כאשר 61.5 מיליון ש"ח הינו מכר מברשות השיניים החשמליות והנטענות ומתוכם 6% הן מברשות הפרימיום (מחיר ממוצע גבוה מ-400 ש"ח).

כך למשל, לאחרונה פרסמנו כאן סקירה על מברשת שיניים אורל בי GENIUS X, שמחירה מגיע ל-1000 שקל, והיא מבוססת על בינה מלאכותית ועל אפליקציה שמודדת זמן ומספקת חיווי על איכות הצחצוח.

התחרות של סילקן היא מול ענקיות בינלאומיות כמו ORAL B, אבל היא מציעה טכנולוגיה שלהן אין עדיין. בכוונת החברה להגדיל את פלח שוק מברשות הפרמיום ולחלוש על נתח שוק של 50% ממברשות השיניים בקטגוריה זו.

"אנו מביאים טכנולוגיה חדשנית שלא קיימת בעולם ותשנה את כללי המשחק ואף תשדרג את היגיינת ובריאות הפה", אומר שדה. לדבריו, החברה תשקיע בוובינרים לרופאי שיניים ושינניות, תשתתף בכנסים מקצועיים ותשקיע בפרסום.

מברשת השיניים תימכר באתר החברה, ובשלב הבא בחנויות וברשתות השיווק המובחרות ברחבי הארץ.

מחיר מברשת חשמלית טות'ווייב

  • מחיר מברשת שיניים: 990 ש"ח.
  • מחיר זוג ראשים: 90 ש"ח. מומלץ להחליף את הראשים כל שלושה חודשים.

המברשת נמכרת דרך אתר החברה, בכתובת https://www.toothwave.com/he/.

 

היה לכם מעניין? תהיו נחמדים, פרגנו לנו בלייק כאן למטה. זה קל… 

היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 
דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...

רוצים לפרסם אצלנו? יש לכם רעיון לשיתוף פעולה? פנו אלינו



 
תגובות: 0

נגישות