חוק השקיות: האם גם לקוחות שמזמינים באינטרנט, זכאים לקבל את הסלים הרב-פעמיים חינם?

חוק השקיות: האם גם לקוחות שמזמינים באינטרנט, זכאים לקבל את הסלים הרב-פעמיים חינם?

לקוחות מתלוננים – הזמנו בשופרסל אונליין במאות שקלים, ולא קיבלנו את השקיות הרב-פעמיות שהיינו יכולים לקבל לו קנינו בסניף

לקוחה שרכשה כבר פעמיים באתר שופרסל (שופרסל אונליין), בכל פעם במאות שקלים, ציפתה לקבל בגין כל 100 שקל ששילמה סל רב-פעמי חינם – ובמצטבר מדובר היה על 6 שקיות כאלה. לפי קמפיין השקיות של המשרד להגנת הסביבה, ברשתות השיווק שהצטרפו למהלך, הלקוחות יכולים לקבל סל רב-פעמי חינם בעבור קנייה בכל 100 שקל – ואם בידי הרשת אין באותו רגע סלים, עליה לתת להם שובר לקבלת שקית כזאת ואף לפצות אותו.

רשת שופרסל היא בין הרשתות שהצטרפו למהלך, אז מדוע המשלוח משופרסל און-ליין, שעמד על יותר מ-300 שקל, לא כלל 3 שקיות רב-פעמיות? כשהתקשרה הלקוחה למוקד שירות הלקוחות, הוסבר לה שההטבה הזאת לא ניתנת למזמינים באינטרנט.

מרשת שופרסל נמסר לי בתגובה כך: "לאור העובדה שבמסגרת שירותי האונליין הלקוח לא נדרש לסחוב מוצרים הביתה בסלי נשיאה משום שהחברה מספקת את המשלוחים לבית הלקוח – נעשה שימוש בשקיות שאינן שקיות גופיה ועל כן אין זכאות לקבלת סלים רב פעמיים בערוץ זה".

במשרד להגנת הסביבה דווקא מזמינים את הרשתות לספק את הסלים הרב-פעמיים גם בקניות באינטרנט, והם משיבים כך: "המשרד להגנת הסביבה לא דרש מהקמעונאים חלוקת סלים רב פעמיים במסגרת קניות און-ליין. יחד עם זאת, קמעונאי שכן יספק במסגרת קניות און-ליין סלים רב פעמיים יקבל בהתאם גם את תמיכת המשרד לכך".

אז בשורה התחתונה, אם חשוב לכם לצבור כמה סלים רב-פעמיים חינם לפני שמסתיים קמפיין הסבסוד ב-17 בינואר, נראה שתצטרכו לבקר בסניפים הפיזיים.

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות