בדקנו את PainShield: מכשיר ביתי להקלה על כאבים - שונה מבי קיור לייזר

בדקנו את PainShield: מכשיר ביתי קטן להקלה בכאבים שונים. התוצאה מפתיעה

הפיתוח הישראלי, שמבוסס על גלי אולטרסאונד, אושר על-ידי ה-FDA והשימוש בו ידידותי ויעיל. כמה הוא עולה?

painshield הקלה בכאבים
PainShield - כך פועל המכשיר שמשגר גלי אולטרסאונד כדי להקל על כאבים
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

מי שסובל מכאב כלשהו באופן קבוע, מוכן לנסות לא מעט טיפולים ומכשירים, זריקות וכדורים, עיסויים וטיפולים אלטרנטיביים – העיקר להיפטר מהכאב. לשמחתי, לאחרונה התנסיתי במוצר שהצליח לפתור עבורי בעיה מתמשכת של כאבים בכף היד, ואני שמחה לחלוק את החוויה החיובית שלי עם גולשי פואנטה. מדובר במכשיר ששמו PainShield, המיוצר ע"י חברת ננו ויברוניקס. החברה מגדירה אותו כ"פיתוח ישראלי מהפכני, המאפשר להקל ולטפל בכאבים כרוניים מתמשכים הפוגעים באיכות החיים ומקשים על שגרת היום". ההבטחה הזאת נשמעת בומבסטית, והחלטתי לבדוק אותה.

למי מיועד PainShield?

המכשיר מיועד לטיפול בדלקות ומתיחת גידים ושרירים, פציעות ספורט, התכווצויות ופגיעה ברקמות רכות, כאבים הנובעים ממקור אורתופדי או עצבי, קרע חלקי בגיד, כאבי פרקים, תסמונת התעלה הקרפלית, פגיעות בעקבות מחלת הסוכרת וכאבים באגן.

בנוסף, המכשיר נמצא יעיל לטיפול בכאבים ובפגיעות ממקור אורתופדי או עצבי כמו קרע חלקי בגיד, שבר הליכה, דורבן ועוד.

אחד ההישגים שהחברה מתגאה בהם הוא שהמכשיר מקל על חולים הסובלים מטריגימינל נארולוגיה (Trigeminal Neuralgia) –  הפרעה של מערכת העצבים המשפיעה על העצב המשולש בפנים וגורמת לדקירות עצביות מצמררות.

בנוסף, בחברה מספרים על חולי פיברומיאלגיה שדיווחו על שיפור בכאבים שהם חווים.

למרות כל זאת, לא ניתן לקבל מרשם או השתתפות כלשהי כדי לרכוש את המכשיר. אפשר רק לקנות אותו באופן פרטי, תמורת סכום לא מבוטל.

איך עובד PainShield?

המכשיר מורכב משני חלקים:
(1) יחידת בקרה אלקטרונית מלבנית, קטנה יותר מטלפון סלולרי, שבה יש מסך קטן וכפתור הפעלה.
(2) מדבקה המתחברת ליחידת הבקרה באמצעות שני כבלים. במרכז המדבקה יש עיגול מתכתי – אשר נצמד באמצעות המדבקה אל אזור הכאב. האלמנט המתכתי מעביר לאזור הכואב גלי אולטרסאונד בעוצמה נמוכה. עוצמה נמוכה זו מאפשרת טיפול ממושך שאינו מפריע לפעילות המטופל.

הרעיון בגלי האולטרסאונד הוא שהם מאיצים את זרימת הדם באזור ומאיצים את החלמתו. אמיר ריפל, סמנכ"ל השיווק בחברת ננו ויברוניקס, מסביר: "אולטרה סאונד נמצא בשימוש עשרות שנים, אך עד כה הוא לא היה בשימוש ביתי – בשל העוצמה הגבוהה שאיפשרה טיפול קצר ונקודתי רק במרפאות. כעת הצלחנו לפתח מכשיר שמשדר גלים בעוצמה נמוכה לאורך זמן, והמטרה היא לאפשר לצרכן הביתי שסובל מכאבים שונים, לטפל באופן עצמאי בכאבים, להיגמל ממשככי כאבים ולא להיות תלו בטיפולים רפואיים בקופת החולים או במרפאות כאב".

חשוב לזכור: כדי שהטיפול יהיה יעיל, יש להדביק את המדבקה במשך שש וחצי שעות. לכן, מומלץ להשתמש במכשיר בעת השינה. כך הוא לחלוטין לא מפריע ולא מורגש. התחושה היחידה היא תחושה של חמימות קלה מאוד באזור שבו העיגול המתכתי בא במגע עם העור.

במהלך שעות הטיפול, המכשיר עובד ומפסיק לעבוד לסירוגין, עד שהוא נכבה לחלוטין. יש לזכור לטעון אותו (בדיוק כמו שטוענים את הסמארטפון או את המחשב), כדי שאפשר יהיה להשתמש בו שוב למחרת.

את המדבקה הרב-שימושית המטופל מדביק באופן יומיומי, ובכל מספר שימושים יש להחליפה במדבקה חדשה (בעלות נוספת, כמובן).

במהלך הניסיון שלי, הכאב נחלש מאוד כעבור כחודש של טיפול יומיומי, ומשלב זה לא היה צורך בשימוש יומיומי אלא מדי כמה ימים.

פיינשילד: יתרונות וחסרונות

יתרונות: המכשיר קל לשימוש וקל משקל, נייד וידידותי. יתרונו הגדול הוא כמובן היעילות שלו בהפחתת כאבים עד כדי העלמתם.

חסרונות: שטח הפנים שהמדבקה מכסה קטן יחסית. בנוסף, המחיר גבוה, וקיימת עלות מתמשכת על המדבקות. חבל שהחברה לא פיתחה מנגנון רב-פעמי אחר במקום מדבקה, משום שהמדבקה מתבלה כעבור מספר שימושים.

מחיר: 2,400 שקל. המכשיר מגיע עם 4 מדבקות. כל מדבקה נוספת עולה 120 שקל. 

לקבלת מידע נוסף ורכישת המכשיר: מ.ד.ס פארם, 1700-505-508, www.painshield.co.il.


היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 1

נגישות