כיצד לעצב נכון את חללי החוץ שלכם?

כיצד לעצב נכון את חללי החוץ שלכם?

החל מריהוט גן מעץ, דרך תאורת לדים ועד צמחיה – קבלו טיפים שישדרגו את מראה המרפסת, הגינה או החצר

ריהוט גן
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

(תוכן מקודם)

הישראלים הם עם שאוהב לארח ולהתארח. כיוון שמדובר במדינה חמה ורוב הימים נעימים ושטופי שמש, נעים לשהות בחללי החוץ של הבית. אין זה משנה אם יש לכם גינה רחבת ידיים, חצר מחוץ לבית או מרפסת קטנה ונעימה שאתם רוצים לבלות בה. במאמר הזה נספר לכם איך לעצב את החלל שלכם באופן נכון.

כלליים בסיסים

בין אם השטח שלכם קטן ובין אם גדול, אלו הכלליים הבסיסיים שעליכם לבצע כדי לעצב נכון את השטח:

  • מדידת השטח הקיים
  • בדיקה מאיזה כיוון מגיעה השמש אל החלל כדי לדעת היכן למקם את הריהוט באופן המיטבי
  • רכישה של כיסויים לכל סוג של ריהוט שאתם קונים כדי לשמור עליו לאורך זמן ולמנוע בלאי הנובע מפגעי מזג האוויר
  • שילוב של כריות ישיבה לחלק מהריהוט (אופציונלי)
  • שילוב של נרות ריחניים, עששיות וכדומה ליצירת אווירה אינטימית (אופציונלי)

מרפסת

ככלל, ככל שהשטח קטן יותר כך מומלץ לא להעמיס עליו. לאחר שמדדתם את גודל המרפסת שלכם, כעת הגיע הזמן לעצב אותה. תוכלו לבחור בגליל של קנים שאותם תוכלו להניח על המעטה הפנימי של המרפסת כדי ליצור אווירה אינטימית יותר.

אם יש לכם סורגים במרפסת, ודאי תסכימו שזהו לא העיצוב המלבב ביותר, אבל סגירה עם קנים בגוון טבעי בהחלט תגרום לשינוי ניכר.

אם המרפסת שלכם מוקפת בזכוכית, קחו בחשבון שמאתגר לנקות אותה, כי קשה להגיע אל הצד החיצוני של השמשה. אם אינכם מעוניינים לבהות בלכלוך ובאבק, תוכלו להסתיר גם אותן עם קנים, צמחייה מלאכותית או צמחייה אמיתית אם יש בידיכם לעשות זאת.

כעת, בחרו ריהוט שעליו תוכלו לשבת בנוחות בחוץ. במרפסות רבות ניתן לראות היום מערכת ישיבה מינימלית הכוללת ספה ושתי כורסאות ושולחן קפה או ערסל תלוי ממקרמה. אם יש לכם ילדים קטנים בבית, תוכלו להוסיף גם עבורם סט המיועד לילדים. כך הם ירגישו שהם ממש כמו "הגדולים".

אם אתם בוחרים בפינת אוכל חיצונית, הקפידו לרכוש פינה שאינה גדולה מידי כדי שתוכל להיכנס למרפסת מבלי להעמיס עליה יתר על המידה.

אם אתם אוהבים ירוק בעיניים, נמליץ לכם להוסיף מספר עציצים. תוכלו לתלות אותם על גבי המעקה עם אדניות ייעודיות המתאימות לכך.

לעניין התאורה, תוכלו לשדרג את המרפסת שלכם עם תאורת לדים נעימה שתוסיף לאווירת האינטימיות שלכם במרפסת.

גינה

אם יש לכם גינה רחבת ידיים, מושקעת עם דשא וצמחייה, פרחים ואפילו עצי פרי, תוכלו לשדרג אותה עם ריהוט גן. כיום יש שלל מערכות ישיבה המותאמות לחללי חוץ. כל מה שנשאר לכם הוא לבחור. תוכלו לעצב את הגינה עם ריהוט מעץ שיעניק לה מראה טבעי יותר, או להוסיף מערכת של שולחן אוכל ומספר כיסאות לפי כמות האנשים שאתם נוהגים לארח. בנוסף, תוכלו לשדרג את הגינה עם תאורה בגוונים מתחלפים שינעימו לכם את האווירה והשהות בגינה בשעות הלילה.

חצר

ייתכן שיש לכם דווקא חצר עם ריצוף או אולי אפילו חצר עם בריכה. גם כאן תוכלו להוסיף ריהוט גן משגע אשר יעניק לחצר שלכם נופך אחר לחלוטין. תוכלו לבחור בריהוט המותאם לבריכה כמו מיטות שיזוף, ערסלים וכיסאות נוח ולהוסיף להם כריות נוחות כדי למקסם את ההנאה.

תוכלו להוסיף גם שולחנות עגולים, מרובעים או מלבניים ולהתאים את האפשרויות השונות של חומרי הגלם לסגנון של החצר שלכם ולטעמכם האישי כמובן.

לסיכום, ניתן לעצב באופן מושלם כל חלל גדול או קטן וליהנות מבילוי בחללי החוץ בכל עת שמתחשק לכם.

1
נגישות