מה צריך לדעת על תביעות סיעוד?

מה צריך לדעת על תביעות סיעוד?

דווקא כאשר אדם נקלע למצוקה ומגיע למצב סיעודי, הוא עלול למצוא את עצמו מתמודד גם עם טענות שהוא אינו סיעודי מצד ביטוח לאומי או חברות הביטוח

קצבאות ביטוח לאומי
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

(תוכן מקודם)

אין מי שלא חושש ממצב שבו הוא יהפך לסיעודי. רובנו כה רגילים לעצמאות שלנו, עד כי אנחנו לרוב לא עוצרים לחשוב בכלל על האפשרות הזאת. אלא שהיא בהחלט קיימת. יתרה מכך, אם חשבתם שתביעות בתחום הסיעוד מוגשות רק על ידי אנשים מבוגרים כי רק הם סיעודיים, כדאי לדעתם שזה לא מדויק. תביעות סיעוד רבות מוגשות דווקא על-ידי אנשים צעירים, כי זה עלול לקרות לכל אחד מאתנו. כל אחד מאתנו עלול לעבור תאונה קשה שבסופה הוא יישאר נכה או יהפוך לסיעודי.

ההגדרה המקובלת לאדם סיעודי היא מצב שבו האדם אינו מסוגל לבצע באופן עצמאי שלוש או ארבע פעולות מתוך שש פעולות יומיומיות: קימה ושכיבה; הליכה; רחצה; להתלבש ולהתפשט; שליטה על סוגרים; לאכול ולשתות.

אולם, לא תמיד הביטוח הלאומי וחברות הביטוח הפרטיות עושות הכול כדי לתת למבוטח את הפיצוי המגיע לו, ואפיל להפך. כ-30% מתביעות הסיעוד המוגשות לחברות הביטוח, נדחות. מבוטחים מתמודדים לא פעם עם טענות חברת הביטוח כי אינם זכאים לפיצויים, למרות שמצבם הרפואי והמשפטי מקנה להם את הזכות המלאה לכך.

חשוב לדעת: יש מה לעשות בנדון. קבלת תשובה שלילית אינה סוף פסוק. כאשר חברת ביטוח פוסלת את תביעת הביטוח, עליה לנמק את הסיבה ולהוכיח כי היא צודקת. אפשר לסתור את טענותיה, אך לשם כך צריך להיעזר באיש מקצוע. אם אתם נתקלים בקשיים, כדאי שתפנו לעו"ד מומחה לתביעות בתחום הסיעוד.

כך תבחרו עו"ד לענייני תביעות סיעוד

לא כל עו"ד יכול לסייע לכם או להביא אתכם לתוצאה הרצויה. בכל מה שקשור לתביעות של סיעוד, דרושה מומחיות של ממש. למעשה, נדרשת לא רק היכרות מעמיקה עם החוק, אלא ניסיון עשיר. לכן, כאשר אתם מחפשים עורך דין לענייני תביעות סיעוד, כדאי שתבדקו היטב אל מי אתם פונים. עו"ד מוצלח הוא אדם שחי ונושם את התחום הזה, יש לו ניסיון עשיר, ידע וגם הרבה מאוד לקוחות שיוכלו להמליץ עליו.

חשוב לזכור כי חברות הביטוח נוטות להשתמש במונחים מסובכים ובטיעונים שלאדם מן השורה קשה להתמודד איתם, במיוחד כאשר הוא נמצא בשעתו הקשה ביותר. עורך דין טוב יודע להתמודד עם הטענות הללו ואף לטעון טענות הפוכות. ככל שיש לו ניסיון רב יותר, כך גדל הסיכוי שהוא כבר התמודד עם טענות מסוגים שונים, אפילו טענות מופרכות שניסו החברות לטעון.

אם אתם יכולים לבדוק מה אומרים על אותו עו"ד הלקוחות האחרים שלו, זה כדאי. אם אינכם מכירים מישהו שפנה בעבר לעו"ד כזה או אחר, כדאי שתבדקו ותחפשו המלצות שונות אונליין. כאשר מדובר בנושא כאוב כמו סיעוד, חשוב השקיע את המאמץ והזמן בתחקיר מקיף, כי מדובר לא רק בכסף, אלא בדאגה לאיכות החיים ולרמת החיים שלכם ושל הסובבים אתכם.

האם התהליך יקר?

מן הסתם, אם אתם חושבים על הגשת תביעות סיעוד, תרצו גם לדעת על איזה מחירים מדובר. אמנם מדובר על תהליך משפטי, וכמו כל תהליך משפטי אחר גם כאן מדובר בהוצאה כספית, אך התהליך לא חייב להיות מאוד יקר. כאשר אתם מחפשים עו"ד שמומחה לענייני תביעות סיעוד, אל תהססו לבדוק איתו את העלויות. חשוב להבין כי עורך דין טוב יגבה מחיר שהולם את המקצועיות שלו, אך התמורה יכולה להיות שווה הרבה יותר. לכן, כאשר עושים שיקולי עלות-תועלת במקרה כגון זה, צריך להסתכל על התמונה הכוללת, ולהביא בחשבון גם את הזמן שיכול עורך דין טוב לחסוך לכם, את האנרגיות ואת עגמת הנפש.

נסו לברר כל מה שאתם יכולים תוך זמן קצר ולא לדחות את הבירורים, כי הזמן לרוב לא משחק לטובתכם במקרים מורכבים כאלה.

מאמר אורח

1
נגישות