שואב אבק רובוטי שיאומי Mi Vacuum Cleaner: ניקיון טוב במחיר שפוי

שואב אבק רובוטי שיאומי Mi Vacuum Cleaner: שואב שמנקה טוב במחיר שפוי

שואב רובוטי הפך לחברם הטוב ביותר של ישראלים רבים, אבל רבים אחרים עדיין מחפשים את השואב שישלב בין מחיר סביר לתמורה טובה. בדקנו את השואב החדש של שיאומי, וחזרנו עם מסקנות

שואב אבק רובוטי שיאומי
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

מאת: צחי הופמן

יותר ויותר ישראלים רוכשים בשנתיים האחרונות סמארטפונים של שיאומי, ומגלים מוצר סיני באיכות טובה ובמחיר שפוי. החוויה החיובית באגף הסלולר שולחת את הצרכנים להתנסות גם במוצרים אחרים של שיאומי, החל מהקורקינט החשמלי M365, ועד המשקל החכם Mi Smart Scale – אשר סוקרו שניהם גם כאן בפואנטה. לאחרונה נחת בישראל בייבוא רשמי גם שואב אבק רובוטי שיאומי, Mi Vacuum Cleaner, אליו נתייחס בסקירה הנוכחית.

שואב אבק רובוטי שיאומי חוות דעת: הפעלה

ההתקנה הראשונית פשוטה, רק צריך להגדיר את ההנחיות הקוליות כך שלא יפעלו בסינית.
לשם כך, יש להוריד את האפליקציה, לחבר לרשת ה-WiFi את הרובוט ולשנות ידנית את השפה לאנגלית.

ל-Mi Vacuum Cleaner יש שני כפתורי הפעלה: אחד עבור הפעלה/כיבוי והשני הוא עבור חזרה לתחנת העגינה או לחיצה ארוכה לניקוי נקודתי. רוב התפעול מתבצע דרך האפליקציה.

איך שואב אבק רובוטי שיאומי Mi Vacuum Cleaner מנקה?

שיטת העבודה של ה-Mi Vacuum Cleaner מפתיעה לטובה. אם יש לכם שואב רובוטי, ייתכן ששמתם לב שהוא עובד בצורה אקראית וזז מנקודה לנקודה ללא שום שיטתיות. השואה של שיאומי דווקא עובד בצורה מסודרת. הרובוט כולל חיישני לייזר (LDS) הממפים את מבנה החדר ומציגים אותו באפליקציה. באמצעות המיפוי, השואב מזהה אובייקטים ומכשולים ונע בצורה של פס אחר פס. הרובוט כולל פס יניקה ומברשת צד אחת, לאיסוף אבק מהצדדים. בניגוד לדגם אחר של החברה – שואב אבק שוטף שיאומי Mi Vacumm Mop 2 Pro  – הוא לא מבצע שטיפה.

איכות השאיבה טובה, ולראיה תמצאו את מיכל האבק מלא. מאחר שהמיכל שקוף, תוכלו לראות את כמות הלכלוך שהצטבר ולקבל אינדקציה לגבי איכות השאיבה.
כדי להוציא את מיכל הניקוי, יש להרים את המכסה בחלק העליון.
הוצאת מיכל הניקוי מתבצעת בהרמת מכסה בחלק העליון.




מבחינת רעש, שואב אבק רובוטי שיאומי מציע מספר מצבי עבודה. המצב השקט לא יפריע יותר מדי לתושבי הבית, אבל עדיין מדובר במוצר שעושה רעש. לכן, אולי עדיף פשוט להפעיל את השואב כאשר לא נמצאים בבית.

הסוללה מחזיקה כ-2.5 שעות או 250 מטר.
בדומה לרובוטים אחרים, גם הרובוט של שיאומי חוזר לתחנת העגינה בסוף העבודה.

אם עוצמת הסוללה חלשה מ-20%, השואב יודע גם לחזור לתחנת העגינה לצורך טעינה, וכאשר הטעינה תביא את הסוללה לרמה של -80%, השואב חוזר שוב לנקודה שממנה שבה הפסיק.

הערכה לא כוללת קירות וירטואליים שמאפשרים לתחום את הרובוט לאזור מסוים בבית. זה חסר, במיוחד אם אתם רגילים לכך משואבים אחרים.

Mi Vacuum Cleaner: אפליקציה

אם יש לכם מוצרים אחרים של שיאומי, אתם ודאי מכירים את אפליקציית Mi Home.
האפליקציה רלוונטית גם לרובוט (כמו לקורקינט Mi Electric Scooter, למשל), וכמובן שגם עבור שואב אבק רובוטי של שיאומי.
אמנם, האפליקציה אינה בעברית, אבל היא פשוטה להבנה.

בעמוד הבית תמצאו תצוגה של הרובוט עם כניסה מהירה לעמוד התפעול שלו. באמצעות מפה תוכלו לקבל חיווי על האזור בבית שבו נמצא הרובוט, כאשר המפה מתעדכנת במקביל לתנועת הרובוט ומתאפסת בכל פעם שמתחילים עבודת ניקיון חדשה.
היתרון במפה הוא שכך אתם יודעים היכן הרובוט כבר ניקה.
בנוסף, האפליקציה מציעה חיווי על השטח שנוקה, אחוז הסוללה שנותר וזמן העבודה בפועל.

קראו עוד כתבות מעניינות בפואנטה:

שיאומי הוסיפה לאחרונה לאפליקציה שתי תוכנות: Zoned Cleanup – זו מאפשרת להגדיר אזור מסוים ולגרום לרובוט לנקות רק שם; ו-GO – זו מאפשרת לסמן נקודה בבית על גבי המסך, כך שהרובוט יגיע אליו במיידית. לאחר מכן ניתן ללחוץ על Spot Cleanup עבור שאיבה נקודתית. הרעיון נהדר, אבל מהר מאוד מבינים שעצם זה שהמפה נעלמת אחרי סיום העבודה, הדבר מקשה על שליחת הרובוט למיקום על המפה, כאשר היא לא בנויה. ניתן לנחש על גבי המפה את המיקום.

שימו לב לנקודה חשובה לגבי העדכון: הגדרת האפליקציה חייבת להיות על אזור סין ולא על מקומות אחרים. ישראל שייכת ל-Others – וצריך לשנות זאת. אמנם בחוברת ההוראות של המילטון מבקשים להגדיר את האזור לסין, אבל רוב האנשים לא קוראים את חוברת ההוראות, או שמטבע הדברים בוחרים "others".

בשורה התחתונה: האם כדאי לקנות שואב אבק רובוטי שיאומי?

שואב רובוטי הוא אחד המוצרים הפופולריים בבתים הישראליים. Mi Vacuum Cleaner שואב אבק רובוטי שיאומי מומלץ למי שחיפש רובוט שואב אבק במחיר יחסית נוח שמבצע את העבודה בצורה טובה.

Mi Vacuum Cleaner: מחיר

1,700 שקל, אחריות לשנתיים (יבואן רשמי – המילטון).

הכתבה פורסמה לראשונה בבלוג הטכנולוגיה The Gadget Reviews של צחי הופמן 



עוד כתבות של צחי הופמן:

סקירה: ג'ברה Elite 65t – אוזניות ללא חוטים למוזיקה ולשיחות

מייזו מכריזה על MEIZU 15 בלי מגרעת במסך

סקירה: Bose SoundSport Free – אוזניות ספורט עם סאונד מעולה


היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות