רשלנות רפואית בניתוח: מהן דרכי ההתמודדות? - פואנטה

רשלנות רפואית בניתוח: מהן דרכי ההתמודדות?

רשלנות רפואית היא כמובן עילה לתביעה, וכאשר מדובר ברשלנות רפואית בניתוח, יש כמה שלבים ושאלות שחשוב לבדוק, החל מעצם הצורך לבצע את הניתוח ועד לסיבוכים שלאחריו

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

(תוכן מקודם)

אחד החששות המובנים בניתוח, הוא כמובן תוצאה לא רצויה. מן הסתם, כאשר אנשים עוברים ניתוח, המטרה היא לפתור בעיה ולשפר את מצבם הבריאותי, אלא שלא חסרים מקרים שבהם אנשים יוצאים מהניתוח במצב הרבה יותר גרוע מזה שהם נכנסו אליו, כאשר לעתים מדובר בנסיבות רפואיות, לעתים מדובר בחוסר מזל ולעתים מדובר ברשלנות רפואית.

משלב הייעוץ ועד שלב המעקב

רשלנות רפואית בניתוח היא הגדרה שמתייחסת למגוון מצבים. יש להכניס למשוואה את השלב של טרום הניתוח (בו חובה להסביר למטופל בדיוק במה דברים אמורים ולהציג בפניו חלופות), שלב הניתוח עצמו, שלב ההרדמה, שלב ההתאוששות ושלב המעקב.
אם אחד מהשלבים הסב למטופל נזק גופני (או נפשי), למשל כי חלה סטייה מרמת הטיפול הסבירה, ייתכן שקיימת עילה להגשת תביעה בגין רשלנות בניתוח.

שאלת הסבירות

ניתוח כושל, ניתוח מיותר וניתוח שמבוצע ממניעים כספיים, אלו רק חלק מהסיבות שמסתתרות מאחורי רשלנות רפואית בניתוח.

נבהיר שמבחינת החוק אין הגדרה מדויקת לרשלנות בעת ניתוח. הדין מסתפק בשאלה האם הפעולה הייתה סבירה, כאשר תשובה שלילית תוביל למסקנה שאכן התרחשה רשלנות, וכל עוד אותה רשלנות הובילה לנזק, יש לצפות לפיצוי כספי.

באילו סכומים מדובר? אין לומר מבלי לבחון את חומרת המקרה. עם זאת, כל עוד פונים אל עו"ד שבקיא בתחום, ניתן די מהר לקבל מושג כללי. אי לכך אם מבקשים להשיג צדק ובו זמנית פיצוי כספי, הרי ששיחת ייעוץ ראשונית (ולא בהכרח מחייבת) עשויה להוות את הצעד הראשון.


מתעורר חשד? כך תפעלו!

לרוב המטופלים לא ברור כיצד לנהוג כאשר הם מבינים שהייתה רשלנות רפואית בניתוח. לכן, כאשר מטופל עומד לעבור ניתוח , חשוב שיתעד כל מה שנוגע למהלך. הכוונה היא שרצוי לכתוב כל מה שהומלץ, נאמר, נעשה וכדומה. מתי? סמוך ככל הניתן למועד הניתוח עצמו, לפני שהזיכרון מתחיל לתעתע.

כמו כן, במקרה שהתעוררה בעיה בניתוח, חשוב לקבל הסבר מילולי מהצוות הרפואי. את ההסבר מומלץ להקליט ולאחר מכן לוודא שיש הלימה בין הסיכום הרפואי לבין העדות המילולית.

מה קורה אם חשים שההסבר הרפואי אינו מיישר קו עם העובדות ואם חשים שמדובר במקרה של הסתרת עובדות? מעבירים את המקל לבעל מקצוע שיודע להשיג תשובות – פונים אל עו"ד שמתמחה ברשלנות רפואית. כל עוד הוא מקצועי, הוא כבר יידע למשוך מסמכים, לקבל חוות דעת רפואית וכדומה.

ניתוחי בחירה

חשוב לדעת שממש כפי שניתן להגיש תביעה בגין רשלנות שחלה בעקבות ניתוח לב, כך גם ניתן להגיש תביעה בגין רשלנות שחלה בעקבות "ניתוח בחירה" – ניתוח קוסמטי שהצורך בו אינו מהותי, אלא תוצר של שיקולי נראות.

נחדד שלא רק מדובר באותו משקל, אלא דווקא בניתוחים מסוג זה החובה להיות שקופים אל מול המטופל הרבה יותר מהותית – הצוות הרפואי מחויב להציף חלופות, סיבוכים, תופעות לוואי וכדומה.

המשמעות היא שאם חלה רשלנות רפואית בעקבות ניתוח קוסמטי, יש מה לעשות – לתבוע.

צעד ראשון בדרך לפיצוי

גם אם עברתם ניתוח בהצלחה אך לאחר כמה חודשים התעוררה בעיה רפואית חריפה, כדאי לבדוק אם יש קשר בין הדברים ואם מדובר ברשלנות רפואית, לאור העובדה שהמעקב בתום הניתוח אינו תקין.

חשוב לציין כי שיחת ייעוץ עם עו"ד מומחה לרוב אינה כרוכה בהוצאה ואף עשויה לעשות סדר, לסייע להבין אם כדאי להגיש תביעה ולהשיג פיצוי.



תגובות: 0

נגישות