בקשה לייצוגית נגד סופר-פארם בגין הטעיה

בקשה לייצוגית נגד סופר-פארם בגין הטעיה

קונים מגבונים של לייף במבצע? בדקו היטב כמה מגבונים יש באריזה, אולי תגלו שמדובר באריזה קטנה – כך לפי בקשה לייצוגית נגד סופר-פארם. כל הפרטים – באתר פואנטה חדשות צרכנות

צרכנים נבונים, במיוחד הורים לתינוקות, יודעים היטב: מבצע של כ-22 שקל למארז של שש חבילות מגבוני לייף הוא מבצע אטרקטיבי. מדובר ב-3.65 שקלים לאריזה של 72 מגבונים. אלא שבמבצע שסופר-פארם בישרה עליו ללקוחותיה באמצעות קופון סלולרי על מגבונים עם תה ירוק, לא מדובר באריזות רגילות אלא באריזות מוקטנות. את הפרט החשוב הזה היא לא מציינת לא בכיתוב המבצע ולא באותיות גדולות על האריזה. רק מי שקורא היטב את האותיות הקטנות על המארז גילה שהוא למעשה שילם הרבה יותר מכפי שחשב, כי המוצר מכיל רק 64 מגבונים. גם לאחר המבצע המשיכו המגבונים הללו להימכר במתכונת של 64 מגבונים לאריזה, כאשר המארז כולו עולה 29.90 שקל.

ולא מדובר בלקוח בודד. לקוחות קבועים של לייף יודעים לומר זאת בעל פה – באריזה של מגבוני לייף יש 72 מגבונים. החברה משווקת כמה סוגים של מגבונים – אלה המבושמים וההיפואלרגניים, אלה המוגדרים מגבוני בד עבים, אלה המעוצבים עם דמויות דיסני וכולי. לאור זאת, אך מתבקש שלקוח שרץ לסופר-פארם לנצל מבצע אטרקטיבי של מארז שישייה בכ-22 שקל, יניח שהוא משלם על 432 מגבונים ולא על 384: מדובר ב-48 מגבונים פחות, שהם למעלה מ-10% (11.1% בדיוק).

צמצום תכולה של מוצר כדי לייקר אותו זה טריק ישן, אך החברות משכללות את השיטה כדי להימנע מתביעות. במקום לשווק את אותו מוצר באריזה מוקטנת, הן משיקות מהדורה אחרת ובכך מנסות לעקוף הן את החוק, שקובע שעליהן ליידע את הצרכנים באמצעות כיתוב ברור על האריזה, והן את הצרכנים הזועמים.

ייצוגית נגד סופר-פארם

במקרה הזה הוגשה נגד סופר-פארם בקשה לתביעה ייצוגית בטענה שיש כאן הטעיה צרכנית, על סך למעלה מ-15 מיליון שקל (ת"צ 31692-07-16). עורכי דינו של התובע הייצוגי, איילת רייך ורן ליבר, מבססים את התביעה על כך שכל המוצרים המקבילים של מגבוני לייף נמכרים באריזות 72 מגבונים, ולכן מכירת המוצר הזה כאשר הוא מכיל רק 64 מגבונים – מבלי לכתוב זאת באופן גלוי וברור – גורמת לצרכנים למהר ולרכוש אותו בהנחה שהמחיר זול ואטרקטיבי. בתביעה הם מדגישים כי העובדה שהמארז מכיל 384 מגבונים כתובה באופן סתמי ובאותו צבע כמו שאר הפרטים, בניגוד להוראות הממונה על הגנת הצרכן.

תגובת סופר-פארם: "הרשת הציעה ללקוחותיה מבצע אטרקטיבי על מארז מגבוני לייף, במהדורה חדשה ומוגבלת, השונה לחלוטין מסדרת המגבונים הקיימת של לייף, לכן כל טענה בדבר הטעיית צרכנים הינה מופרכת. הרשת מקפידה לפעול בכפוף להנחיות הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן, ובכלל זה יידוע הצרכנים על כל הקטנת או הגדלת אריזה".

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות